Jump to content

Tannoy Mercury M3

Jasper
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Sinds enige jaren ben ik in het bezit van bovenstaande Tannoy's. Ik heb een kleine, en volgens mij simpele vraag. Maar zelfs bij RAF, alwaar de speakers werden gekocht, weten ze het antwoord niet. De fabrikant reageert niet op mijn e-mails, dus ik probeer het hier maar eens.

http://www.tannoy.com/tannoyhifi/images/pr...s/m3cropped.jpg

Dit is een (zeer grote!) foto van de speaker. Het gaat om de onderste "speaker outlet" (hetgeen volgens mij de midrange is, maar ik ben geen techneut). Op de foto is deze leeg. Bij mijn speakers zit er echter grijs schuimrubber in. Is dit verpakkingsmateriaal? Het lijkt behoorlijk vast te zitten, en de speakers klinken in principe gewoon goed. Maar nergens zie ik die dingen terugkomen, en er staat ook niets over in de handleiding.

Moet ik die schuimrubber dingen er gewoon uitrukken, of kan ik ze beter laten zitten?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

M.vr.gr.,

Jasper

Beste Jasper,

Als je het weet is het heel simpel maar is dat niet met alles zo ?

De schuimrubberen proppen kun je als je wilt eruit halen dan krijg je meer bas.

Je kunt het dus uitproberen wat jij voor jezelf het beste vindt klinken.

Wat je ook kunt doen is ze er een beetje in of uit , als 1 luidspreker in een hoek staat en de andere niet kun je die in de hoek dempen omdat luidsprekers in een hoek 3 tot wel 6 db meer laag geven.

Met Vriendelijke Groet,

Haudio

Beste Jasper,

Ik ben iets vergeten, de opening is een basreflex opening.

Deze luidspreker is een tweewegsysteem en niets mis mee.

Ik heb een probleempje met het veranderen van een post, wil bij mij niet of ik kan het niet ,weet jij hoe dat moet.

Van audio heb ik wel verstand en ook ervaring maar computers enzo niet.

Met Vriendelijke Groet,

Haudio

Guest Hear Team

Veranderen van een post wil niet, dat kan alleen als de bezoekers zich moeten registreren.

Wij hebben een open deur policy, net als in de hifi speciaalzaak hoeft men zich niet eerst te identificeren voordat men een vraag stelt.

Het is nu dus makkelijk om snel een vraag te stellen of te beantwoorden. Maar daar tegenover staat dat men dus geen berichten kan wijzigen.

Indien iemand iets post, wat hij / zij toch liever niet gepost had zien kan men mailen: info@hear.nl Het bericht zal dan door ons verwijderd/ gewijzigd worden.

Hear Team

[Note: This message has been edited by HEAR]

Bedankt voor de reactie, Haudio!

Ik ben op zich erg tevreden met de speakers. Wat ik me wel afvraag is of het normaal is dat die schuimrubbers zo VAST zitten. Als je er flink aan trekt komen ze nog niet echt los. Maar het kan ook zijn dat ik wat te voorzichtig ben geweest. Ben benieuwd hoe het klinkt met de proppen eruit, zal het vanavond eens proberen.

Overigens: de Tannoys zijn gekoppeld aan een Rotel RCD 950 CD-speler en een Rotel RA 971 Inegrated Amp. Een lekker en aggressief setje, al zeg ik het zelf :)

Als er nog meer mensen zijn die hun mening willen laten horen, heel graag natuurlijk.

gr.,

Jasper

• 2 weeks later...
Guest hansrijpma

hallo jasper, volgens mij heb je de tannoy's nog maar net dus ze moeten nog ingespeelt worden. mijn broer heeft ze ook en die had er ook moeite mee om de proppen er uit te krijgen maar het is hem toch gelukt, voor 8 honderd gulden zou je denken dat ze er toch zouden bijzetten waar dit voor is, tannoy is een goed merk dus suc6 met je set

groeten hans (ook gereageerd bij www.hifi.nl)

Hoi Jasper,

Ik heb zelf de Tannoy R2 speakers, en deze hebben een basreflex poort aan de achterzijde. Hier zat ook een schuimrubber vulling in. Deze heb ik wel verwijdert aangezien de speakers niet helemaal tegen de muur staan (ruim een meter aan zijkanten, 40cm van de achterzijde), ik vind bij mij het geluid mooier zonder de dempers (Bas iets voller).

Tom