Guest Joost Mehagnoul Posted 20 april 2001 Report Share Posted 20 april 2001 Ik heb een vraagje over de aanschaf van Davis speakers. Als je het mij vraagt is duur het beste, maar dit zal wel niet altijd kloppen. IK ben een leek op het gebied van geluid, maar wat ik graag zou willen weten is: Het verschil tussen 91 en 93 dB Ik twijfel op dit moment tussen de Davis Century "Havalon" en de "Harvest" uitvoering. De Harvest is een 3weg bass reflex en de Havalon een 2weg bass reflex welke voordelen zou ik hiermee hebben? Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen. Want op audiogebied heb ik zeker wel hoge eisen, maar ik ben er te weinig in thuis om dus te weten waar ik op moet letten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 20 april 2001 Report Share Posted 20 april 2001 Wat betreft de vraag over het verschil tussen 91 en 93 dB: Lees het onderwerp "dB wat houdt het in?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 april 2001 Report Share Posted 20 april 2001 Hallo Joost, Het verschil tussen 91 en 93 db is te verwaarlozen. Het geeft aan dat 't een luidspreker is die zich erg makkelijk laat aansturen. (versterker vanaf zo'n 15 watt is al voldoende) En duur is inderdaad absoluut niet altijd 't beste. ik 'ken' mensen met een audio set van tegen de 20000,- met een paar speakertjes van rond de 1500,- p.p. (linn Kan-2) en die mensen zouden ze voor geen goud willen ruilen tegen speakers die 't tig-voudige kosten. Ga gewoon voor de speaker die je zelf 't mooiste vind klinken op jouw set! (ongeacht of ie goed of slecht wordt getest, duur of goedkoop is) Succes, Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts