Jump to content

Master Luidsprekers

Pulmans
 Share

Recommended Posts

Ik ben woonachting in denbosch en liep toen langs Hobo Hifi in den bosch (daar komt ook mijn set vandaan) Ze hadden daar een A3 Poster voor de ruit hangen met daarop de vermelding dat ze er een luistershow hadden van Dynamic Solutions.

Na dat gelezen te hebben eens naar binnen gewandeld en de show bleek boven te zijn. Daar is een complete ruimte ingericht waar de Master Three (in heel mooie houten uitvoering) en de Master Slamm?? Deze laatste zou een speaker moeten zijn die pas in augustus in de verkoop gaat. Zeer mooie speaker om te beluisteren. Wat een beeld weet die speaker neer te zetten (al geldt dat ook voor de Master Three) Het was zo mooi dat ik moeite had om weg te gaan... zo heerlijk verslavend....

Nu ben ik thuis en ik droom er nog steeds over.

Kent iemand hier het merk Master en hoe staat het bekend?? Ik weet in ieder geval wel dat ik voor zaterdag nog een keer kom luisteren!

En dan nu sparen: want de Master Slamm mag 7500 euro per set kosten... kwijl kwijl....

MvG Pulmans

Geplaatst door Ome Henk:

Ik heb slechts 1 gelegenheid gehad om de Master 3 en de Master 4 te beluisteren, waarbij ik de Master 4 mooier vond klinken. 'T zijn beide wel aardige speakers   :D

Ik heb nog wel eens natte dromen van de Master 3, die ik op een class

TnX voor de reacties tot nu toe.

Maar mijn vraag is eigenlijk of iemand bekend is met Master en of het goed of mischien juist slecht bekend staat.

Qua geluid vind ik het heerlijk. Ik ga morgenavond weer luisteren.... maar zou het jammer vinden voor een speaker te sparen die kwalitatief de moeite niet is bijvoorbeeld.... of kom je dat tegenwoordig nauwelijks meer tegen????

GrTz Pulmans

Geplaatst door Pulmans:

TnX voor de reacties tot nu toe.

Maar mijn vraag is eigenlijk of iemand bekend is met Master en of het goed of mischien juist slecht bekend staat.

Qua geluid vind ik het heerlijk. Ik ga morgenavond weer luisteren.... maar zou het jammer vinden voor een speaker te sparen die kwalitatief de moeite niet is bijvoorbeeld.... of kom je dat tegenwoordig nauwelijks meer tegen????

GrTz Pulmans

Als het goed klinkt dan is het toch goed

confused.gif

En over de kwaliteit van de componenten hoef je je ook niet druk te maken, daarvoor worden hoogwaardige units van Scan-Speak gebruikt.

Beste Pulmans,

Ik heb Master voor het eerst gehoord tijdens de VAD-show daar zijn ik en mijn vijf vrienden echt diep onder de indruk geweest van deze Slamm dat mijn vriend hem een week of drie geleden bij Rhapsody heeft beluisterd

Ook daar was de betrokkenheid weer aanwezig

Hij zelf speelt met de Tempo maar Master gaat

veel verder. Wij hebben nu de verschillende

Masters bij ik denk 7 dealers beluisterd

alle keren waren wij diep onder de indruk.

Mijzelf ik overweeg ook de Masters maar ik vindt ze echt iets te duur. 7500 euro

Mazzel Jempie

De Master luidsprekers worden gebouwd door Rick Paap. Dit is een zeer gedreven man die reeds jaeren in de audiowereld actief is.

Zijn bedrijf bestaat ca 4 jaar. De Master luidsprekers vind ik erg mooi klinken, afwerking en vormgeving blijft afhankelijk van smaak.

Een goede audiovriend heeft de Master 3 hij draait met Array voorversterkers en monoblokken. Hiertussen gebruikt hij MIT bekabeling. Ik vind deze set een duidelijk betere weergave heeft dan dezelfde set met Totem luidsprekers. Ook hier geldt weer hoe is de opstelling en hoe is de smaak.

Rick heeft service hoog in het vaandel staan, dat bleek toen en frontjes bij die Master 3 gemaakt moesten worden (waren toen standaard niet leverbaar).

Al met al, als je het geld er voorover hebt (ze zijn niet goedkoop) is er bijzonder veel luisterplezier voor terug te krijgen.

:)

;) Beste Jempie,

"te duur" is iets waar je teveel geld voor betaald. Dit is gewoon een hoop geld. Maar ik begrijp wel wat je bedoeld...

Ik weet wel, dat als de klank van een Slamm je bevalt, je ook eens serieus naar een Master 4, 3 of 2 moet luisteren. Deze hebben dezelfde klanksignature, zei het voor aanzienlijk lager bedrag !!! Er zitten natuurlijk wel grote verschillen tussen, maar alles valt te relativeren. Je moet uiteindelijk ook naar het totaalplaatje kijken ( m.b.t. de electronica die je hebt c.q. wil gaan aanschaffen...en het niveau wat je wilt bereiken)

( En nee , ik heb geen aandelen Master. Maar ben wel een grote liefhebber !)

De gaaroeten,

Boomerang

Ik ben het volledig met Boomerang eens, voor elk budget een mooie set.

Alleen de vraag is hoever je daar in wil gaan.

Kijk een Master speelt in vele gevallen in vergelijk met andere gerespecteerde merken een bijzonder hoog niveau.

De keuze van een luidspreker hangt van meerdere factoren af, de ruimte (hoe groot), de vrouw en de manier hoe men muziek luistert.

Een veeleisende luisteraar cq liefhebber heeft het over het algemeen veel moeilijker, is nooit tevreden en de set wisselt regelmatig of is aan veranderingen onderheven.

En dat mijn vrienden kost geld veel geld.

Echte hifi begint bij Master 4, en voor 2250 speel je de sterren uit de hemel.

Maar de SLAMM is echt slammen.

• 2 weeks later...

Nou slammen dan!!!!

of gaan we sparen voor de ook heel erg mooie master 3!!!!

wat kan het leven toch mooi zijn..... al blijft er altijd zoveel te wensen over....

en de slamm nou die wens ik wel....

Ook gisteren bij Pluimgraaff de Slamm gehoord op Are erg goed maar de versterker heeft het er moeilijk mee.

Op de Gamut-set gaat deze combinatie erg goed vrij in de ruimte, zeer snel en prachtig hoog. Nu ik dit zo hoor wint de Master Slamm het zeker van de nieuwe Avalon die 13000 euro p/s moet gaan kosten.

Ik wil deze combinatie wel eens op Spectral of Krell horen. Ik heb ook vernomen dat de verkoopprijs waarschijnlijk duurder gaat worden. Ik denk dat ik mijn IMF maar eens inruil. Hij kost nu nog 7.500 euro volgens

Pluimgraaff.

Davi

Geplaatst door Davi:

Ook gisteren bij Pluimgraaff de Slamm gehoord op Are erg goed maar de versterker heeft het er moeilijk mee.

Op de Gamut-set gaat deze combinatie erg goed vrij in de ruimte, zeer snel en prachtig hoog. Nu ik dit zo hoor wint de Master Slamm het zeker van de nieuwe Avalon die 13000 euro p/s moet gaan kosten.

Ik wil deze combinatie wel eens op Spectral of Krell horen. Ik heb ook vernomen dat de verkoopprijs waarschijnlijk duurder gaat worden. Ik denk dat ik mijn IMF maar eens inruil. Hij kost nu nog 7.500 euro volgens

Pluimgraaff.

Davi

dit is een mooi verhaal davi maar 13.000

Hoi IKKe,

Je bent een beetje onduidelijk over de gebruikte combinatie. Ik heb de Slamm nu 5 keer beluisterd VAD-2002/Luistershow2003/RhapsodyHobo DB/Pluimgraaff. Tijdens alle demonstraties

zijn er wel een aantal kleine opmerkingen;

Erg goed was het bij de de VAD-2001 en de Luistershow 2003. Ook erg goed was het bij de show bij Rhapsody en bij Hobo Den Bosch.

Toch ook erg goed bij Pluimgraaff wel vind ik

de combinatie met de Marsh duidelijk beter dan de Gamut combinatie. Wel viel mij op dat bij de eerste demo's altijd iemand van Master aanwezig was waarom hij niet bij Pluimgraaff aanwezig is weet ik niet ik ga zaterdag weer een keer luisteren.

Ik heb de master 4/3/2 al meerdere keren gehoord de Slamm is een meerwegsysteem en is

niet te vergelijken met een tweeweg. Betreffende de coherentie en synergie is zeker en duidelijk een master open, snel, kracht, verfijning, en gedetailleerd.

Godverd...... wat is dit moeilijk

7500 euro uitgeven voor een speaker waar ik al jaren over lig te dromen.

echt ik meen het.

Davi

Als je aan die prijsklasse denkt, heb je wel eens naar een Martin Logan geluisterd ? de Ascent, Oddesy of zelfs Prodigy ?

Ik vindt ze persoonlijk beter klinken als een conus speaker.

Als je aan die prijsklasse denkt, heb je wel eens naar een Martin Logan geluisterd ? de Ascent, Oddesy of zelfs Prodigy ?

Ik vindt ze persoonlijk beter klinken als een conus speaker.

Er is een heel groot verschil tussen een electrostaat en een conus luidspreker

Echter de master speakers hebben de transparantie en de openheid van een electrostaat maar helaas net niet de snelheid

Martin Logan kan erg fraai klinken, je moet er van houden. Mijn voorkeur gaat uit naar

een conus. A90 heb je zelf al eens naar deze luidsprekers geluisterd?

Davi, Master is een prachtige luidspreker.

ik ken de Slamm ook alleen voor mij echt te duur

Jempie

A90 heb je zelf al eens naar deze luidsprekers geluisterd?  

Nee, ik heb de Master speakers nog nooit gehoord. Ik heb een afweging gemaakt tussen Avalon, B&W en Martin Logan en heb een set Martin Logan Ascents i gekocht 2 weken geleden.

Nog geen moment spijt van gehad. Gelijk een combinatie van gemaakt met een Class

En ik moet even iets rechtzetten betreffende mijn eerste reaktie over de Master Slamm.

De dealer heeft wat geschoven en extra dempers (master base) toegepast,nou dat is duidelijk te horen!

De speakers spelen nu twee niveaus hoger.

Soms zijn het de kleine dingetjes... :)

Ook heb ik de speakers op de UR Unico cd/amp combinatie gehoord...,weinig controle en het diepe laag trekt de amp niet,m.a.w. de versterker wordt leeggezogen.

Maar op laag luisterniveau erg muzikaal.

Zelfs de meest muzikale set in combinatie met de Slamm die IK tot nu toe beluisterd heb.

Ook leek de synergie tussen de units onderling toe te nemen,dit geldt ook voor de twee luidsprekers (klinken meer als een!).

Toch vind ik het nog steeds een vreemde eend in de bijt t.o.v. da andere Master speakers.

Maar eerlijk is eerlijk....,hiermee vervalt MIJN eerdere mening betreffende de Master Slamm.

IKKE :o:)