Jump to content

waarom klinkt een dropveter ,,,,,,,,,,

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Ook geen goed aantoonbare stelling

Daarmee bevind ik mij in deze discussie in goed gezelschap.

Misschien sta ik op dit forum 'aardig alleen' zoals jij dat noemt. Maar dat zegt helemaal niets. Ten eerste reageren hier vrijwel alleen kabeljongens. Dus dat is een wat merkwaardig argument. Dat is net zoiets als een feyenoord supporter die in een vol Sparta stadion zegt dat feyenoord een betere club is. Dat is niemand met hen eens, maar heeft hij daarom ongelijk?

Als ik hier mijn mening geef, dan doe ik dat uit overtuiging op basis van ervaring en referentiekader, niet omdat anderen iets vinden. En ik ben nooit te beroerd met argumenten aan te geven waarom ik iets vind.

Als we het over universeel toepasbaar hebben, dan moeten we zeker niet bij de esotherica zijn. Zo ongeveer bij elke verandering moet je er weer een andere interlink tussen hangen. Toepassing van interlinks is zuiver situationeel. Lees de discussie in de verschillende fora maar na.

Ik denk dat er ook niet zoveel verschil is tussen de verschillende dropveters, tenzij er gewoon een slechte tussen zit. Kleine verschilletjes kun je met veel moeite wel horen, maar die zijn echt niet zo interessant. Tenzij het je hobby is om verschilletjes tussen kabels vast te stellen.

Ik denk dat een groot deel van de verschillen die worden toegeschreven aan kabeleigenschappen in werkelijkheid heel ergens anders vandaan komen. Anders is het gewoon niet te verklaren, waarom toepassing van een bepaalde kabel in verschillende situaties resultaten geven die bijna tegengesteld zijn.

zullen we dit een kabel discussie houden andre? :D

terug komend op mijn stelling dat kabelmaatschappijen niet integer zijn; dat klopt niet. Sommige zijn het niet. Maar hoe ik dat beredeneerde klopt wel vind ik.

De productiekosten tussen het instapmodel en de topper van aq, zijn niet zou verbasend hoog. (dat is weliswaar een aanname, maar ik denk dat jullie je daar wel in kunnen vinden). Het feit dat de prijskaartjes in de winkel van de instapper en de topper zo veel verschillen wijst gewoon op geen integerheid.

Een fatsoenlijke kabelproducent heeft volgens mij 1 kabel. zijn ideaal.

game ;)

Geplaatst door Pjotr:

Gaan we nou weer lekker over over Quads en ESL's zitten zieken Andre? Ga toch een vriendinnetje zoeken om tegen te katten man   mad.gif

Hmm, ik verwachtte juist van Kermit zo'n antwoord en hij geeft een heel redelijk beargumenteerd antwoord ;)

Ik zit trouwens niemand te zieken, ik plaats de stelling alleen in een bepaald perspectief.

Erik noch Kermit heeft in 10-tallen audiosets de 'referentie' dropveter uitgeprobeerd, daarmee had Erik's stelling wel wat beter onderbouwd geweest :)

Andr

Geplaatst door Kermit:

Misschien sta ik op dit forum 'aardig alleen' zoals jij dat noemt. Maar dat zegt helemaal niets. Ten eerste reageren hier vrijwel alleen kabeljongens. Dus dat is een wat merkwaardig argument. Dat is net zoiets als een feyenoord supporter die in een vol Sparta stadion zegt dat feyenoord een betere club is. Dat is niemand met hen eens, maar heeft hij daarom ongelijk?

Als we het over universeel toepasbaar hebben, dan moeten we zeker niet bij de esotherica zijn. Zo ongeveer bij elke verandering moet je er weer een andere interlink tussen hangen. Toepassing van interlinks is zuiver situationeel. Lees de discussie in de verschillende fora maar na.  

Ik denk dat er ook niet zoveel verschil is tussen de verschillende dropveters, tenzij er gewoon een slechte tussen zit. Kleine verschilletjes kun je wel horen, maar die zijn echt niet zo interessant. Tenzij het je hobby is om verschilletjes tussen kabels vast te stellen.

Ik denk dat een groot deel van de verschillen die worden toegeschreven aan kabeleigenschappen in werkelijkheid heel ergens anders vandaan komen. Anders is het gewoon niet te verklaren, waarom toepassing van een bepaalde kabel in verschillende situaties resultaten geven die bijna tegengesteld zijn.

Nou Kermit, ik kan het aardig met je eens zijn. Misschien heb ik zo'n slecht gehoor, maar ik hoor ook geen extreme verschillen. Maar ja, dit geldt wat mij betreft ook voor veel versterkers. Hier zal ik ook wel alleen in staan, maar dat geeft niet..

Mijn overtuiging is dat de luidsprekers het belangrijkst zijn in de klankverschillen, daar heb ik zelf ook het meest in ge

ik plaats de stelling alleen in een bepaald perspectief.

Erik noch Kermit heeft in 10-tallen audiosets de 'referentie' dropveter uitgeprobeerd, daarmee had Erik's stelling wel wat beter onderbouwd geweest.

Ik denk dat hier de kern van het verschil zit. Erik en ik hebben een audioset en daar hebben we allebei kabels in geprobeerd. En we zijn onafhankelijk van elkaar tot de conclusie gekomen dat de resultaten er niet beter van worden. Waarom zou ik dan in hemelsnaam die kabels in nog 10 andere audiosets moeten uitproberen? Ik neem mijn set als uitgangspunt en niet de kabels.

Geplaatst door Ome Henk:

Net zoals een ceedeespeler test   confused.gif Of een versterker test   confused.gif Of een...

De een kiest dit, de ander keist dat. Het leuke is dat niet iedereen hetzelfde kiest en dat daarover gediscusieerd kan worden   :)

Okee, ik kan hier in meegaan, mits men er dan ook vanuit gaat dat we het hier over subjectieve ervaringen hebben, en die indruk krijg ik niet altijd.. ;)

Geplaatst door Ome Henk:

Om daar iets aan te doen, zijn er tegenwoordig relatietherapeuten   :D

Ik hoop niet dat je denkt dat dat gaat helpen Henk :rolleyes:

Die therapeuten zouden maar overstuur raken van hun werk :D

Andr

Geplaatst door erik klijnsmit:

net zo beter als een andere kabel ?

en waarom zitten er dropveters in mijn MF ,die notabene een nieuwwaarde van bijna 11000 gulden had ?

en wie heeft die gekkigheid verzonnen met al die exotische interlinks ?

zeg het maar .   :rolleyes:

alle waar is naar zijn geld erik

:)

Het is met een set net wat je wil....

De een wil warmte, de ander analiseren.

Elke kabel heeft z'n eigen kwaliteiten, het is maar net wat je wil.

Dat er verschillen zijn is duidelijk, dit was op Erik en Kermit z'n set goed te horen. Of je er van houdt is iets anders.

Afgelopen maandag was er een besloten luistersessie bij Polyhymnia. Het ging over een keuze voor eindversterkers om de eigenschappen van compressie te kunnen horen.

Iedereen weet natuurlijk dat dit een "hot" item is in de electronicawereld. Wanneer je n.l. kunt comprimeren zonder dit te horen kun je al heel snel tien keer zoveel informatie kwijt.

Alle heren die bij deze sessie waren vonden dat om geluid te kunnen beoordelen dit super analitisch moet zijn (het woord zegt het eigenlijk al). Ze vergeleken o.a. de Nautilus 801 met de 800. De 800 won omdat deze een beter (lees strakker) laag produceerde. Toch werd er beoordeeld onder het motto "minder is beter".

Wat ik hiermee wil aangeven is, dat je heel veel verschillende goede sets hebt, die elk toch kompleet anders klinken (mede door de kabels).

:)

Geplaatst door jopie:

ik vind dit errrrrrrug naief erik, en heel erg assertief overkomen,straks post je weer een verhaal dat je het WEL kan horen, zelfs IK hoorde in je set dat er andere bekabeling tusssen kon.

en hou op met dat gedenigreer.

het is niet denigrerend .

maar gewoon nuchter bedoeld .

als ik audiofabrikant was en ik wist niks meer te verzinnen ging ik ook kabels ,maken van 800 euro .

als het maar duur is klinkt het goed .

maar ik zit nog steeds met de vraag : waarom zitten er in hele dure audiokomponenten gewoon dropveters ??

en wat is er feitlijk het verchil ??

de diameter van de geleider ?

de afscherming?

er loopt m.i. toch geen 10 amp