Jump to content

Denon avr 3801 ???

Guest Tornado
 Share

Recommended Posts

Hallo Gerson,

Ga er maar eens naar luisteren, dan merk je zelf hoe goed het apparaat is. Sterk punt van Denon is dat het apparaten zijn met een relatief warme, relaxte klank, het zal niet zo snel dun of schel klinken. Denon loopt meestal niet voorop als het gaat om het hoogste wattage of het grootste aantal snufjes/DSP-truukjes.

Succes,

Marcel

Ik neem aan dat je al op audioreview gekeken hebt. Nou dan zie je het al, theoretisch is deze machine van Denon natuurlijk fantastisch en ontzettend op de toekomst voorbereid. Min puntje's in de reviews zijn;

1

Stereo weergave klinkt niet goed op m'n B&W luidsprekers type bla bla

Dat zou natuurlijk kunnen als je deze versterker vergelijkt met een high-end gebalanseerde versterker. Plus niet elke versterker past op elke luidspreker.

2

Maar een coaxiale digitale aansluiting

Al met al lijkt mij dit een fantastische versterker voor het geld. Alles zit erop wat je nodig hebt (in de meeste gevallen).

Ik ga 'm zelf dit weekend halen na veel wikken en wegen. Bij http://www.allec.nl

Goedkoper vind je 'm waarschijnlijk niet (anders waarschuw me even).

Mocht ik 'm op direct modes niet goed genoeg vinden klinken breng ik 'm gewoon terug.

Laat je oren uiteindelijk beslissen!

www.allec.nl is geen geautoriseerde Denon dealer, krijgt z`n spul uit de zgn. "grijze import", dwz. het wordt via handjeklap uit bijv. Singapore gehaald, of vanuit een buitenlandse dealer doorgeleverd. Indien kaduuk (en die kans is bij een surroud versterker helaas groter als bij een stereo versterker) is allec verantwoordelijk voor de afhandeling van de reparatie en het verlenen van garantie, en het is maar de vraag of het dan allemaal zo vlotjes verloopt.

Doe hiermee wat je wilt.

Bedankt marcel voor je reactie.

Ik heb meteen een maitje naar allec gestuurd die mij hopenlijk een eerlijk andwoord terug sturen. Als ze mij op papier garantie kunnen garanderen wil ik hem daar wel kopen. Als dit op een of andere manier te doen is in ieder geval.

Voor zover ik heb kunnen nagaan is de volgende op rij www.stassen.nl met F.2590.=

Of is dit ook een grijze?

Even voor de voortgang: wat voor speakers zouden jullie hierbij aanraden?

Ik heb ook plannen deze richting op dus ben erg geinteresseerd.

Mac.

Guest Jaap-Jan Renssen

Ik snap niet -maar dat komt zeker door mijn eigen slechte ervaringen met dit soort ramsj-zaken- dat men niet liever bij de echte dealer gaat zitten. Beter advies, goede service, en... stel dat het apparaat je toch tegenvalt: dan zit je eraan vast. De betere dealers waar ik in mijn leven ben geweest bieden wel deze mogelijkheden. En bovendien, als je echt wat wil, dan kom je er uiteindelijk wel uit met de gerenommeerde vakzaak.

En ja, Stassen: fantastisch: De prijs is leuk, totdat ik erheen rijd, dan is het apparaat weer eens niet leverbaar of iets dergelijks. Ik snap niet dat deze zaak nog steeds draait: Altijd de laagste prijs, maar nooit iets te koop.

Wees alsjeblieft verstandig en kies voor een lange termijn ease-of-mind met een goede hifizaak!

gr. JJ

Ja nou goed, ik heb geen audiozaak nodig om mijn keuze te bepalen. En bij Allec kun je hem terug brengen en een andere uitzoeken mocht het produkt je tegenvallen.

Ten minste dat is wat ze mij beloven.

Beste mensen,

Waarom mensen, omdat ze soms meer verstand hebben dan apen.

Allec zit of staat of ligt inderdaad in Den-Helder.

En deze mensen verkopen uit een woonhuis wat ze voor de voeten komt.

Zaak ? staat op naam van een Mevr. omdat er iets mee is wat ik nog steeds aan het uitzoeken ben met een wethouder uit bovengenoemde plaats .

Ook de Importeur is er mee bezig omdat het inderdaad uit Singapore komt oid en ook zonder Garantie en zelfs als het stuk is wordt het niet gerepareerd door Penholt .

Per oktober is het over omdat dan alle dealers wereldwijd de verplichting hebben om een serienummer registratie bij te houden !

Omdat het spul van alles kan zijn ik heb ook met de politie kontact gehad die kunnen er niets aan doen omdat ieder 1 zelf bepaald wat hij koopt het apparaat hoeft zelfs niet eens te werken !

Dit soort dingen is slecht voor het merk en daarom doet de Importeur zoveel moeite om dit tegen te gaan.

Garantie ? waarop ? volledige fabrieksgarantie ? breng je het dan zelf naar Japan?

Of volledige garantie ? op de knoppen ?

Of tot aan de deur ? ze kunnen er altijd onderuit komen !

Als je het niet kunt betalen koop dan van hetzelfde merk een goedkoper model dan ben je een stuk beter uit ! (veiliger)

En als je heel veel haar hebt , dan ga je er toch gewoon naar toe!

Ga in jou buurt naar een echte dealer en wordt tevreden !

Maar als je erg veel haar hebt dan ga je er toch gewoon naar toe !

Met vriendelijke groet,

Haudio

AS

Guest A. Vonk

Grappig,

De initiele vraag was of dit een goed apparaat is en of hij zou bevallen. Je kunt nog even op audioreview.com kijken. Dan weet je de mening van anderen.

Leuk om te zien dat naarmate de prijs lager wordt de 'winkel' waar je het spul koopt ook steeds onbetrouwbaarder is/lijkt...

Ik ben zelf ook op zoek geweest naar de laagste prijs. Hoewel er bij ons in DTN ook en officiele dealer zit zou ik zo'n versterker bij hem nooit kopen. Zonder in de prijslijst te kijken kon hij wel schaten dat de 3801 ongeveer 4000,- eek2.gif moest kosten. Lijkt me nogal duur en doe ik dus ook niet, maar wel handig om bij deze dure pief even te luisteren zodat je weet wat je koopt. Na wat gezoek lijkt het voordeligst....Duitsland met alle risico's vandien. Daar heb ik een aanbod gehad van DM1899,- (2160,-)Daaroverheen nog wat verzendkosten (DM20,- en DM6,- verzekering) en klaar lijkt het.

Deel van de lagere prijs komt door het verschil in BTW (en deels door het afwezig zijn van service enzo.)

Wil je wat extra risico en spanning ?? Overweeg dit dan eens...een Europese audio roulette. Een collega van mij heeft net over de grens een versterker gekocht en deze bevalt prima.

Met vr. gr.

Arjan.

http://www.hificomponents.de/

Voor de goede orde:

de advies verkoopprijs zoals de Nederlandse Denon importeur Penhold aangeeft is fl. 3041,12 ofwel Euro 1380,-.

Gezien de genoemde prijs van hificomponents.de kan ik me niet voorstellen dat dat apparaat van de duitse importeur afkomstig is. Veel succes als er onverhoeds iets mis is met de AV-3801, en hificomponents.de verschwunden.de is en bleek te zijn aangesloten bij garantiefonds dienordlichesonne.de.

Maar ik wens een ieder die zo`n prachtapparaat op welke wijze dan ook gekocht heeft er veel luisterplezier mee.

Groet,

Marcel

Guest wessa

Ik heb een projector gekocht bij allec, namelijk de 3m 7630. deze ging binnen een week stuk en ik kreeg persoonlijk weer een nieuwe van deze goede dealer. Dus hoe kan je nou iemand afkraken als je geen idee hebt hoe deze zaak is.??

In duitsland wordt hij de wereld in getest, net als andere 'jappen', omdat die duitsers houden van bas en hoog.Naar mijn weten is denon gewoon troep!!!!, mijn hifi, pffff...

Neem nu eens de tijd en luister een denon en daarna een meridian of de goedkopere Proton, dan weet je wat ik bedoel enkan je ook luid draaien zonder dat het staat te schreeuwen

trouwens de Proton voor/eind is tien keer beter en is maar 2799,- Beluister die maar eens!!!!

Guest Tipex

Ik ben zelf ook in het bezit van de denon 3801 en ben er uitermate tevreden mee. Voor degenen die denken over het aanschaffen van dit apparaat heb ik misschien een tip. Ik had het apparaat bij de media markt in amsterdam besteld voor fl 3000,--. Enkele dagen later kwam ik het apparaat bij een winkel in alkmaar tegen voor het bedrag van 2400 gulden. Ik ben met de advertentie naar media markt gegaan en heb ze er mee geconfronteerd. Eerst deden ze heel moeilijk en wilden ze niet meewerken, ik ben een beetje vol blijven houden en toen gingen ze overleggen met de manager daar en kreeg ik hem mee voor 2300 ;PP Ze zouden stappen nemen tegen de winkel in alkmaar (ook grijze import hoorde ik later). Doe er je voordeel zou ik zeggen, snor ergens een goedkope advertentie op en ga er mee naar media markt, ze garanderen de goedkoopste te zijn dus ze gaan onder de prijs zitten en je hebt dan tevens een orginele denon, tada ;PP

O.K. we weten nu dat het een toppertje onder de receivers is maar wat is een goede combinatie met speakers?

Aangezien hiervoor al iemand noemde dat de Denon een warm geluid heeft (geeft) zou je verwachten dat het iets strakkere(koudere) speakers kunnen zijn.

Of niet...................?