Guest Noel Posted 18 april 2001 Report Share Posted 18 april 2001 Wil goede speakers kopen, rond fl. 3000 per set. Ben ook een leek op dit gebied en zoek raad. Zijn dit geweldig goede speakers of zijn er merken dit dit evenaren/overschrijden of zijn er zelfs speakers die betere kwaliteit leveren voor minder geld? Gaarne uw aanbeveling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 19 april 2001 Report Share Posted 19 april 2001 Hallo No Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 19 april 2001 Report Share Posted 19 april 2001 Beste Noel, Pied Piepers zijn heel erg goed als je een optimale acoustiek hebt ! Omdat het volledig open systemen zijn. Indien de acoustiek in je kamer niet optimaal is dan zijn het knudde speakers. Wie heeft een kamer met een optimale acoustiek ? Met vriendelijke groet, Haudio AS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattijs Posted 20 april 2001 Report Share Posted 20 april 2001 Ik moet zeggen dat ik als Pied Piper bezitter de bovenstaande beschijvingen herken, wat ik echter niet begrijp is waarom deze LS zo acoustiek afhankelijk is. Ik kan me allerlei problemen met een open pijp voorstellen voor het laag, maar wat maakt 'm nou zo acoustiek afhankelijk? Daarnaast is het absoluut zo dat de luidspreker in het laag verschikkelijk gevoelig is voor het soort versterker dat je gebruikt. Een oude buizenversterker had geen controle, een Cyrus III (zonder PSX) gaat ook niet. Marantz PM80 gaat aardig, beste resultaat heb ik nu met een Krell 300i. groeten, Mattijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 20 april 2001 Report Share Posted 20 april 2001 Hallo Mattijs, Het exacte antwoord op die vraag kan ik je niet geven, ik mis wat dat betreft de theoretische achtergrond. Ik denk dat het met de lengte van de behuizing te maken heeft, die is waarschijnlijk te kort, en de opening te ruim. Een andere vorm van een open behuizing is de transmissielijn, hierin gebruikt men een gevouwen labirinth (daardoor een lange pijp dus) die uitkomt op een opening met een berekend oppervlak. In de praktijk blijkt een transmissielijn niet zo heel gevoelig voor de acoustiek te zijn, het laag loopt er er zeer diep mee door, alleen het rendement is niet zo hoog als bij een regelrechte open constructie. Bij de Piep Piper speelt het dempingsgedrag van de versterker een grote rol in de basweergave, maar dat heb je al gemerkt lees ik. Groet, Marcel Frenk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Evert Posted 20 april 2001 Report Share Posted 20 april 2001 Beste Noel, waarom voor die 3000 piek geen tweedehands speakers kopen? Voor dat geld kun je fantastische speakers krijgen (vb Magnat sigma 2000, T+A TB 160 o.i.d. Veel beter dan dat je vorr 3 mille nieuw in de winkel kan krijgen. Heb zelf ook tweedehands superspeakers voor een bodemprijs (T+A TMR 220, verslaat speakers met een nieuwwaarde van 20 mille). Groeten van Evert, een enthousiaste 2e- hans fan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rakker Posted 21 april 2001 Report Share Posted 21 april 2001 Ik heb in het verleden herhaaldelijk en in ruime mate naar zowel de actieve als de passieve PP's (originele speakerbezettingen) geluisterd en dat is me niet meegevallen. Violen klinken als van roestvrijstaal of gespeeld in een betegelde badkamer. Het laag gaat niet erg diep, is ongecontroleerd en gekleurd. De scheidingsfrequentie van de supertweeter ligt veel te laag. Normaal is dat ding voor boven de 10 KHz bedoeld, in dit ontwerp komt hij er al veel lager in, zo rond de 6000 Hz. Ik denk dat je voor minder veel mooier en evenwichtiger kunt kopen. Denk eens aan een B&W 603 of 604, een KEF model 1 (Stassen verkocht die pas geleden nog voor minder dan 1500/stuk) maar er zijn nog veel meer goede merken. Kortom: ik denk dat je veel beter af kunt zijn voor dat geld en als je tweedehands gaat zoeken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben van der Most Posted 28 april 2001 Report Share Posted 28 april 2001 Heb zelf al een jaar of vijf Pied Piper luidsprekers(met Harman Kardon HK 680 versterker). Na een gewenningstijd vond ik toch het klankbeeld te koud met te weinig laag. Deze set heb ik drie jaar geleden uitgebreid met een REL Strata 2 subwoofer. Ben nu zeer tevreden.(Betekent dan wel, dat ik in totaal fl 5000,- voor het totale luisprekersysteem heb uitgegeven). Ben van der Most Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JAPie01@planet.nl Posted 2 mei 2001 Report Share Posted 2 mei 2001 De REL Strata II, is dat een erg goede subwoofer? Wat zijn de verschillen met de Strata III? Ik ben erg ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts