[[Game]] Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 hallo, ik heb na aanleiding van een eerder topic nu dan eindelijk de audioquests midnight3 hyperlitz. Jullie hadden wel ff mogen zeggen wat een belachelijk dikke kabels dat zijn, het lijken wel rioleringsbuizen . In elk geval audiofielverantwoord qua uiterlijk. Of het nu beter is? Ja! Ik heb een cd geluistert met mn oude kabels (touwtjes) en daarna dezelfde cd met de midnights. Op vallend hoe het hoog en midden is verbeterd. De gitaar springt er veel meer uit. Verder hooor je echt meer geluidjes en komt de boel toch zeker meer tot leven.... Dit is natuulijk een eerste indruk.... Maar de cs122 stuurt ie zeker naar huis. dankjullie voor de tip! game Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 1 juli 2003 Author Report Share Posted 1 juli 2003 nog maar ff een vraag: hebben die kabels nog een versterker luidprekers, of maakt het niks uit?? groeten game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Geplaatst door [[Game]]:nog maar ff een vraag: hebben die kabels nog een versterker luidprekers, of maakt het niks uit?? groeten game Die vraag mag je nog een keer formuleren Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 1 juli 2003 Author Report Share Posted 1 juli 2003 Geplaatst door Henrie: Die vraag mag je nog een keer formuleren inderdaad! hebben die kabels nog een specifieke kant die aan de luidsprekers danwel versterker moet worden aangesloten?? game, trouwens net ff nog een keer direct vergeleken; ik wil nooit meer terug naar dropveters....of cdhulcs122.... game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Blijf het vreemd vinden, zo'n zogenaamde signaalrichting voor een wisselstroom... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ik vind alles vreemd Als het maar klinkt, dan vind ik alles best Ja, das ook wel weer waar, maar ja, ik kijk misschien wat verder dan m'n neus lang is... Komt vast door m'n studie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Geplaatst door Henrie: Ja, das ook wel weer waar, maar ja, ik kijk misschien wat verder dan m'n neus lang is... Komt vast door m'n studie Geeft niet hoor, gaat wel weer over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Geplaatst door Pjotr:Geeft niet hoor, gaat wel weer over. Dat denk ik niet. M'n vader heeft hetzelfde... Zal wel een ziekte zijn dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Geplaatst door Henrie: Dat denk ik niet. M'n vader heeft hetzelfde... Zal wel een ziekte zijn dan Zou kunnen, mijn opa had het ook. Maar die is nou dood hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Geplaatst door Pjotr:Zou kunnen, mijn opa had het ook. Maar die is nou dood hoor Hmm... mijn vader gelukkig nog niet... Maar ja, het houdt zeker een keer op Hopelijk duurt dat nog ff (zowel voor mij als m'n pa)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 alle kabels richting Mekka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Ach Henrie, opa is 94 jaar geworden Zonder super LS kabels overigens. Hij had gewoon een buizenradio met daarop zijn pick-up aangesloten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Geplaatst door Ome Henk: Vaak staat aan 1 kant amp en aan de andere kant speaker. Ook staat er vaak een pijltje op, welke de signaalrichting aangeeft. Yep .....de midnight II van mij dus ook. de II is ook al audiofiel verantwoord trouwens mooie kabel game die je hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Dat is nou het voordeel aan mijn Audiotruth (audioquest) Forest. Die heeft een de speakerkant gewoon het dubbele aantal connectors . Het is wat lastiger dat aan je versterker te hangen (maar het kan wel ) Van harte met je nieuwe pijpleiding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 1 juli 2003 Author Report Share Posted 1 juli 2003 ja, het zijnidd echt van de superdikkedingen die de hifiwinkel altijd in de etalgae heeft liggen omdat ze er zo audiofiel uitzien, mij maakt het niet uit . Ik vindt echt dat ze erg goed klinken, Misschien heb ik het niet genoeg benadrukt, maar het verschil is echt groot. Er is een soort compactheid en kloppendheid, en tegelijkertijd een ruimtelijker beeld, meer bas en betere treble. Niet spectaculair, zoals nooit het geval zal zijn, maar wel significant, en daar gaat het om. Bovendien heb ik ze voor een heel zacht prijsje kunnen fiksen . Ik heb ieg niet bijbetaald tov de vdhuls. ik zal eens kijken welke kant waar moet, als het significant verschil opleverde laat ik het wel ff weten. ps, zijn de audiotruths nog erger in de dikte?? groeten game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Geplaatst door [[Game]]:ps, zijn de audiotruths nog erger in de dikte?? groeten game Ik dacht 't wel (Midnight x 2) Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 1 juli 2003 Author Report Share Posted 1 juli 2003 ik heb ze met de pijltjes richting de versterker. Als de pijltjes de signaal weg aanduiden mot ie dus andersom. de pijltjes staan er als volgt op: midnight 3 -> cupper 100% -> made in usa -> audioquest ->. heb ik gelijk dat ie andersom moet? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onno 1234 Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 laat iemand hem op een onbekend tijdstip omdraaien. Kijken... ehhhm.... luisteren of je het merkt. Richtingsgevoeligheid in luidsprekerkabel is voor mij altijd een raadsel geweest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Bij Audioquest interlinks moeten de pijltjes wijzen naar de CD-speler. Of meelezend met de tekst richting CD-speler. En Bij Audioquest luidsprekerkabel lees je de pijltjes ook van de versterker richting de luidsprekers. En als je twijfelt, schroef dan even de pluggen los, en kijk aan welke kant de afscherming aan de pluggen is gesoldeerd. Deze kant moet dan aan de CD-speler. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 2 juli 2003 Author Report Share Posted 2 juli 2003 thanks edwin! en onno, en draai ze meteen ff om straks . laat het wel weten, verw8 er niet zoveel van, maar het is meer psychologisch. het idee dat je kabels verkeerd om zit leid af van de muziek.. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts