Gabor Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 Nu ik nieuwe (2e hands) speakers heb wil ik denk mijn cd-speler vervangen. Ik heb nu een Marantz cd-40 deze is iets van 12 jaar oud. Welke cd speler is in de prijsklasse 1000 piek dus ongeveer 500 euro een aanrader op mijn versterker Marantz pm 7000 en Missions 733 speakers. Is een dvd speler zoiets als marantz 7010 dvd ofzo ook goed voor audio, want ik kijk ook graag films. Groeten, Gabor Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 Nou ik gebruk mijn dvd speler voor de audiofiele cd's de rest gaat via mijn digitale voorversterker. Die is oud en gaat niet verder dan 18 bits en dat is goed te horen. De dvd is veel gedetaileerder maar daar ligt ook een 24bit 192khz dac in. En dat is net effe precieser. Verwacht niet al te veel maar als je toch van films houd kun je best 2 vliegen in 1 klap slaan. Ik heb de Philips Q50 en die is (zeker voor een philips) erg mooi. Qua beeld schijnt ie heeeel erg goed te zijn maar ja ik heb geen hdtv dus merk ik daar niks van. Het audio deel is niets spectaculairs. (meteen de muting transistors er uit gesloopt werdt 't al iets beter van). Let op veel dvd spelers lezen geen cd-roms. De q50 wel zelfs mp3 daar zat ik echt op te wachten!! NOT Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickdeJong Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 uhm voor een cd speler zou ik kiezen voor de NAD 541 met hdcd, die heb ik zelf ook en bevald me heel erg goed. hij kost ongeveer 600 euron kan iets meer of minder zijn ligt eraan bij welke zaak je hem haald... mvg Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabor Posted 13 mei 2002 Author Report Share Posted 13 mei 2002 wat is precies hdcd? Groeten, Gabor Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickdeJong Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 ik ben de afkorting zo ff vergeten allene dat is een opname techniek die bij sommige cd`s is toegepast. sommige mensen vinden het beter klinken andere slechter... ga het verschil maar ene keer beluisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 HDCD = High Definition Compatible Digital. Hier heb je een aparte decoder voor nodig. Opnames zijn in 24 bits en er is maar een halfgeleidermerk die deze decoders bouwt. Gebruiken mag alleen onder licentie. Op hun site vind je alles over HDCD Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickdeJong Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 ja ik was het ff kwijd. maar er zijn nog niet zo veel hdcd opnames, teminste ik kom ze niet zo veel tegen in m`n cd collectie.. maarja dat verschild per mens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabor Posted 13 mei 2002 Author Report Share Posted 13 mei 2002 ok thx weet iemand nog naast de NAD een andere goeie speler waar ik naar zou moeten luisteren? Groeten, Gabor Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickdeJong Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 arcam alpha 7se, hij kost iets meer ik geloof 1450 gulden dus ongeveer 700 euro.. tevens met hdcd. maar ik heb zelf uit deze 2 de nad gekozen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 Geplaatst door sodejuu:HDCD = High Definition Compatible Digital. Hier heb je een aparte decoder voor nodig. Opnames zijn in 24 bits en er is maar een halfgeleidermerk die deze decoders bouwt. Gebruiken mag alleen onder licentie. Op hun site vind je alles over HDCD Ik meen dat HDCD-opnames 20 bits zijn. De HDCD-decoder encoded de extra 4 bits bovenop de traditionele 16 bits opnames. Bovendien klinken HDCD-opnames ook al beter (ruimtelijker, gedetailleerder) op een cd-speler z Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 IK heb zelf ook de nad c541. Heb het even opgezocht het zijn 20 bits opnames. DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 Ik was ff in de "oorlog" met de 24/96 opnames van Chesky. Daar heb ik er meer van dan HDCD's Ook die klinken beter, zelfs op een doodnormale cd-speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabor Posted 18 mei 2002 Author Report Share Posted 18 mei 2002 heb nu de cd-speler van me ouders voor ff geleend. Het is een AMC CD8. Ik merk dat er meer rust in het geluid komt en het geluid minder schel klinkt en er zit meer detail in het geluid. Nu flink werken in zomervakantie voor een nieuwe cd-speler Zal zeker naar de NAD 541 luisteren en een paar Marantz cd spelers(past goed bij mijn setje) en misschien een Arcam speler. Groeten, Gabor Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickdeJong Posted 18 mei 2002 Report Share Posted 18 mei 2002 Geplaatst door Gabor:heb nu de cd-speler van me ouders voor ff geleend. Het is een AMC CD8. Ik merk dat er meer rust in het geluid komt en het geluid minder schel klinkt en er zit meer detail in het geluid. Nu flink werken in zomervakantie voor een nieuwe cd-speler Zal zeker naar de NAD 541 luisteren en een paar Marantz cd spelers(past goed bij mijn setje) en misschien een Arcam speler. Groeten, Gabor hele goeie keus! die nad 541 is echt zijn centen waard... ik draai er nu meer dan anderhalf jaar mee en ben nog steeds super te vreden... nu alleen nog een lichtnetfilter en dan ben ik vrijwel tevreden(voorlopig ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickdeJong Posted 18 mei 2002 Report Share Posted 18 mei 2002 er staat nog een recentie over de nad 541 cd speler op http://www.hifi.nl/allesoverlees.asp?TekstID=1401 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kunany Posted 28 mei 2002 Report Share Posted 28 mei 2002 Rond de 500 euro kan je denken aan de marantz cd-speler cd 6000 0se (LE)499 euro marantz dvd speler dv 7010 uitlopend model dus in de aanbieding rond de 600 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Beste Gabor, Heb je weleens gedacht aan een aangepaste Marantz met buizen-eindtrap? Klinkt (als buizen-sound je ligt) stukken muzikaler dan een standaard speler. Kijk HIER voor de uitvoering van Rik Stoet/Heart uit Den Haag. Deze mensen weten wat ze doen, het is geen prutswerk! Een DVD-speler voor dat geld kan ook, maar zal in principe minder mooi muziek weergeven dan een cd-speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts