Jump to content

nautilus 803

rob
 Share

Recommended Posts

Guest McIntosh

een McIntosh !!! ligt aan hoeveel je wilt uitgeven, maar dit zijn de geintregeerde versterkers:

MA6450

MA6500

MA6800

MA6850

ma6500b.GIF dit is de MA6500...

succes verzekerd.

Rob,

Wat voor versterker gebruik je nu? wat zou je verbeterd willen zien ten opzichte van deze versterker? Wat is de kamer (acoustiek) waarin deze luidsprekers staan? Wat voor muziek speel je graag? en hoe hard? En uiteindelijk altijd bij jezelf thuis uitproberen...

groeten,

Mattijs

kamer is 4m breed en 9m lang. ze staan in de lengte, zo'n 2.5 m uit elkaar en 0.7m van de muren.

parket op de grond. Ik gebruik de bijgeleverde spikes.

Mijn ervaring met de luidsprekers is dat ze iets meer ruimte nodg hebben, helaas is dat niet mogelijk.

nu heb ik overigens een Accuphase 211.

hoi Mattijs, ik de rest van je vragen ook nog even beantwoorden

Muziek: van alles, vooral pop

De buren klagen (nog) niet, dus het volume kan soms behoorlijk zijn, de zaak begint nog net niet te resoneren.

groet, Rob

ja ik ken de 211 maar nooit gehoord in combi met de nautilus serie (al wordt dat wel vaak gebruikt) en dan moet ik zeggen dat inderdaad McIntosh meer power kan geven dan 211. maar ze worden dan ook niet voor niks "THE GREAT AMERICAN POWERHOUSE" genoemt.

een zeer zwaar en warm geluid, en zo stabiel als een "power" huis!

Hoi Rob,

Ik moet mij aansluiten bij ome Henk, ik denk dat je niet alleen naar Power moet kijken maar ook naar de snelheid en stabiliteit van de versterker, ik ben onlangs van een Denon PMA-1500 (fl.1500,-) over gestapt naar een Musical Fidelity X-P100 & X-A200 combi (fl.6900,-) en je valt werkelijk uit je stoel van de dynamieke en plaatsing verschillen ten opzichte van de Denon.

Goed het prijs verschil is dan ook fl. 5400 maar, het is het dubbel en dwars waard.

Succes Mick.

Guest Jeroen Leeflang

Wat zijn nog meer goede en redelijk betaalbare MONO eindversterkers tot ongeveer 6500,00 per stuk. Mede voor de Nautilus 804 of CDM9-NT.

ongelooflijk, wat een staat van dienst volgens de reacties!!

Ook nog relatief goedkoop, zo blijkt.

Ik ga er binnenkort naar luisterenn als ik een winkel kan vinden die ze verkoopt.

Bedankt voor je tips, Rob

goed, veel ruimtelijkheid, mooi hoog en midden.

Het laag vind ik wel wat wollig en zou wat strakker mogen.

Verder verwacht ik dat een versterker die wat meer power heeft en meer stroom kan leveren, het beter doet op de 803's.