Jump to content

cd-speler

Gabor
 Share

Recommended Posts

Nu ik nieuwe (2e hands) speakers heb wil ik denk mijn cd-speler vervangen. Ik heb nu een Marantz cd-40 deze is iets van 12 jaar oud.

Welke cd speler is in de prijsklasse 1000 piek dus ongeveer 500 euro een aanrader op mijn versterker Marantz pm 7000 en Missions 733 speakers.

Is een dvd speler zoiets als marantz 7010 dvd ofzo ook goed voor audio, want ik kijk ook graag films.

Groeten,

Gabor

Nou ik gebruk mijn dvd speler voor de audiofiele cd's de rest gaat via mijn digitale voorversterker. Die is oud en gaat niet verder dan 18 bits en dat is goed te horen. De dvd is veel gedetaileerder maar daar ligt ook een 24bit 192khz dac in. En dat is net effe precieser. Verwacht niet al te veel maar als je toch van films houd kun je best 2 vliegen in 1 klap slaan.

Ik heb de Philips Q50 en die is (zeker voor een philips) erg mooi. Qua beeld schijnt ie heeeel erg goed te zijn maar ja ik heb geen hdtv dus merk ik daar niks van.

Het audio deel is niets spectaculairs. (meteen de muting transistors er uit gesloopt werdt 't al iets beter van).

Let op veel dvd spelers lezen geen cd-roms.

De q50 wel zelfs mp3 eek.gif daar zat ik echt op te wachten!! NOT :D

uhm voor een cd speler zou ik kiezen voor de NAD 541 met hdcd, die heb ik zelf ook en bevald me heel erg goed. hij kost ongeveer 600 euron kan iets meer of minder zijn ligt eraan bij welke zaak je hem haald...

mvg Rick

HDCD = High Definition Compatible Digital. Hier heb je een aparte decoder voor nodig. Opnames zijn in 24 bits en er is maar een halfgeleidermerk die deze decoders bouwt. Gebruiken mag alleen onder licentie. Op hun site vind je alles over HDCD

Geplaatst door sodejuu:

HDCD = High Definition Compatible Digital. Hier heb je een aparte decoder voor nodig. Opnames zijn in 24 bits en er is maar een halfgeleidermerk die deze decoders bouwt. Gebruiken mag alleen onder licentie. Op hun site vind je alles over HDCD

Ik meen dat HDCD-opnames 20 bits zijn. De HDCD-decoder encoded de extra 4 bits bovenop de traditionele 16 bits opnames. Bovendien klinken HDCD-opnames ook al beter (ruimtelijker, gedetailleerder) op een cd-speler z

heb nu de cd-speler van me ouders voor ff geleend. Het is een AMC CD8. Ik merk dat er meer rust in het geluid komt en het geluid minder schel klinkt en er zit meer detail in het geluid.

Nu flink werken in zomervakantie voor een nieuwe cd-speler :)

Zal zeker naar de NAD 541 luisteren en een paar Marantz cd spelers(past goed bij mijn setje) en misschien een Arcam speler.

Groeten,

Gabor

Geplaatst door Gabor:

heb nu de cd-speler van me ouders voor ff geleend. Het is een AMC CD8. Ik merk dat er meer rust in het geluid komt en het geluid minder schel klinkt en er zit meer detail in het geluid.

Nu flink werken in zomervakantie voor een nieuwe cd-speler  :)

Zal zeker naar de NAD 541 luisteren en een paar Marantz cd spelers(past goed bij mijn setje) en misschien een Arcam speler.

Groeten,

Gabor

hele goeie keus! die nad 541 is echt zijn centen waard... ik draai er nu meer dan anderhalf jaar mee en ben nog steeds super te vreden... nu alleen nog een lichtnetfilter en dan ben ik vrijwel tevreden(voorlopig :D )

• 2 weeks later...

Beste Gabor,

Heb je weleens gedacht aan een aangepaste Marantz met buizen-eindtrap? Klinkt (als buizen-sound je ligt) stukken muzikaler dan een standaard speler.

Kijk HIER voor de uitvoering van Rik Stoet/Heart uit Den Haag. Deze mensen weten wat ze doen, het is geen prutswerk!

Een DVD-speler voor dat geld kan ook, maar zal in principe minder mooi muziek weergeven dan een cd-speler.