Jump to content

Houten puck voor platenspeler?

TannoJ
 Share

Recommended Posts

Guest okki-nokki

Hallo Carl, In s`Gravenhage bij Rik Stoet staan ongeveer 25 draaitafels in display.Ben je echt geinteresseerd ga dan naar Duisburg naar A Capella,vraag daar naar Alfred deze man kan en zal je alles vertellen over platenspelers.Hij zal je zeker niet lastig vallen met peperdure futuristische draaitafels.Het audio-top heeft hij net niet uitgevonden maar kan je er alles over laten horen.Een bezoek aan die man is meer dan de moeite waard.

Okki-nokki.

Hai Okki Nokki,

Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik binnenkort weer eens professioneel naar Den Haag moet. Kan ik combineren met Rik Stoet.

Hallo Carl,

Ik heb mijn versterkers bij Rik Stoet gekocht. Echt een leuke zaak. Misschien verstandig om een luisterafspraak te maken als je serieus geinteresseerd bent want volgens mij is het er vaak aardig druk.

Mvrgr

John

• 3 months later...

hey Carl,

Mischien moet je gewoon eens naar een goede phonotrap gaan luisteren. Die Linn Axis is echt niet slecht. Een ingebouwd phonotrapje is meestal te beperkend voor het geluid. Ik zou daar eerder aan denken dan je Axis vervangen.

Of misschien een andere element confused.gif

groeten, guus

Hai Guus,

Dat is een oude posting, ik was hem alweer bijna vergeten. Ik heb een Lehman Black Kube phono trap en die is goed en niet te duur.

Inmiddels hebben wat platenspelers de revue gepasseerd en een paar heb ik ook vergeleken met de Axis. Een goede draaitafel maar wel met duidelijke beperkingen.

Wat het wordt weet ik nog niet precies maar ik denk wel aan iets met een subchasis.Ik heb toch de idee dat dat toch iets opener/beter klinkt.

Het probleem met een platenspeler is overigens dat je hem niet mee naar huis krijgt. Luidsprekers, versterkers, CD, ik heb het allemaal mee gekregen maar met een platenspeler ligt dat moeilijk. Wat ik zoek valt binnen de duurdere prijsklasse en ik heb "Alco " angst. Het zal maar tegenvallen.

Geplaatst door Audiopaul:

Ron Ploeger bood via z'n site   http://www.superclamprack.nl   mooie en betaalbare houten pucks aan. Helaas is de site momenteel niet bereikbaar!      confused.gif

Wellicht biedt een mailtje uitkomst:     superclamp@planet.nl

Ron Ploeger is onlangs weer met een nieuwe website van start gegaan. Je kun hem nu vinden onder http://www.callas-audio.nl/prodcallasdutch.html .

De houten puck kost nu

Geplaatst door carl:

Hai Guus,

Het probleem met een platenspeler is overigens dat je hem niet mee naar huis krijgt. Luidsprekers, versterkers, CD, ik heb het allemaal mee gekregen maar met een platenspeler ligt dat moeilijk. Wat ik zoek valt binnen de duurdere prijsklasse en ik heb "Alco " angst. Het zal maar tegenvallen.

Hoi Carl,

Kom je op zaterdag 14/09 ook naar Sneek? Ik zou eens met Henk van AudioSelectief praten en hem dat probleem voorleggen.

Volgens mij weet Henk wel een oplossing.

Maarten

Als je Axis nog technisch goed in orde is, en dan met name of de arm nog in orde is, dan zou die een hele hoop muziek moeten maken.

Ik zou een goed MM element kopen voor je Axis. Linn maakt zelf erg mooie elementen. Geef er gerust een duizend gulden voor uit. Het loont beslist. Stel vervolgens je phonotrap goed in inclusief afsluitweerstanden.

Vervolgens gewoon genieten van de muziek. MM elementen zijn sowiezo wat guller van klank. Qua muziek en detail zou je niets te wensen over moeten hebben. En ook waardeloos materiaal, of materiaal dat vroeger waardeloos klonk, klinkt zoals het zou moeten.

Voor Alco angst zou ik niet bang zijn. Iedere LP12 is aan het klinken te krijgen in een set, en dat beter dan een cd speler.

Inderdaad jammer dat je een draaitafel niet mee naar huis mag nemen. Waarom snap ik niet. Een cd speler is toch ook een delicaat apparaat?

Ik heb de Axis (II, met Akito) nooit geweldig gevonden. Het kon redelijk goed gaan, maar er

was altijd een neiging tot een wat dun en agressief geluid. Lijkt me typisch voor dat soort architectuur.

Als je een draaitafel zonder veel meer in de auto zwiert en je rijdt over een hobbelige weg, kun je het lager achteraf wel afschrijven!

Geplaatst door Maarten:

Ron Ploeger is onlangs weer met een nieuwe website van start gegaan. Je kun hem nu vinden onder http://www.callas-audio.nl/prodcallasdutch.html

Als je nu een bol pootje bij de gamma haalt en je spuit hem in een mooie kleur, dan ben je voor een euro of acht klaar. Staat ook leuk op je draaitafel.

VR GR DEPETER .

De houten puck kost nu €174, dus dat valt weer mee     :D

Maarten

cool.gif

Geplaatst door Guus Hanegraaf:

Iedere LP12 is aan het klinken te krijgen in een set, en dat beter dan een cd speler.

Hierover wordt nogal uiteenlopend gedacht, ervaring leert ook dat er heel wat goedkopere spelers meer muziek maken........

Groet Jitze

Het ligt aan Guus. De Axis I kwam met

de Basik LVX arm, de Axis II kwam met de Akito (I). Het enige goede aan de Axis was de Lingo-achtige voeding, maar die had een ontwerpfout en kon spontaan starten. Wat tot hele hoge motortemperaturen kon leiden als je 's avonds thuiskomt.

De Basik 0 had een Akito I, maar werd weggehoond door de Britse pers (eindelijk eens iets goeds van die mannen). De Basik I kwam met de Akito I, en de Basik II kwam met de Akito II en een hopeloos overdreven prijskaartje.

Ik heb ooit eens in een installatie een LP12 eruit gegooid en vervangen door een goedkopere CD speler. Toen hadden we tenminste iets dat nog een beetje op muziek leek.

Mijn website adres is intussen veranderd in www.callas-audio.nl dus log maar weer eens in en wees geinspireerd zou ik zeggen.

Het is misschien wat simpel om te zeggen dat als de LP nu maar vlak ligt, het allemaal ook goed is.

Ik heb inmiddels veel ervaring met diverse pucks zowel commercieel als zelfbouw, en ben uiteindelijk enorm onder de indruk gekomen van oa. (Ebben)hout.

De 'brokjes hout' waaruit mijn Callas puck ontstaat is een enorme weg geweest om goed te laten maken, en de grondprijs en arbeidsloon zijn echt van een andere orde dan je misschien denkt.. de verkoopprijs is in een zeer redelijke verhouding, believe me. als de Callas puck in een highend zaak verkocht zou worden zou je wel weer even slikken. laat staan dat er ook nog een importeur tussen zou zitten..

Dat mijn vraagprijs gerechtvaardigd is laat ik over aan de luisteraars, en dat zijn er inmiddels velen. mijn Callas pucks verstuur ik met veel genoegen aan vele LP die hards.

uit de U.S. en zelfs in Hong Kong.

De Callas puck verschilt in gewicht van zo'n 370 gram tot een 540 gram afhankelijk van de houtsoort .

Ik kan niet zo simpel even zeggen wat ebben of letterhout 'doet', maar het is verbazend mooi.

keep the vinyl spinning !!!! en kijk maar eens op m'n website.

ron

Geplaatst door callas:

De 'brokjes hout' waaruit mijn Callas puck ontstaat is een enorme weg geweest om goed te laten maken

De Callas puck verschilt in gewicht van zo'n 370 gram tot een 540 gram afhankelijk van de houtsoort .

Ik kan niet zo simpel even zeggen wat ebben of letterhout 'doet', maar het is verbazend mooi.

keep the vinyl spinning !!!! en kijk maar eens op m'n website.

ron

Hoe krijg je die "blokjes" in godsnaam in balans of zijn ze niet perfekt rond confused.gifconfused.gif

Je website ga ik zeker bekijken, misschien is mijn vraag, achteraf gezien, dan wel voorbarig :o

Geen stofkap, zo ie het maar net!

Met mijn standaard micro mat op mijn micro DQX-1000 grbuik ik een zelf gedraaide stalen puck van rond 68 mm. Het had nog groter gemogen maar dan moet je uitkijken dat je hem niet te groot maakt. Als je een keer niet oplet bij het einde van de plaat draai je je head-shell aan gort.

Ik heb ook een vilten mat (anti-static) gehad en een kurken (Nagaoka), maar dit bevalt het best.