Jump to content

Stassen

swami
 Share

Recommended Posts

Guest YingYang

Hallo Roger,

Hier kan ik je 100% gelijk in geven !!

Bij Stassen vind je inderdaad (bijna) geen

een officieel door de Nederlandse importeurs geleverd produkt.

Het betreft import, zogenaamde 'a'-tjes, en verouderde restvooraad prijs per kilo opgekocht.

Toch zijn er helaas nog mensen die hier in stinken en zich door een 'mazzel'prijs laten meevoeren.

Zoek je een zaak met aftersales en back-up ga dan niet bij de firma 'list en bedrog' maar kies een erkende hifi-speciaalzaak waar ipv geldwolven mede-liefhebbers werken. Wedden dat de koffie daar ook naderhand welgemeend gezet is en dus beter smaakt ?

Met Groet, Li

Hier ben ik het dus weer niet helemaal mee eens. Okee, de service is bij Stassen wat minder over de telefoon maar in de winkel doen ze alles voor je. Ook willen ze bijvoorbeeld graag dat je iets van Marantz of een ander merk dat in Duitsland goed verkoopt mee neemt maar dat heeft bijzonder weinig te maken met restpartijen. De sleutel achter de prijzen bij stassen is het "gemeenschappelijk inkopen". Ze kopen veel producten samen met een paar grote Europese hifi zaken maar verouderde partijen zijn het zeker niet. Ik kan me indenken dat Stassen met de prijzen die ze hanteren de ergernis van kleinere hifi zaken op hun hals halen en ik geef meteen toe dat ze toch wel wat eerlijker en meer klant gericht kunnen zijn maar als je een Rotel rcd-991 kan kopen voor 700(!!!!) gulden minder als bij een concurent dan maakt dat ERG veel goed (voor een student met een te klein budget en een te dure hobby).

Beste Mathijs, merken zoals rotel..etc..

zullen best gemeenschappelijk ingekocht worden, maar producten zoals Krell - levinson - jadis - Avalon....etc...etc...hier zijn ze absoluut geen officiele dealer van.

dit is "grijze import" ze zijn ook absoluut niet vakkundig om je zo'n produkt te verkopen. Natuurlijk kan een dealer als stassen deze produkten goedkoper leveren, ze verlenen je immers geen service voor...en na de aankoop. Deze producten kun je trouwens ook niet beluisteren....zoals ik al eerder had vermeld "dozenschuivers"!!!!!

Guest gerrit

Beste roger, ik snap niet dat er mensen andere zaken afkraken waar ze geen weet van hebben. Mischien zijn deze zaken wel beter, wie weet. Naar mijn idee zijn er gewoon winkels die op deze site de zaak afkraken.trouwnes vindt ik 70% van de officiele dealers ook dozenschuivers, wat jij

Beste Roger,

Ik twijfel er ernstig aan of je ooit klant bij Stassen bent geweest, ik heb er ruime ervaring mee en ik geef gelijk toe dat de service beter kan. Als je daar problemen mee hebt dan moet je er vooral niet kopen maar dat wil niet meteen zeggen deze winkel meteen zo afgekraakt moet worden als onze vriend Ying Yang doet.

Daar staat echter wel tegen over dat als je zelf even aan blijft dringen er vaak niks meer te klagen valt. Je moet alleen niet na een keer bellen de moed opgeven.

En over die grijze import, het probleem is dat de Nederlandse importeur geen garantie verzoeken behandeld (ik vraag me altijd af waarom maar dat maakt even niks uit) maar als het product terug gebracht wordt naar Stassen dan komt heel die reparatie in orde.

Ik wil niet zeggen dat Stassen mijn droom zaak is maar goedkoop zijn ze wel. Als student die misschien wat zuiniger met zijn geld om moet gaan vind ik dat een heel sterk argument.

Groeten,

MatT(!)hijs

Ik kan je genoeg praktijken vertellen over stassen uit eigen ervaring, maar ook van vrienden en kennissen. Ik snap niet dat je niet begrijpt dat een importeur geen garantie wil verschaffen aan apparatuur die een andere audioboer gekocht is, lijkt me toch een zeer logische zaak.

Vriendelijke groet, roger

Beste Allemaal,

Als jullie willen weten hoe het zit, waarom bellen jullie de Importeur van het merk die je wilt aanschaffen niet even !

De merken en telefoon- nummers kun je ook vinden op www.hear.nl.

Maar daar ben je al, dus waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan.

Met vriendelijke groet,

Haudio

AS

Bedankt Haudio.

Ik wil alleen nog even iets zeggen tegen Roger. Ik vind het in zoverre raar dat ik verwacht van een leverancier dat hij onvoorwaardelijk achter het product waar hij leverancier van is staat. Dit betekend dus dat hij niet moet kijken naar afkomst maar gewoon het apparaat moet maken. Bij een garantie zaak is het anders, maar dan kan je gewoon naar Stassen gaan.

Groeten,

Matthijs Jager

"Ik wil alleen nog even iets zeggen tegen Roger. Ik vind het in zoverre raar dat ik verwacht van een leverancier dat hij onvoorwaardelijk achter het product waar hij leverancier van is staat. Dit betekend dus dat hij niet moet kijken naar afkomst maar gewoon het apparaat moet maken. Bij een garantie zaak is het anders, maar dan kan je gewoon naar Stassen gaan."

Het is gangbaar dat de importeur van het apparaat-exemplaar verantwoordelijk is voor de verstrekking en de afhandeling van de garantie. D.w.z. dat wanneer de genoemde prijzenslachter zijn apparaten betrekt uit het buitenland, de betreffende buitenlandse leverancier verantwoordelijk is voor de garantie, en niet de Nederlandse. In Nederland zijn er maar weinig importeurs die zaken doen met deze prijzenkeizer, en dat heeft zo z`n redenen. Men heeft ook vanwege de weerzin tegen de genoemde firma absoluut geen trek om tegen kostenvergoeding apparaten te repareren die van die firma afkomstig zijn. Wil je daar meer van weten, neem dan contact op met de desbetreffende importeur. Of bezoek inderdaad de genoemde firma maar eens, en kijk eens iets verder dan naar het universele toverwoord vermeldende prijskaartje.

Groet,

Marcel

Hallo Marcel,

Ik zou graag verder kijken als dat een optie zou zijn. Voor mij als student zit er niks anders op als zoeken naar de goedkoopste. Ik vind het alleen opvallend dat Stassen dat keer op keer blijkt te zijn, iets waar ik goed mee kan leven. De service is misschien niet de beste, maar ik mag met mijn ervaringen niet klagen.

Hallo Matthijs,

Als Stassen ook de firma is die jou helpt om te bepalen wat voor jouw situatie de beste spullen zijn dan ben je er inderdaad prima bediend. Als er iets stuk gaat verloopt het wellicht allemaal wat minder vlot, maar daar heb je dan ook je voordeel voor gehad.

Anders ligt het wat mij betreft wanneer (wij maken dat helaas nog wel eens mee) je bij een of meerdere winkeliers je lekker laat voorlichten en demonstreren om vervolgens het apparaat van keuze bij deze Venlose kooplieden te gaan scoren voor kennelijk de laagste prijs. Dan wordt het spel niet helemaal eerlijk gespeeld.

Als hifi netzoiets als chiquita bananen was zou het allemaal heel makkelijk zijn: de goedkoopste mag winnen want hoeveel promotie, demonstratie en garantie heeft zo`n banaan nou nodig? Het kopen van hifi is toch vaak anders. Het is het in vervulling laten gaan van persoonlijke geluidswensen, en vaak is goed advies en de mogelijkheid om het eens goed te beluisteren heel belangrijk om tot een goede keuze te komen. Dat kost tijd en aandacht, een goede winkelier verstrekt dat, maar heeft ook geld nodig om dat te kunnen doen. Een eventuele verkoop moet dus rendabel zijn, anders kan diezelfde goede winkelier beter op de hoek van de straat gitaar gaan staan spelen. Als je je erop op richt om snel mogelijk zo veel mogelijk items te verkopen kun je met minder winstmarge bestaan, maar dat snel verkopen lukt alleen met items die van zich zelf al een bepaalde aantrekkelijkheid hebben, de merkwaarde moet dan al bepaald zijn en niet in vergelijking bewezen hoeven worden (want dat kost tijd = geld).

