fester Posted 8 november 2002 Report Share Posted 8 november 2002 Hallo, De zoekfunctie van het forum werkt(bij mij) niet goed, dus maar een nieuwe topic: Met spanning heb ik zitten wachten op de nieuwe cd van "Paradise lost". Nu blijkt dat deze copy-beveiligd is. Opzich heb ik daar geen problemen mee, als ik het maar niet hoor. Helaas doe ik dat wel. Bij elke track hoor ik na negen seconden de cd even haperen, waarna hij weer verder gaat. Toevallig had ik twee exemplaren van de cd en bij beide is de hapering op mijn Naim cd5 goed te horen. Tevens "viel" een nieuwe cd5 in de winkel er over. Ook een veel duurdere CDX liet duidelijk een hapering horen. Word ik nu verplicht door de platenmaatschappij om naar mijn oude technics cd-speler van een paar tientjes te gaan luisteren? Hebben jullie ook gelijke negative ervaringen met copy-beveiligde cd's? Ik bedoel dus NIET hoe je de cd toch kan kopieren! (nog een reden om weer vinyl te gaan kopen) Groeten, Fester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 november 2002 Report Share Posted 8 november 2002 Ik heb de cd op mp3, en daar hoor ik geen haperingen. Hij is dus waarschijnlijk wel in 1 keer goed af te spelen, maar hoe weet ik niet... Als ie van Sony is, zit er waarschijnlijk een 'streep' over de cd (is wel goed te zien). Als je die afplakt of 'inkleurt' met zwarte stift (zodat die streep niet meer kan reflecteren) is de copieerbeveiliging 'gekraakt', dus wellicht dat ie dan ook gewoon speelt. Ik heb dit echter nog nooit bij een van mijn eigen cd's gedaan, dus ik heb dit ook maar van horen zeggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester Posted 8 november 2002 Author Report Share Posted 8 november 2002 Die truuk met de stift schijnt onzin te zijn (zou ik ook zeggen als ik sony was...) Bovendien vind ik het te riskant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 november 2002 Report Share Posted 8 november 2002 Daar kan ik me iets bij voorstellen. Bovendien weet je van tevoren nooit wat voor invloed zo'n merkstift op je cd heeft (kan best agressief zijn t.o.v. plastic)... Verder zou ik het ook niet weten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 november 2002 Report Share Posted 8 november 2002 Geplaatst door fester: Hebben jullie ook gelijke negative ervaringen met copy-beveiligde cd's? (nog een reden om weer vinyl te gaan kopen) Groeten, Fester Ik koop uit principe geen beveiligde CD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 november 2002 Report Share Posted 8 november 2002 Het is vooral schandalig, als je computer vastloopt als je de cd in je cd-rom-speler stopt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 8 november 2002 Report Share Posted 8 november 2002 Hier is het bericht: http://www.chip.de/praxis_wissen/unterseit...en_8725967.html Als je een cd-pen gebruikt, die ook voor lege cdtjes wordt aangeraden, hoeft er mi niets mis te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 november 2002 Report Share Posted 8 november 2002 Dat bedoelde ik idd, LaMa... Maar het is wel handig als je een vaste hand hebt (zoals ook op die site wordt vermeld). Anders gaat het wel goed mis, en ik weet niet of je die inkt er nog wel weer afkrijgt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 november 2002 Report Share Posted 8 november 2002 Ik heb zelf ook een Naim CD(X)-speler en ben nog nooit een copy-beveiligde CD tegen gekomen. Als 't goed zijn is 't nog maar enkele CD's die beveiligd zijn, dus kun je 95% van alle CD's gewoon wel afspelen. Vaak zijn die CD's trouwens WEL te grabben op een PC, zodat je ze uiteindelijk zonder haperingen kunt branden, en de copy kunt afspelen op je CD-speler. (had ik laatst ook met een live CD van K's choice) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester Posted 8 november 2002 Author Report Share Posted 8 november 2002 Als ik van te voren wist dat het een beveiligde cd was, had ik hem waarschijnlijk niet besteld zonder te kijken. Ik heb m'n oude technics maar van zolder gehaald. Die speelt hem wel zonder haperingen, maareh...wat een verschil met een cd5! Groeten, Fester Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 november 2002 Report Share Posted 9 november 2002 Geplaatst door Henrie:Dat bedoelde ik idd, LaMa... Maar het is wel handig als je een vaste hand hebt (zoals ook op die site wordt vermeld). Anders gaat het wel goed mis, en ik weet niet of je die inkt er nog wel weer afkrijgt... Nou je hoeft je geen zorgen te maken over stiften want met soldeer flux (Kontakt) krijg je werkelijk alle watervaste stiften verwijderd. Per ongeluk eens achter gekomen. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberScum Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Probeer anders eens een copy van de cd te maken en ga eens creatief aan het werk met de stift op het gebrande exemplaar. Wellicht is de stift geen fabeltje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Geplaatst door CyberScum:Probeer anders eens een copy van de cd te maken en ga eens creatief aan het werk met de stift op het gebrande exemplaar. Wellicht is de stift geen fabeltje. Het doel van een copyprotect is volgens mij juist dat je geen kopie van de cd kunt maken dus dit is een beetje een vreemde 'oplossing'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberScum Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Het doel van een copyprotect is volgens mij juist dat je geen kopie van de cd kunt maken dus dit is een beetje een vreemde 'oplossing'. Een copy protect kan natuurlijk best gekraakt worden. Het hangt af van de gebruikte CD-brander en software. Zo heb ik op mijn Plextor met WinOnCD copieen kunnen maken van Shakira's Laundry Service, een cd die volgens velen niet gekopieerd kan worden. BTW : laat we even duidelijk zijn dat de copy niet voor mij bedoeld was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Las ik nou van de week ergens dat de platenmaatschappijen van plan zijn om copy-protected CD's en DVD's te gaan labellen zodat je als consument kan zien dat je met een beveiligd exemplaar te maken hebt? Lekker, dan weet ik in de winkel al dat ik hem niet hoef. Tot nog toe geen last gehad, maar ik wil het risico niet lopen dat de cd/dvd speler moeite heeft met afspelen. gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Het compact disc logo mag niet op kopieer beveiligde cd's staan, aangezien het dan niet meer een officiele compact disc is zoals die door Philips ontwikkeld is. Let er maar eens op. Op bijvoorbeeld Shakira is nergens zo'n logo te vinden, zelf niet op de inlay van het cd hoesje. Groeten MJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Geplaatst door CyberScum:Probeer anders eens een copy van de cd te maken en ga eens creatief aan het werk met de stift op het gebrande exemplaar. Wellicht is de stift geen fabeltje. Het lijkt me dat je de reflecterende streep zo wie zo niet kopieert. Ik ga er toch vanuit dat het kopieerprogramma als die de disc kan lezen de schij netjes achter elkaar volschrijft (zonder tussenruimte). Maar ja, ik ben geen techneut... Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Nee, volgens mij wordt die streep ook niet gekopieerd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 16 november 2002 Report Share Posted 16 november 2002 Waarom brengen jullie die cd's niet terug? Laat de winkelier maar aan de importeur uitleggen dat die troep niet verkocht wordt. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 november 2002 Report Share Posted 16 november 2002 Die CD's met zo'n "beveiligings strip" zijn wel CD's. Het zijn in feite CDI's met troep in het data gedeelte. Een audio CD speler kijkt daar helemaal niet naar. Of het wel mag om bewust troep te verkopen is nog de vraag. Je hoeft niet die hele strip te schilderen. Een cm of 4 is genoeg. De PC kan hem dan niet meer lezen. Tip als je geen vaste hand hebt: Neem een schoteltje of soepkom van de juiste maat als malletje. Ben het overigens helemaal met Seoman eens: Terug naar de winkel met die troep Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester Posted 17 november 2002 Author Report Share Posted 17 november 2002 Als ik de beveiligde "cd" terugbreng, weet ik zeker dat die gewoon in het bakje met aanbiedingen komt te staan. Ik vraag me af hoe radiostations met beveiligde cd's omgaan. Meestal draaien zij een andere persing dan dat er in de winkel te koop is. Eentje zonder het copyright verhaal wat altijd op een cd staat. Ik hoop dat dat geen beveiligde exemplaren zijn. Grt. Fester Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 Geplaatst door fester:Als ik de beveiligde "cd" terugbreng, weet ik zeker dat die gewoon in het bakje met aanbiedingen komt te staan. Ik vraag me af hoe radiostations met beveiligde cd's omgaan. Meestal draaien zij een andere persing dan dat er in de winkel te koop is. Eentje zonder het copyright verhaal wat altijd op een cd staat. Ik hoop dat dat geen beveiligde exemplaren zijn. Grt. Fester Ik kreeg het idee dat ze bij de radio van de harddisk afspelen. Maar ik kan mij vergissen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 Geplaatst door seoman: Ik kreeg het idee dat ze bij de radio van de harddisk afspelen. Maar ik kan mij vergissen 3FM zowiezo. Die draaien alleen MP3's met ook nog een belabberde samplerate. Radio 2 grijpt af en toe zelfs nog eens naar good old vinyl, draait veel van cd maar ook het meest MP3. En bij de commercielen is hetcommercieel. Alleen MP3's. Ze hebben zelfs geen echte fonotheek waar ze op terug kunnen vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 't zou geinig zijn als iemand daar die harddisks op het net zou zetten. Ik moet zeggen dat ik het zonde vind voor de mensen met een echte tuner. Maar voor de rest wie luisterd er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 Geplaatst door sodejuu: 3FM zowiezo. Die draaien alleen MP3's met ook nog een belabberde samplerate. Radio 2 grijpt af en toe zelfs nog eens naar good old vinyl, draait veel van cd maar ook het meest MP3. En bij de commercielen is hetcommercieel. Alleen MP3's. Ze hebben zelfs geen echte fonotheek waar ze op terug kunnen vallen. Wat is daar mis mee dan? Vanaf de harddisk spelen is gewoon veel handiger. En qua geluidskwaliteit maakt het ook niet zo veel uit, want de meeste mensen hebben toch een midisetje of een goedkope tuner. Of, zoals seoman zegt: "wie luisterd (met een 'd' ) er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts