Guest Robert K. Posted 18 april 2001 Report Share Posted 18 april 2001 Als jullie moesten kiezen tussen een set Jamo boxen (5 speakers + sub) of voor een magnat set??????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sony-Fan Posted 18 april 2001 Report Share Posted 18 april 2001 Hallo, Ik kan hier maar 1 simpel antwoord op geven: MAGNAT!!! Jamo is helemaal geen goed merk t.o.v. Magnat en Magnat klinkt gewoon veel voller. Dus kies gewoon de magnat set en twijfel niet aan de jamo. Met vr. gr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 18 april 2001 Report Share Posted 18 april 2001 hahahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
swami Posted 18 april 2001 Report Share Posted 18 april 2001 Nou ik ben het niet eens met de vorige reactie. Je beslist nl. altijd met je oren neem ik aan. Ja natuurlijk zou ik ook voor de Magnats gaan. Jamo vind ik absoluut helemaal niks maar wat je beter vind klinken koop je uiteindelijk altijd. Laat je oren spreken (stereo hahaha) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 18 april 2001 Report Share Posted 18 april 2001 Wie luistert met z'n ogen hoort niets ! Groet, Haudio AS Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim Posted 18 april 2001 Report Share Posted 18 april 2001 Dat jamo weer eens met de vloer gelijk gemaakt wordt vindt ik jammer. Ten eerste koop je natuurlijk die luidsprekers die jou aanspreken. Dat onze sony fan jamo geen goed merk vindt moet je niet serieus nemen. Tien jaar terug zou ik ook geen jamo nemen, maar de tijden veranderen en jamo dus ook. Jamo doet beslist niks onder voor magnat of wat voor ander merk dan ook. Koop maar eens een paar hifi bladen, en je zult zien dat jamo gewoon meedraait met de rest van de merken. Mensen die jamo afraden hebben naar mijn mening maar weinig verstand van luidsprekers. wim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 19 april 2001 Report Share Posted 19 april 2001 Ik ben het met Wim eens. Jamo heeft de afgelopen tijd prima luidsprekers gebouwd. Ik zou zeggen, ga eens naar een goede audiozaak en beluister maar eens wat Jamo's. En dan bedoel ik niet die goedkopere serie's zoals de Studio, maar de 07 serie of de Concerts. Het blijkt toch dat die luidsprekers even goed klinken als vele duurdere van...... Ik noem even geen merken. Het probleem met die Jamo speakers is alleen dat Jamo gewoon (nog) geen goede naam heeft en dus is de inruil waarde erg laag. Het zou misschien slimmer zijn voor Jamo om hun betere speakers onder een andere naam te gaan verkopen. Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Robert K. Posted 19 april 2001 Report Share Posted 19 april 2001 Nou jongens alvast bedankt voor jullie reactie's. Ik weet eigenlijk ook wel dat jezelf moet gaan luisteren maar om alle speakermerken af te gaan kost iets te veel tijd hahaha. Dus d.m.v. reacties van andere kan je ook een bepaalde indruk krijgen van speakers en die gaan beluisten en het is best moeilijk om voor f1500 goeie speakers te vinden. Binnenkort heb ik de Yamaha S510 DVD speler en de Receiver RX-V 520 dus leuke speakers moeten deze set afmaken!!!!! Trouwens hoe meer reactie's hoe beter!!!! Groeten Uit Rotterdam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 19 april 2001 Report Share Posted 19 april 2001 Ik heb in mijn oneindige zoektocht naar nieuwe apparatuur veel verschillende dingen beluisterd, waaronder magnat in verschillende prijsklasses. Jamo heb ik niet beluisterd, mijn vader heeft ze en ik vond ze niets. Totdat ik die Jamo's op mijn versterker en cd-speler zette! Het betreft de Jamo Concert 6 en versterker Marantz PM-95 en cd-speler Marantz CD6000 OSE. Deze speakers klonken zelfs zeer goed! Mijn vader had ze voor een kloteprijs gekocht van iemand die ze zelf ook niets vond, en bij mijn vader klonken ze ook niet. Blijkbaar konden hun versterkers het niet aan (simpele Philips versterkers a 400,-). Ik ben toe gaan luisteren en heb hun waarde rond de 3000 gulden geschat. Een neef van mij is ze laatst bij iemand anders ook tegen gekomen en ze bleken dat inderdaad te hebben gekost. Persoonlijk vind ik de Jamo's veel beter klinken dan de Magnats tot die prijsklasse (duurder als dat heb ik nooit beluisterd). Jamo is geen echt goede filterbouwer, maar gebruikt wel redelijke units van seas. De Magnats vond ik op de meeste sets scherp met een rommelig laag. Ze klinken naar mijn mening te "commercieel", maar het scherpe hoog is geloof ik ook typisch Duits (kunnen ook geen goede filters bouwen). Dit is echter mijn mening en hoeft dus niet de jouwe te zijn. Het is voor alle luidsprekers belangrijk om ze met goed (in verhouding staande) apparatuur aan te sturen, dan haal je pas eruit wat mogelijk is. Met te "minne" apparatuur kunnen luidsprekers zelfs beroerder gaan klinken als speakers van de helft van het geld. Ik heb wel geleerd om niet van meningen van anderen uit te gaan en speakers niet gelijk af te schieten als ze op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts