Jump to content

Aanbevolen versterker voor Scan Speak Event?

kuiperik
 Share

Recommended Posts

Gebruik normaal een Marantz SR7000 en DV7010 om de Scan Speak Events aan te sturen. Heb tijdelijk een Yamaha AX570 aangesloten op de analoge uitgang van de DV7010 en vindt dat het geluid toch aanzienlijk is verbeterd. Het is net of de Yamaha de speakers beter onder controle heeft en beter tot zijn recht laat komen. Dit terwijl beide versterkers toch 100W per kanaal sturen. de Yamaha heeft alleen een vijf keer zo hoge dempingsfactor (320).

Aangezien de Yamaha toch iets te schel klinkt ben ik nu aan het orienteren voor een andere (eventueel tweedehands) stereo versterker. Heeft iemand misschien suggesties wat voor versterker er goed bij de Scan Speak past.

Info Event

Kan momenteel aan een tweedehands Marantz PM17-MKII komen. Zou dit een goede combinatie vormen met mijn Scan Speak Event? Wil de DV7010 dan rechtstreeks hierop aansluiten.

Ik luister voornamelijk naar Symphonische rock. (Dream Theater, Queensryche).

Ik zou zeggen: ga 'm een keer beluisteren (als die mogelijkheid bestaat).

Ik kan alleen zeggen dat ik ook een Marantz heb en dat die erg goed bevalt i.c.m. de muziek die jij graag hoort. Ik draai ook vaak Dream Theater namelijk en dat klinkt goed. En de PM17 waar jij het over hebt, is nog wel wat beter dan de PM7000 van mij...

Ik heb idd de mogelijkheid om hem eerst te beluisteren, echter ik wil natuurlijk die mensen niet onnodig lastig vallen als op voorhand al blijkt dat dit geen goede combinatie is.

Ben oowk wel benieuwd of de PM17 genoeg vermogen heeft. Mijn SR7000 heeft namelijk 100W per kanaal en de PM17 60W.

Zegt niet alles... Het ligt eraan of ie stabiel is en ik denk dat ie stabieler is dan de mijne terwijl de mijne 95W (@ 8Ohm) per kanaal heeft. En trouwens: 60W is ook best genoeg denk ik. Tenzij je speakers een erg laag rendement hebben en je niet een enorme kamer hebt...

Ik heb een L-vormige kamer van 10 bij 3,5 waarvan de zithoek 4 bij 4 is. Mijn speakers zijn 86 DB. Op zich heeft mijn SR7000 wel genoeg vermogen, echter deze krijgt mist net dat beetje om de speakers goed tot hun recht te laten komen. De Yamaha AX570 krijgt als het ware de muziek beter los van de speakers, aangezien deze natuurlijk ook over een betere voeding beschikt.

De voeding van de PM17 mkII zal wel van een dusdanig niveau zijn dat er ook veel stroom geleverd kan worden. Zodat de versterker hoogstwaarschijnlijk stabiel zal zijn. Een ander voordeel is dat een stereoversterker veel minder onderhevig is aan rotzooi in op signaal (de receiver heeft immers nog een tuner bij de versterker in zitten). Gewoon proberen dus.