Jump to content

b&w nautulius 801

stijn
 Share

Recommended Posts

hey allemaal

wat vinden jullie van de nautulius 801 met 'maar' een denon avr-1801 versterker? brengen deze luidsprekers veel verbeteringen, vooral in het laag en in de helderheid, dan mijn tannoy's p30?

alvast bedankt!

stijn

Dit is vast grappig bedoeld! Je vergelijkt toch ook geen golf met een mercedes uit de 500 serie?? Ik denk /ik weet bijna wel zeker dat de denon versterker maar een fractie laat horen van wat zo'n B&W nautilus 801 kan. Ik denk dat de huidige set meer in balans is (de Tannoy P30 zal vast erg mooi klinken, ik heb zelf een aantal jaren de Tannoy P40 gehad, erg fijne speaker). Ik denk dat je je geld beter kunt spreiden over een goede set (met goede kabels)....

Mvrgr

John

Sorry Stijn, maar is dit een serieuze vraag confused.gif ??? Je zou de B&W's echt (heel veel) te kort doen met zo'n versterker. Het past gewoon niet bij elkaar en het is daarom zonde om zulke dure speakers op zo'n goedkope versterker te hangen. Je gooit gewoon geld weg omdat je nooit het echte potentiaal van de N801 zult halen met de Denon.

Als dit een grapje is kan ik er in ieder geval niet om lachen, het idee alleen al.

Met alle respect voor DENON maar zo'n B&W 801 moet je met een degelijke en stabiele versterker aansturen om van zijn schoonheid te kunnen genieten.

hiend.jpg

Dit is misschien wel een beetje overdreven maar het geef wel aan wat de bedoeling is.

Groeten Klaas

Goede keus Stijn, als jij die Nautilussen voor een leuke prijs kan krijgen dan zou ik het zeker doen. Het zal nu al een leuke verbetering in je set geven maar het grote voordeel is dat je heel goed kan upgraden.

Deze speakers zijn zeer goed zijn om je toekomstige set omheen te bouwen.

Het kan natuurlijk zoals iedereen hier al zegt altijd, maar een receivertje van 500 euro wat misschien net 70Watt in 8Ohm kan pompen krijgt de 30cm woofer van de N801 misschien 1mm. van zijn plaats.

Als je deze speakers nieuw koopt, is je financiele situatie waarschijnlijk dermate gunstig dat je ook geen problemen met

Stijn Mintjens

Nad met denon met nautilius 801 Gepost op: 05/19/02 om 12:53:37

--------------------------------------------------------------------------------

ik heb nu een denon 1801 met twee tannoy's p30 speakers. Ik heb een paar B&W nautilius 801 speakers gezien voor niet al te veel (ze zijn dan wel 2e hands en uit '82 maar dat geeft niet) ik weet dat mijn denon niet veel geluid krijgt uit deze speakers en ik zou dan misschien de nad 218 THX voor de B&W's en een nad 916 voor de surrounds (misschien de p30's of wat kleinere) en de center maar mijn vraag is nu eigenlijk: kan dit? en klinkt het nog een beter?  

Zo wordt het wat duidelijker,Nautilus 801 uit 1982 confused.gifconfused.gif

Zijn dus de oude B&W 801's, maar zelfs dan is de Denon versterker wat "te licht" in mijn opinie.

• 4 weeks later...

Heb je ook enkel idee wat die snoepjes kosten?

Ikke wel 25000 gulden de twee. IZZZnie niks toch? Ik vond ze ook mooi maarre laten we zeggen dat mijn vrouw er geen plantje op kon zetten........

Een lekker geluidje maar, je moet er ook een versterker naar verhouding aanhangen.

Zelfs als je deze snoepjes "goedkoop"kunt krijgen lijkt het me toch nog een akelig prijsje.

Ik vond de BW Emphasis ook geweldig, dat was ook ff een reality check.

Wat een gedrocht.

Hier zou ik toch echt prima tegen aan kunnen kijken.

Die doos is wel een goed idee; dan straalt de kast minder af. eek.gif

Het schijnt de meest ideaale luidspreker behuizing te zijn ooit gebouwd.

Geen enkele hoek en dus een zeer gunstig afstraal gedrag en geen reflecties door een vorm die de amplitude van reflexies doet afnemen en aan het eind tot nul weet te reduceren.

Alleen een beetje groot en ZWAAR. Ik meen dat ze ruim 110 kilo per stuk wegen en ongeveer € 25.000 euro per stuk moeten gaan kosten.

Ik denk dat de nautilus dank zij zijn gewicht best zal zinken maar ik ga wil 'm ook niet voor zijn drijf vermogen.

Anbevolen bas driver vermogen 500watt eek.gif

25000 per stuk is 1 ding maar dan de bijbehorende versterkers. Shit man ik weet niet of deze droom verwezenlijkt word.

Maar 't blijft mijn droom speaker.

Mission probeerd 't met 155 kilo per stuk.

eek.gif ik vindt ze niet zo geil als de nautilus maar ik wel ze wel een keer horen.

Helaas is de Nautilus niet meer te krijgen, of je moet er een 2de hands vinden. Dat gewicht van 110 kilo is echt niet extreem, behalve als je op de 10e etage woont in een flat zonder lift eek.gif . En om de versterking van het laag hoef je je geen zorgen te maken. De Nautilus is een half aktieve sopeaker. Het laag heeft zijn eigen versterker ingebouwd. Je moet de eigenaar toch niet op kosten jagen :P:P:P

De nieuwprijs bij de introduktie was