Kermit Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Hans het materiaal van de plug is veel minder belangrijk dan verondersteld wordt. Je kunt een probleem krijgen als beide van Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Kermit de gevlochten kabels zijn zo geworden omdat dan aan een aantal (theoretische) voorwaarden voor een goede kabel wordt voldaan, n.l.: a. Massieve draden (minder last van oxidatie). b. Dunne draden (skineffect voorkomen). c. Veel draden (weerstand omlaag brengen). d. Stevige constructie (draden kunnen onderling niet trillen) e. Vlechtconstructie (EMC afscherming) f. Geen afscherming (beperkt de doorgang van signalen buiten de draden) Ik heb dat allemaal niet zelf verzonnen. Mij viel alleen op dat de betere kabels een of meerdere van bovenstaande constructies in zich hebben. Voor mij was het alleen het combineren van de constructies. Ik ben blij dat je in elk geval verschil hoorde, er zijn er nog die het verschil niet horen. Of je de eigenschappen van kabels waardeert ligt enkel af van de smaak en kwaliteitseisen van de weergave. Deze zijn blijkbaar voor alle mensen anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Dit doet me denken aan de (uiteindelijk weinig zeggende) cdspeler-test die ik met Erik deed, ik gebruikte eerst dropveters omdat ik daar toevallig 2 dezelfde van had, niet omdat ik wist hoe het zou klinken en niet vanwege de kwaliteit van die dingen. (Ik ga hier niet over in discussie, want daarom haal ik het niet aan) Uiteindelijk leek alles met de dropveters hetzelfde te klinken, maar met de zilveren interlinks kwamen de kenmerken en verschillen pas echt goed tot uiting, althans zeker in mijn oren. Het verschil is ongeveer wat je ook met de vlechtwerkjes van Hans hoort, de ruimtelijke weergave wordt duidelijker en het klinkt een stuk helderder, of eigenlijk transparanter, cleaner. Er zit meer informatie in de muziek, deze informatie hoort er gewoon bij en je gooit die deels weg met dropveters. De technische verschillen met dropveters zijn de veel betere connectors met de juiste pindiameters, waardoor het contact beter is en de constructie van de bedrading, die zorgt voor de rest van de typische kenmerken van een interlink. Ik deel niet de (groene) mening dat het verschil kleuring genoemd kan worden of filtering, integendeel, dropveters vergeten belangrijke informatie door te geven Dat mijn zilveren interlinks het midden-laag iets bevorderen zou goed kunnen, maar alleen als je de vlechtwerkjes van Hans als referentie neemt. Dit was namelijk de basis van die conclusie, een echte referentie was er niet om dit te beoordelen. In een andere discussie waarbij zelfbouw zilveren interlinks werden gebruikt bleek dit effekt eveneens op te treden, hoe dikker de zilveren ader, hoe meer het midden-laag vertegenwoordigd is. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ik gebruik dure kabels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Duur is relatief. Zeg nou zelf, t.o.v. een kabeltje van 10K euro'tjes is een van 500 EU toch een koopje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Wat noem jij dure kabels Game Ik gebruik ze ook niet Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door Pjotr:Duur is relatief. Zeg nou zelf, t.o.v. een kabeltje van 10K euro'tjes is een van 500 EU toch een koopje? Ja, maar als je zo'n kabeltje aan een versterker van Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 ok, even duidelijkheid... Ik vindt luidsprekerkabel van boven de 60 E per meter duur.... zoiets... ik dacht dat ome henk die wel had... foutje... misschien bedoel ik sodejuu... game Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 juli 2003 Author Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 anti-dure-kabel-mensen, vervallen mijns inziens altijd in dezelfde cliches. ze staan er kennelijk totaal niet voor open. Kermit heeft uitgebreeid allerleikabels getest voor hij zijn standpunt innam, en daarbij verteld ie ook dat hij puur vor zijn set praat als hij dropveters prefereert. geldt dat ook voor jouw erik?? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: als ik het allemaal goed begrijp ,gebruiken jullie interlinks ,als psygologische toonregelaars . ja toch . je wil een beetje meer van dit ,,, en , je propt er een dikke interlink tussen ,en ja hoor je hebt het ,,(denk je ). Nou nee, het is allemaal gewoon hoorbaar hoor Voor iemand die het niet hoort (of niet wil horen) kan het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door [[Game]]:[QB]ok, even duidelijkheid... Ik vindt luidsprekerkabel van boven de 60 E per meter duur.... zoiets... ik dacht dat ome henk die wel had... foutje... misschien bedoel ik sodejuu... game beter duur dan niet te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 juli 2003 Author Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door [[Game]]:anti-dure-kabel-mensen, vervallen mijns inziens altijd in dezelfde cliches. ze staan er kennelijk totaal niet voor open. Kermit heeft uitgebreeid allerleikabels getest voor hij zijn standpunt innam, en daarbij verteld ie ook dat hij puur vor zijn set praat als hij dropveters prefereert. geldt dat ook voor jouw erik?? game ik ben een praktijk man . alles wordt getest . vroeger had ik een brommer . daar moest benzine in van 2.50 gulden . dat vond ik te duur . dus zei ik tegen mijn pa ,dat ding moet ook op petroleum kunnen lopen . niks dr van ,zei die ,dat gaat niet ,. o nee ,(ook toen was ik al eigenwijs . dus een apart tankje gemaakt . met een koperen leiding om de cilinder kop naar mijn carburator ,om de peut een beetje voor te verwarmen , een drie weg kraan er tussen , warmdraaien op benzine ,en dan omschakelen naar peterolie . en wat denk je ?? lopen als een trein .(klein beetje meer rook ,maar dat geef niet ) later met de auto,s ging het ook zo . ik zei tegen een vriend ,:ik haal met mijn golf 1.6 diesel net zo veel vermogemn als jij met je 1.6 gti benzine . haaaa dat kan niet ,. o nee ? turbo erop . pomp heel rijk intercooler ertussen . water injectie in de inlaat . en gewoon 190 lopen dat ding .(beetje veel rook maar dat geef niet ) dus wij testen alles . we proberen alles en ik ben vreselijk eigenwijs . (en ik rook ook ,maar dat geef niet ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: dus wij testen alles . we proberen alles en ik ben vreselijk eigenwijs . (en ik rook ook ,maar dat geef niet ) en je hebt er geen verstand van Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 juli 2003 Author Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door berend:Geplaatst door erik klijnsmit: dus wij testen alles . we proberen alles en ik ben vreselijk eigenwijs . (en ik rook ook ,maar dat geef niet ) en je hebt er geen verstand van en jij niet van quoten Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:[QB] en jij niet van quoten maar wel van muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 juli 2003 Author Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door berend: Geplaatst door erik klijnsmit:[QB] en jij niet van quoten maar wel van muziek nou doe je het weer fout ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door berend: Geplaatst door erik klijnsmit:[QB] en jij niet van quoten maar wel van muziek Dat maakt jouw gek(l)woot er niet duidelijker op Er zitten notabene buttons voor onder het antwoordvenstertje, je hoeft alleen nog de tekst tussen de 2 'quote' woordjes te zetten Ook kun je andermans tekst volledig quoten door in zijn bericht de quote button te gebruiken ipv de antwoordbutton onderin. Zo, nu moet dat quoten je wel gaan lukken Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 juli 2003 Author Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Sommigen hebben nog steeds niet door dat verschillen horen iets volslagen anders is dan vaststellen wat beter is. Het eerste is heel makkelijk, het tweede heel veel moeilijker. En dan heb je nog zoiets als de wijze van luisteren en beleven. Er zijn hele volksstammen die het werkelijk geen reet uitmaakt of dat tingeltje er iets duidelijker uitkomt of het laag meer slam heeft. Muzikaal is dat voor hen van geen enkele waarde. Die hebben een set uitsluitend als middel om naar mooie muziek te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 juli 2003 Author Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door Kermit:Sommigen hebben nog steeds niet door dat verschillen horen iet volslagen anders is dan vaststellen wat beter is. Het eerste is heel makkelijk, het tweede heel veel moeilijker. En dan heb je nog zoiets als de wijze van luisteren en beleven. Er zijn hele volksstammen die het werkelijk geen reet uitmaakt of dat tingeltje er iets duidelijker uitkomt of het laag meer slam heeft. Muzikaal is dat voor hen van geen enkele waarde. Die hebben een set uitsluitend als middel om naar mooie muziek te luisteren. wijze woorden . en daar komt bij , een orgel heeft geen tingeltjes , en ook geen slamn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Dat komt omdat jij zo vreselijk beperkt bent in je waardering voor orgels. Ik heb bij jou nog geen opname met bijvoorbeeld een draaiorgel gezien. En daar zit wat tingelwerk in... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: jij hebt wel verstand van quoten , maar weer niet van muziek . Hoezo niet, ik heb 2 orgel-cd's En een berg synthesizermuziek, da's ook muziek, maar dan bijna zonder beperkingen en vaak erg knap in elkaar geknutseld Nu zijn de titels misschien niet zo vernufig als bijv. "de hut op kippenpoten" maar eerlijk gezegd kick ik daar niet op Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 10 juli 2003 Report Share Posted 10 juli 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts