raymond Posted 16 mei 2002 Report Share Posted 16 mei 2002 ik zit te twijfelen tussen 2 subwoofers maar ik ben er nog niet helemaal uit het gaat om deze twee: de "kenwood sw-305" en de "yamaha yst-sw105" wie kan mij helpen? [mijn satelite speakers zijn "visonik david 5001"] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 mei 2002 Report Share Posted 16 mei 2002 Een subwoofer dient ervoor om sublaag weer te geven. Dit zijn frequenties die ver beneden de 50Hz liggen. Gezien de specs van beide subs zou theoretisch de Kenwood de betere keuze zijn, gezien zijn frequentiegebied van 20-200Hz. Helaas kan ik dat niet geloven. Wat Yamaha opgeeft is voor dit type subwoofers veel realistischer, nl. 30-200Hz (-10dB). Dat betekend in de praktijk dat het lage -3dB punt ergens rond de 40Hz zal liggen. De -3dB punten zijn heel belangrijk omdat deze het "juiste" frequentiegebied aangeven. Eigenlijk moet bij een goeie subwoofer het lage -3dB punt 20Hz zijn. Helaas kunnen de meeste subs dit niet en is de naam subwoofer eigelijk fout gekozen. Om de lage tonen van de Visoniks bij te staan denk ik dat beide niet erg ver uit elkaar liggen, dus is ook hier weer luisteren geboden. Degene die jij het beste vindt klinken is de beste koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RotelRick Posted 18 mei 2002 Report Share Posted 18 mei 2002 Hoi, ik denkt dat wanneer je op zoek bent naar een sub, die echt goed moet presteren, je het beste aan zelfbouw kan denken. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar mensen om mij heen wel. Je kan eens denken om bij een speaker & co naar binnen te gaan en je te laten voorlichten hierover. Ikzelf heb goede ervaringen met de S&O uit Rotterdam. En het spreekt natuurlijk voor zich, dat wanneer je tot een keus bent gekomen, zij hem ook nog voor je kunnnen bouwen. Suc6 in ieder geval en houdt ons op de hoogte. Greetz RotelRick. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts