Alco Posted 7 juli 2002 Report Share Posted 7 juli 2002 Als je eens wilt experimenteren probeer dan een goedkoop Grado elementje .Prestige Black of Green. Goedkoop en ze maken nog muziek ook Klopt Siep! Ik heb een tijdje geleden nog een Linn Axis, met Akito arm beluisterd die ook voorzien was van een Grado 'black' element. Ik vondt 't erg goed klinken. Goed & goedkoop! Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 7 juli 2002 Report Share Posted 7 juli 2002 Hoi Alco, Ja die kleine Grado's doen het hartstikke leuk. Ze hebben 2 nadelen. 1 Voor de handelaar is het niks, er valt weinig te verdienen. 2 Je wordt door je collega audiophiles niet meer serieus genomen ,want hoe kan zo'n goedkoop elementje nou goed klinken. Overigens zijn de Black en Green nagenoeg gelijk. De Green is een uitgeselecteerde Black. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 juli 2002 Report Share Posted 7 juli 2002 Hai allemaal, Bedankt voor alle adviezen ik ga er eens goed over nadenken. Ik denk dat ik eerst maar eens op vakantie ga - in Balk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 7 juli 2002 Report Share Posted 7 juli 2002 Sneek is ook leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub derkx Posted 9 juli 2002 Report Share Posted 9 juli 2002 Inmiddels een paar spelers beluisterd. Denon DP47 F. Klonk nog niet zo slecht. Een oude Marantz klonk als een cirkelzaag. En een geknetter, jonge jonge. Ook nog een Technics type weet ik even niet. Nou weet ik ook weer waarom ik die platen heb weggedaan. Jonge jonge wat een geknetter allemaal. En tweede hands lp's? Lekker hoor bij zo'n kampvuur!! Dan zullen jullie me toch met andere argumenten moeten overtuigen, want de 2e hands lp markt heeft veel maar kwalitatief niet zo best denk ik. Dus je moet alles nieuw kopen. Groetjes, Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 juli 2002 Report Share Posted 9 juli 2002 Geplaatst door Hubertinus: Nou weet ik ook weer waarom ik die platen heb weggedaan. Jonge jonge wat een geknetter allemaal. En tweede hands lp's? Lekker hoor bij zo'n kampvuur!! Dan zullen jullie me toch met andere argumenten moeten overtuigen, want de 2e hands lp markt heeft veel maar kwalitatief niet zo best denk ik. Dus je moet alles nieuw kopen. Groetjes, Hubertinus Gunst, heb hiermee toch totaal andere ervaringen, koop af en toe nieuw vinyl, echter het meest koop ik op het Waterlooplein, waar ik om de hoek woon, allerlei platen met een gemiddelde prijs van een Euro of 2, vrijwel al dit moois is zonder problemen te draaien, zit wel eens een spettertje in, dit is met goed schoonmaken beslist te verhelpen. Overigens zijn er in het tunen van een platenspeler dermate veel variabelen, dat dit beslist gedaan moet worden door iemand die weet waarmee hij/zij speelt. Het verschijnsel door jouw geschetst kan als oorzaak hebben : slechte platenspeler - of slecht opgezet - slechte platen - niet schoon, of gewoonversleten, en een slecht of versleten element/naald. Zo pratend op dit forum zullen wij hooguit andere ervaringen kunnen laten doorklinken, echt horen kan alleen op een goede speler............... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 juli 2002 Report Share Posted 9 juli 2002 Geplaatst door Hubertinus:Inmiddels een paar spelers beluisterd. Denon DP47 F. Klonk nog niet zo slecht. Een oude Marantz klonk als een cirkelzaag. En een geknetter, jonge jonge. Ook nog een Technics type weet ik even niet. Nou weet ik ook weer waarom ik die platen heb weggedaan. Jonge jonge wat een geknetter allemaal. En tweede hands lp's? Lekker hoor bij zo'n kampvuur!! Dan zullen jullie me toch met andere argumenten moeten overtuigen, want de 2e hands lp markt heeft veel maar kwalitatief niet zo best denk ik. Dus je moet alles nieuw kopen. Groetjes, Hubertinus Hoi Huub, Ik heb al eens aangeboden dat je kan komen luisteren (zover is het niet naar Roermond). Een goed schoongemaakte LP op een goeie draaitafel met dito element zal echt niet knetteren of schuren. Tweede hands LP's zijn vaak redelijk smerig, dus wassen is noodzakelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Posted 9 juli 2002 Report Share Posted 9 juli 2002 Begin dit jaar heb ik ook weer een platenspeler. Een Thorens TD 147, ook gekocht in Sneek. ik dacht ook altijd dat lp's zo kraakte(had alleen een sleche Akai draaitafel), todat ik in Sneek een paar lp's had gehoord. En dat inderdaad veel beter klonk dat cd. Heb hierna ook behoorlijk veel lp's goedkoop tweedehands gekocht, die erg goed klinken op de Thorens. Ik luister nu dan ook nog zelden naar cd's Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 9 juli 2002 Report Share Posted 9 juli 2002 Hubertinus, Gewoon blijven geloven in de "Perfect sound forever" en CD's kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HEAR Posted 9 juli 2002 Report Share Posted 9 juli 2002 Iemand bekend met een Kolibri element ? Vandaag naar geluisterd, erg goed !! Hear Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 9 juli 2002 Report Share Posted 9 juli 2002 De Van den Hul Kolibri neem ik aan. De opvolger nou ja opvolger van de Grasshopper en Black beauty. T'kost een paar centen maar het is een juweeltje. Alleen is ie nogal kieskeurig in welke arm die geplaatst wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 9 juli 2002 Report Share Posted 9 juli 2002 Ben bang dat Hubertinus van te voren al had besloten dat een platenspeler slechter is dan cd....... Als je dan wat goedkope (slecht afgestelde) platenspelers gaat beluisteren dan kun je natuurlijk alleen maar gelijk krijgen! Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juli 2002 Report Share Posted 9 juli 2002 Hubertinus, Geknetter is vaak statische elektriciteit en/of vuil. Vaak klinken oude platen van 20/30 jaar geleden nog zeer goed als ze schoon worden gemaakt. Beter dan de oliecrisus en CD crisis persingen (ze moesten toch bewijzen dat CD beter klonk dan LP). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 9 juli 2002 Report Share Posted 9 juli 2002 Geplaatst door Willem:Begin dit jaar heb ik ook weer een platenspeler. Een Thorens TD 147, ook gekocht in Sneek. ik dacht ook altijd dat lp's zo kraakte(had alleen een sleche Akai draaitafel), todat ik in Sneek een paar lp's had gehoord. En dat inderdaad veel beter klonk dat cd. Heb hierna ook behoorlijk veel lp's goedkoop tweedehands gekocht, die erg goed klinken op de Thorens. Ik luister nu dan ook nog zelden naar cd's Dag Willem, Maar jij hebt dan ook geen gewone Thorens TD 147 !!!!!!! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Posted 9 juli 2002 Report Share Posted 9 juli 2002 Hallo Haudio Dat klopt. Die Thorens is echt heel bijzonder.Zou niet meer anders willen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 juli 2002 Report Share Posted 10 juli 2002 Aah Willem, heb jij soms die mooie TD147 in die licht houten (beuken?) uitvoering in een nieuwstaat alsof ie net een dag daarvoor uit de fabriek kwam ? Da's inderdaad een mooi exemplaar. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 10 juli 2002 Report Share Posted 10 juli 2002 John en de anderen, Nee,ik ben niet van meet af aan al tegen platenspelers geweest. Sterker nog ik ben nog steeds zeer geinteresseerd. Die Denon DP 47F klonk redelijk goed en de platen van die persoon knetterden ook nagenoeg niet. Ik ga morgen de REGA P3 beluisteren, jullie horen daar nog van. Wat ik wel van jullie wil weten is hoe ik die 2e hands platen die ik ga kopen moet "wassen". Groetjes, Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 10 juli 2002 Report Share Posted 10 juli 2002 Geplaatst door Hubertinus:John en de anderen, Nee,ik ben niet