Jump to content

Bryston?

Matthijs Jager
 Share

Recommended Posts

Beste hifi liefhebbers,

Ik ben sinds kort opzoek naar een "betaalbare" versterker set en ik moet zeggen dat Bryston telkens weer goed scoort (ook in de "vak" pers). Een setje 7 b's met een bp 25 pre-amp is toch wel erg krachtig en uiterst stabiel. Heeft iemand ervaring met deze versterkers? (hoeft niet pers

Hoi Mathijs,

Ik heb al 10 jaar een 4B en ik kan zeggen:"wat een wereldapparaat!!!!!"

Het ding is onverwoestbaar, klankmatig van superieure kwaliteit en je krijgt er ook nog 20 (twintig) jaar garantie op. En die garantie zit op de versterker en niet bij de koper, dwz dat als je hem 2e hands koopt de garantie gewoon doorloopt. Ook de service van Bryston en zijn importeur Mafico is geweldig. Het is alleen jammer dat sinds Audiac ermee is gestopt, Bryston hoofdzakelijk alleen nog maar te vinden is bij professionele studiotechniekzaken.

Greetz,

Sodejuu

En iemand die roept dat een Krell krijst, heeft nog nooit een Krell normaal horen spelen. Krell is vol, warm en krachtig, Levinson wil nog wel eens een beetje 'leeg' klinken. In optima forma zijn beide prima.

Ik heb ooit de originele 4B beluisterd en vond het een versterker die 'technisch' goed speelt, maar mij niet in de muziek wist te betrekken. Echt iets voor iemand die een precies en krachtig geluid zoekt.

Laurens

Sorry Laurens, voor mijn opmerking over Krell. Ik heb de Krells tot nog toe alleen maar horen spelen op een stel ProAc's bij de Hifi-winkel in Eindhoven en daar kon die me verschillende keren absoluut niet boeien. Ik heb geprobeerd door de ProAc's heen te luisteren naar defenitie, spreiding, stereobeeld etc. Geen van allen kon overtuigen. Tijdens mijn aanwezigheid werd de Krell vervangen door een ML. Die kreeg wel voor elkaar wat de Krell niet kon, een goeie afbeelding van de stage. Misschien ben ik hierdoor wel bevooroordeeld.

Ik heb op mijn oude Bryston een stel B&W Nautilus 804 staan en daar doet die precies wat die moet doen. Ik kan hier echt van genieten. Het wordt ook na uren absoluut niet vermoeiend om naar te luisteren. Ik vind het echt een prachtmachine.

Greetz,

Sodejuu

Guest smarty

Sodejuu zeg, als je het geluid van Krell gekrijs noemt, hoe zou je het het geluid van bryston dan moeten omschrijven?

Vaker bryston gehoord, echt geen audiofiel geluidje hoor!

Mijn reactie op Sodejuu's bericht was niet zozeer omdat ik het met hem eens ben maar ik dacht (hoopte) dit onderwerp nogal sterke meningen op zou roepen. Ik ben persoonlijk van mening dat een zogenaamd "audiofiel geluidje" ook vervorming genoemd kan worden en daar maakt Bryston zich inderdaad niet schuldig aan. Ik denk dat het voor zich spreekt als er overal in studio's Bryston als afluister setje gebruikt wordt. Naar mijn mening is een Bryston erg eerlijk en dat wordt inderdaad niet door iedereen op prijs gesteld. Dit wil echter niet zeggen dat ik een Bryston set koop zonder er naar geluisterd te hebben, natuurlijk geeft een luister sessie de doorslag (zelfs als ik daardoor dus geen gelijk blijk te hebben).

Dus... allemaal bedankt voor de reactie's, ik ben nog wel een paar weekjes aan het luisteren voor dat ik er uit ben.

Groeten,

Matthijs Jager

Ik vermoed dat het op de combinatie aankomt. Bryston kan agressief klinken, maar de combinatie met de 804's werk zeer goed. Ook op de Piega6 is de klank buitengewoon, terwijl iedereen toch weet dat ze zeer neutraal zijn. Er zullen best versterkers zijn die beter zijn, maar voor mij doet de Bryston het hartstikke goed.

Greetz,

Sodejuu

P.S.: Ik wil hier absoluut geen oorlog ontketenen, maar dit is gewoon mijn mening en ik dacht dat ik daar toch vrij in was/ben.

Tot zeer grote tevredenheid gebruik ik een Bryston 4 B ST/ BP 25 combinatie om mijn Nautilus 802's aan te sturen - die een impedantieminimum van 2 1/2 Ohm kennen tussen de 80 en 100 Hz, onder een gelijktijdig grote fasedraaiing. Dat vraagt om een eintrap die onvoorwaardelijk stabiel is en zeer veel stroom ( current ) kan leveren, as the Bryston does!!!!

Ik ken - zeker voor het gevraagde bedrag - geen abdere versterker die dat op deze sublieme wijze kan. Wie een ander kan noemen late het weten, ben benieuwd. Ook de service en garantie behoren tot de beste in de industrie. Mensen die de Bryston "scherp" vinden moeten eens kritisch kijken naar de overige onderdelen in hun keten. Bij mij klinken de Brystons als een klok.

Bram

Guest Smarty

Beste Mathijs, met audiofiel geluidje bedoel ik dus "muzikaal" .Bryston naar mijn mening dus niet, maar ga eens luisteren en trek je eigen conclusies. Nou sodejuu, wat kreeg de M.L. dan klaar wat de Krell niet voormekaar kreeg?.Als je echt "gekrijs" wilt horen zet dan maar gewoon even je bryston 4b aan.Ik wist trouwens niet dat hifi winkel M.L. dealer was. Ben eigenlijk wel benieuwd welk model levinson en krell je gehoord hebt, als je het uberhaubt gehoord hebt........