Jump to content

ASW

tiek
 Share

Recommended Posts

Beste tiek,

Luidsprekers zijn soms een kwestie van smaak , en niet van werkelijksheidsweergave.

Het is maar wat we willen .....

ASW is een merk wat zich met werkelijksheidsweergave bezig houdt, niet High-end ......High price, maar met een hele goede prijskwaliteitsverhouding.

Niet teveel laag maar ook niet te weinig , als een luidspreker te veel laag geeft, gaat dat ten koste van oplossend vermogen en definitie.

Verder is het een Luidspreker die gemakkelijk is aan te sturen , dus redelijk hoge impedantie en een hoog rendement.

En in vele duitse HiFi bladen staan ze op een hoge plaats in de testen.

De luidsprekers worden gemaakt in Duitsland en ontworpen door een Engelsman .

Dus van twee goede het beste....

MvG,

Haudio

:rolleyes:

He Tiek,

Ik heb hier ook een draadje over geopend, zoals je waarschijnlijk al gezien hebt.

Ik ben iemand die "iets" heeft met (voor mij) onbekende merken. Het lijkt er wel op of ik daar een neus voor heb. Ik heb over die ASW speakers een heel goed gevoel, zonder dat ik ze nog gehoord heb overigens. En mijn gevoel bedriegt me niet vaak. Dat beluisteren komt nog wel, tzt.

Kun je ook iets meer zeggen over je luistersessie. Waarvoor wil je ze gaan gebruiken? Ik wil ze gaan gebruiken als surround speakers en zit te denken aan de Opus M uitvoering met standaard (waar overigens ook nog weer een betere (Hifi)versie van te schijnt te komen).

Waar heb je ze beluisterd als ik mag vragen?

conqubite

• 3 weeks later...

Eindelijk heb ik dan een keus kunnen maken.

Ik heb de mogelijkheid gehad om in zeer veel

hifi-zaken zeer veel verschillende speakers te kunnen beluisteren.

Ik heb uiteindelijk voor de Cantius 2 van het merk ASW gekozen.

Deze speakers heb ik vergeleken,in het zelfde prijssegment, met de merken Mission

Chario,MB,B+W en vele andere.

Het bijkomende voordeel is dat deze speakers in verschillende kleuren leverbaar zijn.

Op mijn zilveren speakers moet ik echter wel

3 a 4 weken wachten.

Ik heb van de hifi-zaak in Oldenzaal zolang

dezelfde speakers,nieuw in doos,in bruikleen.

Hoe ik mijn luistergenot moet duiden weet ik niet.Het klinkt gewoon geweldig !

TIEK.

Leuk dat je bij de cantius terecht bent gekomen. Ik heb momenteel de oude Mission 782. Dat was toen het topmodel van Mission. Ze bevallen heel goed maar als ik nu nieuwe speakers moest aanschaffen zou ik de cantius VI gaan beluisteren. Op een duits forum heb ik daar een tijdje geleden iemand over gehoord die er laaiend enthousaist over was. Ze zijn eigenlijk iets te duur voor mij (zoals altijd) maar ik zou kijken of het mogelijk was. Voorlopig hoop ik dat mijn 782's het goed blijven doen, dan heb ik geen (goede) reden die te vervangen.

Ik heb het idee dat ASW qua geluid wel dicht in de buurt komt van Mission. Kun je dat bevestigen of ontkennen?? Wat waren volgens jou de verschillen tussen de ASW en mission modellen die je hebt beluisterd.

Voor mijn nog aan te schaffen surround set heb ik sinds kort op de duitstalige versie van de site van ASW de Opus L(arge) versie gezien. Dat moeten mijn surround speakers worden. Ik ben al helemaal verliefd. Die zouden ook goed bij jouw speakers passen denk ik. Ga er maar eens kijken

In ieder geval, heel plezier ermee en hou ze heel.

Groeten

Conqubite

Bedankt voor je reactie.

Ik kan zeker bevestigen dat ASW en Mission

de 2 merken zijn die elkaar het dichts benaderen ten aanzien van alle andere speakers die ik heb gehoord.

Toch vond ik ASW meer "open" klinken.

Het is echter moeilijk voor iemand met weinig luisterervaring het goede gevoel over te brengen.

Miischien kun je me nog adviseren welke speaker bekabeling te gebruiken,en moet je bevoorbeeld de "bi-wire" mogelijkheid benutten.

Tiek.

Nadat ik zo'n 10 jaar geleden mijn huidige installatie heb aangeschaft heb ik me niet meer bezig gehouden met de ontwikkelingen in audioland. Ik ben dan ook geen audiofiel maar gewoon liefhebber en ben ook geen kenner op technisch gebied. Omdat DD en Pro Logic II me erg interessant leken en ik een DVD speler kreeg begon het een paar maanden geleden ineens heel erg te kriebelen.

Wat voor bekabeling ik heb weet ik niet eens. Ik heb de kabels die ze toen in de winkel hadden aangeschaft. Ze zijn wel redelijk dik. Dat is wel belangrijk volgens mij.

Ik kan wel iets zeggen over Bi-wiring. Ik heb lang de bi-wiring toegepast door de hoge tonen op speakerset A aan te sluiten en de lage tonen op speakerset B. Dat klonk beter dan de gewone enkele kabels. Totdat een tijdje geleden me iemand adviseerde de kabels op

• 3 weeks later...

SORRY voor mijn late reactie,

Ik geniet nu ongeveer 3 weken van mijn pas

aangeschafte ASW speakers.

Het overtreft mijn toch al hoge verwachtingen.

Ook ben ik prima geholpen door de fa. Lansink

te Oldenzaal.

Na thuiskomst bemerkte ik dat zij het verkeerde front (zilver) hadden besteld.

Zonder problemen wordt er nu alsnog een zwart front geleverd.Ook kreeg ik korting op de prijs en gratis luidsprekersnoer.

Ook hebben zij aangeboden een weekend lang de subwoofer van ASW op proef thuis te hebben.

Hier zal ik warschijnlijk zeker gebruik van maken. Ondervindingen hiervan zullen volgen !

gr> TIEK.