Jump to content

plug vervangen? (ja de aq's...)

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

1 van de pluggen van mn audioquests was doormidden gebroken.

Nu moet dat gerepareerd worden, maar ik zit ermee hoe.

De winkel slelde voor:

8 nieuwe wbt's voor 250 euro. plus 60 euro servicekosten voor het solderen. Totaal: meer dan 300 euro.... eek.gif

dat doe ik natuurlijk niet. Wat doe ik wel??

dat mogen jullie zeggen... :)

ik heb er geen idee wat klankmatig, duurzaam en goedkoop het gunstigst is, maar wellicht jullie?????

dankjulliewel, game

;):)

Geplaatst door [[Game]]:

1 van de pluggen van mn audioquests was doormidden gebroken.

Nu moet dat gerepareerd worden, maar ik zit ermee hoe.

De winkel slelde voor:

8 nieuwe wbt's voor 250 euro. plus 60 euro servicekosten voor het solderen. Totaal: meer dan 300 euro....   bkl110.jpg

Je kan ze ook nog zonder krimphuls gebruiken.

ik stel de vraag in een nieuw topic, omdat de andere een beetje dood was. (ik heb hem daar ook gesteld.)

8 pluggen is idd niet nodig, maar de winkelier was er tot toe in staat...

Hij zei wel dat kanaalongelijkheid niet wenselijk was en dat daarom toch om zijn misct de speakerkant aan beide kanten moest worden vervangen..... is dat ook onzin? (dan heb ik er dus nodig).

Ik weet niet of ik bananaen of spades wil. Ik weet niet of ik met soldeer of zonder soldeerverbinding wil. Wbt of niet...

jullie moeten me tot mn keuze brengen... :D

dankjewel alvast game

:)

Als je bang bent voor kanaalongelijkheid, en je moet er 1 vervangen op 1 kanaal, dan zou je op het andere kanaal ook 1 plug kunnen vervangen. In totaal 2. Is toch al weer iets anders dan 8 :)

Spades of bananen ... Kun je die dingen er niet allemaal afhalen en de kabel gewoon kaal aansluiten? Of is de kabel massief?

Groeten,

Frank

een plug heeft, naar mij verteld, verschillende klankmatige eigenschappen.

Dus beide kanalen aanpassen om dat te voorkomen.....

en 2 verschillende pluggen in de speakers is een beetje raar.... toch?

dan kom ik uit op 4 nieuwe pluggen.

en die heb ik ook, maar ik twijfel of ik ze moet ruilen of eraan klodderen....

het zijn 4 zilveren spades a 11,25 euro.

nou? :) game

ik heb ook plaatjes van de plug gevonden.

hij staat op audioquest.com bij accesoires > pluggen.

de site is in flash dus exact linken of een plaatje ervanaf halen gaat niet. (ik vindt overigens dat ze erop achteruit zijn gegaan met hun nieuw site, veel minder professioneel en duidelijk gemaakt door flashdesigners met weinig vaardigheden/weinig inzicht. :D )

maar over de pluggen: het is de 'krimp bfa/ banana'

volgens acht aq spades beter dan bananas....

game :)

misschien ga ik wel voor 1 originele idd.

nog een ding:

is de soldeerverbinding erg belangrijk?? ik heb namelijk alleen een kloterige soldeer bout....

en is zilversoldeer een vereiste of kan gewone tin net zo goed??

game

;)

Geplaatst door [[Game]]:

ik heb nog wat liggen      ;)

en ik zal waaschijnlijk ook wel een fastoenlijke soldeer bout moeten kopen, maar kan het nog met zo'n 5 euro ding of krijg je dan inefficiente verbindingen??

groeten sam

Als ik je nu ga vertellen dat je alleen met een dure bout goed kunt solderen ga je me dalijk vertellen dat je die ook nog hebt liggen. :D;)

Een bout van 4,95 is prima, voor een redelijk dikke kabel wat speakerdraad meestal is zou ik wel minimaal een 25 watter gebruiken.

Geplaatst door Henno Appel:

Als ik je nu ga vertellen dat je alleen met een dure bout goed kunt solderen ga je me dalijk vertellen dat je die ook nog hebt liggen.      :D      ;)

Een bout van 4,95 is prima, voor een redelijk dikke kabel wat speakerdraad meestal is zou ik wel minimaal een 25 watter gebruiken.

nee, ik heb geen dure bout liggen :D

ik weet niet of het een 25 watter is.

Ik heb audiac (importeur van aq)

een email gestuurt met het verzoek 1 originele plug te bestellen. Krijg ik geen reactie worden het ze zilveren spades. maar dan wel 1.... de rest ruil breng ik terug.

:) game

toch blijf ik het meest aangetrokken tot een originele plug bestellen...

Neem maar aan dat dat 't beste is...

Niet zozeer om de mogelijke kwaliteiten van dat ding maar je moet er altijd een beetje rekening mee houden dat je een kabel wel eens zou willen verkopen in de (verre) toekomst.

Als er dan

ik luister er nu weer naar... :):)

ik heb de kapotte plug in een ouwe vls banana geporopt en het werkt.... ik kan hier prima meer leven tot de originele ooit aankomt.

die 4 zilveren dingen breng ik terug.

ze zouden eigenlijk speakerpluggen van bullit moeten introduceren. Ik denk dat veel mensen daarop zitten te w8ten....

game :):P