Ongetwijfeld zal ook Stassen een heel arsenaal aan spullen beschikbaar hebben waarmee wel een goed resultaat te bereiken is, alleen in zijn promoties richt hij zich er op om klanten van ver naar zich toe trekken, die komen af op de aanbiedingen die gedaan worden, althans als het apparaat van hun keuze vermeld wordt. De vraag is dan: hoe is men tot die keuze gekomen? Vaak is daar toch een aardig traject aan vooraf gegaan waarin de winkelier(s), mbv. advies en demonstraties, en de importeur mbv. promoties in allerlei vorm, een belangrijke rol gespeeld hebben. De beloning daarvoor zou moeten komen uit de winst die voortvloeit uit de verkoop van een apparaat. Daar betaalt de winkelier het bestaan van zijn winkel van, en de importeur het bestaan van zijn bedrijf. Het is zakelijk gezien vervelend als firma`s die feitelijk weinig tot niets bijdragen aan een positief merkbeeld van datzelfde positieve merkbeeld profiteren door coute que coute de verkoop binnen te slepen, met als enige duidelijke wapen de prijs. Dat is slecht voor een merkbeeld (prijsinconsistentie maakt gangbare prijzen ongeloofwaardig) en voor de naam van de door de importeur aangestelde dealers, die hierdoor kunnen worden gezien als inhalige vrekken die per saldo veel te veel geld verdienen, en dat laatste is zeker in het geval van speciaalzaken niet het geval. Het is logisch dat een distributeur of fabrikant die een merkwaarde verhogende stabiliteit nastreeft liever geen zaken doet met een firma die daar niet aan bijdraagt maar voornamelijk wil profiteren van het werk dat anderen doen (door zich er van af te zetten maar wel hetzelfde artikel te bieden voor een lagere prijs). Zgn. grijsimport is het enige dat zo`n firma dan nog rest om aan de spullen te komen, en dat komt wellicht nog goed uit want wie wereldwijd zoekt naar partijtjes om aan te kopen vindt altijd wel wat. Bij problemen zie je dan wel weer verder.

Ik draaf er misschien wat over door, maar dat komt omdat ik geloof dat het in het algemeen goed is als winkels elkaar op kwaliteit beconcureren, en zich er niet op richten om de buit voor de voeten van een ander weg te slepen. Dat geldt voor alle branches waarin technische gebruiks-/hobbygoederen verkocht worden (fotografie en fietsen zijn ook van die items).

Als er aan het eind van het prijserosieproces geen rendement meer overblijft gaat de markt bepaald worden door Dixons- en Halfordsachtige bedrijven, of door "pak het maar van de stapel" winkels. Het aanbod wordt dan geheid een stuk kleiner, en daar wordt de hobby vast niet leuker van.

Vermoedelijk begrijpen alleen mensen die zelf met overtuiging iets proberen te verkopen, die een soort van ambachtelijk winkelierschap overeind proberen te houden, iets van dit relaas, maar goed, dit moest ik even kwijt.

Groet,

Marcel

Oeps! net iets te laat gepost, ik bedoel dus dat ik het eens ben met het verhaal van marcel. Stassen moet gewoon z'n produkten via de normale weg betrekken, en de klant de service verenen waar hij recht op heeft.

Sorrie Roger maar nu ga je echt te ver.

Als jij het niet eens bent met de werkwijze van Stassen dan ben je vrij om daar niet te kopen. Ik ben er tevreden en het scheelt me duizenden guldens. Waarom MOET Stassen dan een ander beleid gaan voeren? Ze zijn immers zeer succesvol met wat ze nu doen.

Wat een verhalen! Ik weet nu niet meer wie voor Stassen is, en wie tegen (daarvoor heb ik nu teveel commentaren gelezen). In ieder geval valt er voor de verschillende partijen iets te zeggen.

Aangezien ik zelf mag werken voor een internationaal bedrijf, werelwijd leverend en tevens te maken heb met grijs-import, kan ik jullie op basis van onze (gerechtelijke) uitkomst het volgende mededelen:

Als wij klanten hebben die hun spullen via weet-ik-veel-wat-voor-handelaar betrokken hebben, of, via een vaag land Timbuktoe b.v.), dan zijn wij verplicht om de thans geldende fabrieksgarantie te geven. Zodra er ons merk opstaat moeten wij de service verlenen waar wij voor staan. In mijn geval zijn wij tevens importeur en fabrikant (Factory Automation-branche). Ik kan me niet voorstellen dat het in deze branche anders gaat. Uit mijn praktijk, waarin ik te maken heb gehad met een defekt apparaat, niet via het 'wit' circuit gekocht, heeft de importeur, op basis van mijn bovenstaande argumentatie het produkt gewoon gerepareerd.

Het moge duidelijk zijn, dat de importeur het niet leuk vindt om andermans 'shit' op te lossen. Ook binnen mijn bedrijf probeer ik er vanaf te komen.Alleen, de goed geinformeerde klant, zal uiteindelijk wel geholpen worden.

Over hifi in het algemeen kan ik het volgende zeggen:

De uitwerking van de marketing in deze branche kan nogal verslavend werken. Als je dan ook nog te maken hebt met onmenselijke hoge prijzen, dan zou je toch in eerste instantie neigen naar de meest goedkope manier van inkopen?

Voor wat betreft de service van de NIET-Stassen winkeliers kan ik generaliserend het volgende zeggen:

Verreweg het grootste deel van deze zaken geefy mij niet het gevoel van professionalisme. M.a.w.: De toegevoegde waarde van veel dealers is ver beneden maat!

Guest A. Vonk

Iedereen moet zelf maar zien waar hij zijn hifi koopt. Wil je voor service betalen dan kan dat wil je goedkoop dan kan dat blijkbaar ook. Als dealer zou ik momenteel niet zo gelukkig zijn met zaken als internet. Consumenten kunnen -via forums als deze- eenvoudig prijzen vergelijken. Ik vind dat consumenten dat ook moeten doen. Dealers zullen altijd duurder zijn als " dozenschuivers" omdat ze ook nog de huur van een dure winkelruimte, werknemers, koffie, verwarming, verzekering etc moeten betalen. Dat geld willen ze gewoon terug via de verkoop.

Misschien zouden ze hun rol moeten heroverwegen en luistercentra worden waar tegen betaling van bijvoorbeeld 15,- per keer geluisterd kan worden. Dat kan namelijk niet via internet, bovendien voel ik mij minder verplicht om na luisteren bij zo'n dealer daar ook te kopen.

Ja en Stassen, geen ervaring mee maar lijkt wel goedkoop. Ze noemen het dozenschuivers, maar uiteindelijk hoef ik ook alleen maar een 'doos' mee naar huis (natuurlijk wel met inhoud..) en die doos mag van mij wel uit een stoffig magazijntje komen hoor.

Ik heb al eens eerder aangegeven dat het afreizen naar Venlo inzake Hifi-apparatuur vaak niets anders betekent dan met lege handen teruggaan, oftewel: Als ik de Denon AVC-A1SE niet kan leveren, dan bied ik hem direkt aan voor fl. 2.000,00 (zo lang de voorraad strekt).

Er wordt in dit alomvattende verhaal mijns inziens voorbij gegaan aan het volgende: Doordat zaken als Stassen met partijen grau-import werkt, weet men -als men de weg weet in het magazijn- al van te voren weten wat hem of haar geadviseerd zal gaan worden.

De praktijk in de echt betere Hifizaken -en daarvan staan er echt een aantal op deze webside- is dat men niet zozeer met voorraden werkt en dus niet merkverdacht is: Men zal doorgaans datgene adviseren dat daadwerkelijk het beste combineert: er hoeft immers geen ingeslagen voorraad uitgeramsjd te worden.