van meet af aan al tegen platenspelers geweest. Sterker nog ik ben nog steeds zeer geinteresseerd. Die Denon DP 47F klonk redelijk goed en de platen van die persoon knetterden ook nagenoeg niet. Ik ga morgen de REGA P3 beluisteren, jullie horen daar nog van. Wat ik wel van jullie wil weten is hoe ik die 2e hands platen die ik ga kopen moet "wassen". Groetjes, Hubertinus Hubertinus Je kunt de platen wassen met de Disco Antistat. Niet te duur in aanschaf en de platen worden goed schoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naviaaz Posted 10 juli 2002 Report Share Posted 10 juli 2002 Hallo, ik ben redelijk nieuw op dit forum, maar lees de berichten hier wel regelmatig. Nu heb ik zelf ook een platenspeler, een baggerding, maar het is gewoon leuker om een plaat op te zetten dan een cd. Nu zijn we het geloof ik allemaal wel over eens dat een platenspeler mooier kan klinken dan een CD. Maar welke platenspeler voor zeg rond de 400-600 euro is nu een goede keuze (nieuw). Of is dit bedrag gewoon veel te laag? Uiteindelijk komt het natuurlijk neer op zelf beluisteren, maar zijn er absolute no-go's of favorieten voor dat bedrag hier in dit forum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 juli 2002 Report Share Posted 10 juli 2002 Geplaatst door Naviaaz: Maar welke platenspeler voor zeg rond de 400-600 euro is nu een goede keuze (nieuw). Of is dit bedrag gewoon veel te laag? Voor dit bedrag zou ik beslist naar een occasion gaan kijken, in deze prijsklasse is zeker een heel behoorlijke speler te kopen, in het geval je nadenkt over een nieuwe speler zou ik het budget toch wat royaler nemen. Groet Jitze, die andermans geld gemakkelijk uitgeeft......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 11 juli 2002 Report Share Posted 11 juli 2002 ...maar als je toch per s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 juli 2002 Report Share Posted 11 juli 2002 Of... voor die 600,- euro zou je ook een Rega P3 kunnen proberen/aanschaffen. Voor zo'n 325,- euro heb je ook een Project 1.2 die ook voor z'n geld, niet slecht is! Groet'n, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Pelt Posted 11 juli 2002 Report Share Posted 11 juli 2002 Beste Hubertinus, Ik heb m'n platen gelukkig nooit opgeruimd, ik draai nu elke dag weer platen en m'n CD's komen bijna niet aan bod. het leuke van LP's is ook het afstropen van markten en Platenbeursen, met een beetje geluk kan je de mooiste lp's op de kop tikken. Soms vind je platen die je altijd graag had willen hebben, maar nooit kon vinden en dan nog voor een weggeefprijs dat is een extra kick. Veel plezier (het klinkt echt beter)!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
P.G.G. Posted 11 juli 2002 Report Share Posted 11 juli 2002 Over Project gesproken: Ik heb al geruime tijd de Debut II in mijn bezit. Het zal wellicht niet ieders favoriete platenspeler zijn (Ome Henk?), maar voor mijn gebruik (af en toe een LP draaien), voldoet hij werkelijk uitstekend. Gezien de nieuwprijs van slechts 225 euro, klinkt hij perfect. En ik zou niet direct zeer strorende tekortkomingen kunnen benoemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 11 juli 2002 Report Share Posted 11 juli 2002 Ik heb vandaag de REGA P3 met REGA Elys element beluisterd. En? Het klonk heel erg goed!!! De installatie waar hij op aangesloten stond was wel enkele malen duurder dan die van mij. Maar dat mag de pret niet drukken. Maar...Ik hoorde weer af en toe tikken! En lieve jongens, daar kan ik echt niet tegen! Moet je de platen wassen zegt de verkoper (hele aardige gast). Maar ik heb geen zin om vor elke draaibeurt de plaat te wassen! Dus ik heb hem niet meegenomen. Maar ik moet toegeven: wat ik gehoord heb klonk goed, heel goed. Maar ik ken mezelf... Groetjes, Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts