Jump to content

help?

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door [[Game]]:

ik heb de audioquest kapotgemaakt.    :rolleyes:

Er zitten van de vergulde uitsteksles op die je in de pluggen duwt, en 1 daarvan is afgebroken.

Wat te doen?? zelf solderen? of zijn er betere ideen, of kan ik ze weggooien?

game   :(

Das balen mad.gif

Gebeurt tijdens het omdraaien van de kabel?

Wat je zou kunnen doen is een nieuwe plug erop solderen. (ik neem aan dat het de kern van de plug is?).

Volgens mij heb je het over een WBT krimphuls. Zoiets kun je bij een audiozaak weer op laten krimpen (met een krimptang). Of misschien is er hier wel iemand die een dergelijke krimpset in zijn bezit heeft.

Je kan zo'n krimpset ook kopen, maar hij is aan de prijzige kant.

Bij mijn kabels zitten ze er ook op en die zijn er ook al eens vanaf geschoven, met een tang heb ik ze er weer op gezet. Je krimpt zo'n kabel omdat je de aders dan makkelijker in een plug of aansluitbus kan stoppen. Maar hij is eigenlijk niet echt nodig. 't Ziet alleen fraaier uit en de kabel "rafelt" niet.

tis idd een ls kabel.

Ik weet niet of het een krimphuls is. Omschrijving:

goudkleurig hol cilindertje dat iets te groot is voor de ingang en die daardoor naar buiten duwt wanneer hij in de ingang zit.

het metaal is van die cilinder afgebroken.

groeten game :)

Geplaatst door [[Game]]:

tis idd een ls kabel.

Ik weet niet of het een krimphuls is. Omschrijving:

goudkleurig hol cilindertje dat iets te groot is voor de ingang en die daardoor naar buiten duwt wanneer hij in de ingang zit.

het metaal is van die cilinder afgebroken.

groeten game    :)

Dit maakt het niet veel duidelijker (helemaal niet dus :( ). Kun je misschien een foto maken oid en die hier plaatsen?

(p.s.: Als je geen plaatje kan plaatsen, neem dan aub de tijd om een omschrijving te maken en probeer het niet in een zin samen te vatten. Vaak wordt het op die laatste manier alleen maar waziger ;) )

Geplaatst door Sodejuu:

(p.s.: Als je geen plaatje kan plaatsen, neem dan aub de tijd om een omschrijving te maken en probeer het niet in een zin samen te vatten. Vaak wordt het op die laatste manier alleen maar waziger    ;) )

En rustig typen, zodat het niet een puzzle wordt ;):D

Ik denk dat je die holle "banaan"stekers bedoeld. Dat is zo'n banaanstekker van gebogen verguld blik. Ik heb nooit begrepen waarom er zulke prullen aan die dure kabels worden gezet.

Gewoon eraf knippen en echte WBT's (van die haakse) er op schroeven. Wel eerst even van die krimpbusjes erop laten zetten.

;)

Geplaatst door Hans van Liempd:

Gewoon eraf knippen en echte WBT's (van die haakse) er op schroeven. Wel eerst even van die krimpbusjes erop laten zetten.

En als het maar even kan direkt in de speaker-/versterker-aansluiting ;)

potverdorrie Game :( das minder

bij mijn AQ II zit alles gewoon gesoldeerd, echter mij is eens gezegd dat solderen niet zo maar kan aangezien dit op een speciale manier zou moeten gebeuren moet.

Elk draadtje zou moeten worden vrijgemaakt en naar ik meen moet men silver solderen dan.

Sodejuu weet dit wel ... zal nog wel vanavond online zijn ;)

Wel oppassen game met zo'n kabeltje zeg, die koop je niet elke dag ;)

voorbeeld mijn AQ II >>>>>>>>

Geplaatst door John:

potverdorrie Game        :(  das minder

bij mijn AQ II zit alles gewoon gesoldeerd, echter mij is eens gezegd dat solderen niet zo maar kan aangezien dit op een speciale manier zou moeten gebeuren moet.

Elk draadtje zou moeten worden vrijgemaakt en naar ik meen moet men silver solderen dan.

Sodejuu weet dit wel ... zal nog wel vanavond online zijn        ;)

Wel oppassen game met zo'n kabeltje zeg, die koop je niet elke dag        ;)

nee, je hebt absoluut gelijk john. Ik heb ze nog niet eens gehoord in de goede richting. Want net daarvoor ging die plug stuk.

En ik weet het ik type wat ongecontroleerd. Die ene zin behoefte wat punten maar ik laat het hier qua omschrijving ff bij.

Ik ga morgen naar degroef, die fiksen dat wel. Met zo'n kabel ga ik zelf niet in de weer, met mn 2 euro boutje en 0 ervaring.

(ja, ik ga wel een buizenversterker bouwen) :D.

die haakse dingen lijkt me wel wat, gowel ik me niet zoveel wil veroorloven. Het is ieg zeker dat pliggen die in het verlengde werken veel te veel kracht te verduren hebben, en vandaar het gebeurde... ;)

Ik laat morgen wel ff weten wat ik heb gedaan. Ik denk dat als ik idd andere pluggen erop doe ik wel alles laat veranderen... Maar ze zullen in de winkel ook wel iets zinngs hebben. nietwaar?

groeten en bedankt, game :)

Geplaatst door John:

was ik vergeten te plaatsen ..... mijn AQII

aan speakerzijde >>>>>>>>>

Helaas. Je kunt geen files vanaf je harde schijf hier op het forum zetten. Je moet ze ergens op het www zetten en dan de url invullen...

Geplaatst door John:

potverdorrie Game          :(  das minder

Sodejuu weet dit wel ... zal nog wel vanavond online zijn          ;)

Wel oppassen game met zo'n kabeltje zeg, die koop je niet elke dag          ;)

Ik heb mijn Forests ook onder handen moeten nemen. Op de mijne zaten die haakse WBT's, maar die waren zo ingesleten dat ze niet meer klemden. Vanalles geprobeert, maar helaas. Door al het gepruts vielen de krimphulzen ervan af en brak er ook nog een ader. De krimphulzen heb ik er weer op gezet en met een degelijke tang weer vast geknepen.. Behalve dan bij dat stuk waar de ader was afgebroken (in de huls). Om toch alle aders weer in de huls te krijgen moest ik wat verzinnnen. Volgens Audiac (importeur) is dat geen zaak die je zelf kan doen. Maar, ik ben me er eentje :P, dus toch zelf de hand aangelegd en ik weet nou waarom het zo lastig is. Elke ader is apart geisoleert dmv een bepaalde kunststof. Deze krijg je er heel lastig vanaf. Met een stanleymes en wat fingerspitzengef

Geplaatst door Henrie:

Helaas. Je kunt geen files vanaf je harde schijf hier op het forum zetten. Je moet ze ergens op het www zetten en dan de url invullen...

das nieuw voor mij ?? dus ik alleen zie de foto ???

Geplaatst door John:

das nieuw voor mij ?? dus ik alleen zie de foto ???

Ja, en dat valt me nog mee ook cool.gif

Zet ze op een homepage, die krijg je meestal van je inet-provider.

Andr

Volgens mij staat ie hier op je harde schijf -> C:/Mijn documenten/AQ2kabel.jpg

:D:D

(kunnen wij dus niet zien, tenzij wij hem ook op onze harde schijf zetten... nee te ingewikkeld.)

nou, .... ik ben bij de winkel geweest. Die hadden niks dat leek op wat ik nu had.

Ze hadden wbt's maar dat kan ik niet betalen.

wat hen het best leek waren zilveren spades. Ze kosten 45 euro voor 4. Die heb ik nu, en volgens de wnkelier kon ik ze er wel zelf opsolderen....

Ik ben nog niet begonnen en heb de mogelijkheid te ruilen.

Ik wil eerst toch nogeen even van jullie horen wat het beste is om te doen. Spades?

bananas? zilver? duur?

zeg het maar, ... :)

groeten sam. (die een beetje gedessillusioneerd is; 95 voor de kabels en danbijna net zoveel voor een reperatie :()