Oftewel: Koop -nog los van garantie e.d.- wat voordeliger (houd overigens voor de zuivere berekening wel rekening met de verbruikte brandstof (fl. 2,68 per liter)), en je weet in ieder geval zeker dat je GEEN objectief en eerlijk advies hebt gehad.

Uiteindelijk gaat eea broeien en moet op een bepaald moment de installatie toch beter klinken: dus inruil, dus afschrijving, dus duurkoop.

Ik snap niet waarom men een nieuwe auto eigenlijk altijd bij een merkdealer koopt, en een goed stuk geluid (wat soms aardig richting auto-prijzen loopt) van een befaamde grau-importeur betrekt.

Of snap ik het wel: Oogkleppen op en alleen kijken naar het korte termijn-succes. Op langere termijn zal men NOOIT tippen aan de aftersales service van de echte Hifi-zaak.

JJR

"Misschien zouden ze hun rol moeten heroverwegen en luistercentra worden waar tegen betaling van bijvoorbeeld 15,- per keer geluisterd kan worden. Dat kan namelijk niet via internet, bovendien voel ik mij minder verplicht om na luisteren bij zo'n dealer daar ook te kopen."

Mmm,

150m2 voor 70.000,- per jaar, gemiddeld 3.5 persoon aan personeel, een enorm kapitaal aan voorraad, en dan fl. 15,- per demonstratie (die geheid meer dan 1 uur duurt) vangen?

Ik ga gitaarles nemen.

`k Zie je op de hoek van de straat.

Ik heb zelf geen enkele ervaring met Stassen. Het is zonder meer flauw om bij de ene zaak te gaan luisteren en vervolgens het hele land af te sjouwen om het produkt wat goedkoper te krijgen bij een ander. Het is ook niet in je eigen belang want vroeg of laat verdwijnt die goede hifi zaak in jouw buurt dan. Zoals Marcel terecht zegt alleen al de huur van een pand in binnenstad kost kapitalen.

Dat neemt niet weg, dat als je bij een andere zaak een merk kan krijgen dat je beter bevalt je voor de rest geen verplichtingen hebt. Zo gaat het ook met kleren veel mensen lopen de hele stad af en na een goed vergelijk kopen ze.

Voor Stassen heb ik toch wel enig begrip. Ik ken Venlo en dat is een stad die volledig georienteerd is op Duitsland. Op het moment dat Stassen duurder is dan zaken in Duitsland verkoopt die niets meer, niet aan de Duitse klanten maar ook niet aan de Nederlandse. Zeker Duitse produkten zal die daarom wel moeten kopen via grijze import anders verdient hij een stuk minder dan zijn "collega in Rotterdam". Wat dat betreft is hifi net benzine, de pomphouder in het land met de hoogste belasting heeft het moeilijk.

De wereld wordt steeds kleiner en ook hifi importeurs krijgen het daarom moeilijk. Een importeur van Amerikaanse produkten heeft zijn functie. Als het apparaat kapot is dan is een retourtje VS wel erg duur. Maar een importeurschap van Europese en zeker Duitse produkten - dat maakt het produkt alleen maar onnodig duurder. Alleen bij massa artikelen verdient zo'n schakel zich terug.

Ik denk dat binnen niet al te lange tijd winkeliers (niet alleen bij hifi)rechtstreeks vanuit bijvoorbeeld Duitsland gaan kopen. Laatst werden er in dit forum vragen gesteld over het merk Ear-volgens mij is er geen importeur in NL. Waarom zou je als winkelier zo'n produkt niet rechtstreeks uit Engeland betrekken als je daar brood in ziet? Dat is de toekomst of je het wil of niet.

C.W.

Guest Edwin

Nu we het over Stassen hebben, ze bieden Spendor luidsprekers aan, ik zou deze graag eens willen beluisteren bij een "normale" winkel. Ik heb op internet gezocht maar kon geen Nederlandse importeur of winkel vinden die dit merk levert.

Wie weet waar ik kan luisteren?

Guest Ome Edwin

Het toeval(?) wil dat Stassen tevens importeur is van Spendor.

Gewoon even een afspraak maken en ze nemen er de tijd voor om je vergelijkend materiaal te laten beleven.

Groentnis, Henk