Jump to content

Sub Op 16m2 naast Dynaudio Contour 1.1 Kan Dat??

Peter K
 Share

Recommended Posts

Ik wil dus graag een sub (REL Q150?) aanschaffen ter aanvulling bij m'n Dyns. Is dit verstandig in mijn niet al te grote luisterruimte? De lage tonen van de Dyns wil ik wat afromen met baspoortpluggen en de sub het vanaf daar over laten nemen.

Met als doel een strakkere en diepere basweergave en een verbetering van het stereobeeld en de dynamiek van de Dyns.

Een sub in een kamertje van 16m2, bij een paar Dynaudio's ?! eek.gif:rolleyes:

Wordt dat niet ietsie te ?

Of wil je 't laag meer voelen ?

Ik zou die sub dan zowieso, eerst thuis uitproberen, voor je 'm koopt

Ik zou 't niet doen, totdat je over een grotere ruimte beschikt.

Mvg,

Alco

Guest Huub Derkx

Een sub zou ik er niet (meer) bijnemen. Ik heb een subwoofer van REL gehad bij mijn Dynaudio Audience 42 op ongeveer 25 vierkante meter oppervlak. Na een paar weken heb ik hem weer weggedaan, want ik kreeg hem bij de verschillende muzieksoorten niet zo afgeregeld dat hij steeds goed klonk. Ik was blij dat hij weg was. Nu luister ik weer met plezier naar de speakers in diezelfde ruimte zonder sub. Men roept altijd dat je een sub perfekt kunt afregelen, maar mijn ervaring is anders, want als je echt goed luistert blijf je aan het afregelen. Althans bij muziek. Film weet ik niet. Er zou en sub moeten zijn die de frequenties zelf scheidt, zodat bv tot 60 herz door de sub wordt weergegeven en alles boven 60 herz naar de luidsprekers. Bestaat er zo'n sub? Bij PMC?

Hubertinus