jay Posted 19 april 2001 Report Share Posted 19 april 2001 Wie weet wie tegenwoordig importeur is van Treshold in nederland? Wie heeft ervaring met de T400 of T800. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 19 april 2001 Report Share Posted 19 april 2001 Of ze het nog doen weet ik niet, maar het was altijd Audiolab (0513-431337). Bel hun maar eens op, of had je dat al gedaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jay Posted 19 april 2001 Author Report Share Posted 19 april 2001 bedankt Marcel had ik al gedaan, maar ze doen niet meer de import voor Treshold. Heb jij deze versterkers mischien ooit gehoord? Ik heb wel ooit (ik denk een jaar of 10 geleden) de Sa-1 monoblokken beluisterd dit is me altijd bijgebleven. Ben op zoek naar een eindtrap voor mijn M.L. Request heb al Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 24 april 2001 Report Share Posted 24 april 2001 Hallo Jay, Ik heb vroeger wel eens een set gehoord waarin Treshold gebruikt werk, klonk goed zonder grensverleggend te zijn. Maar wie/wat is dat tegenwoordig nog? De Mark-Levinson zou weleens het goede midden kunnen houden tussen de Krell en de Jeff Rowland. Alternatieven voor ML zouden Spectral en Chord kunnen zijn. Of een vette Audio-Research buizenversterker als het een beetje rond maar niet donker van klankkleur moet zijn. Toch zelf gaan luisteren zou ik zeggen. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laurens Posted 24 april 2001 Report Share Posted 24 april 2001 Threshold was failliet. Inmiddels is er een bedrijf opgestaan dat service overneemt en ook de produktie weer gaat starten. Probleempje is wel: er zit in een Threshold T100/T200/T400 een speciaal component dat niet meer gemaakt wordt. Elke reparatie aan dit onderdeel betekent dus vervanging door een alternatief. Het alternatief klinkt iets anders, dus dit moet aan beide kanalen gebeuren. Maw: reparaties zijn duur en 200W klasse A is niet geheel storingsongevoelig. Klankmatig zijn ze goed, maar ik sluit me bij Marcel aan dat het zeker niet grensverleggend is. Ik heb zelf de T200 en T400 gehoord. Laurens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted 25 april 2001 Report Share Posted 25 april 2001 Wat Laurens zegt klopt: Threshold maakte gebruik van IGBT transistoren van Toshiba. Deze zijn uit productie. De levering van nieuwe Thresholds is nog niet weer op gang; vraag me af of het gaat lukken. Af en toe worden eindtrappen uit de laatste serie op internet aangeboden. Klankmatig: ik heb sinds 3 jaar een Threshold T-200 en deze klinkt fenomenaal aan mijn Sonus Faber Guarneri's. Alternatief: wat mij betreft de Mark Levinson 334 en de Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts