Jump to content

waarom klinkt een dropveter ,,,,,,,,,,

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

later met de auto,s ging het ook zo .

ik zei tegen een vriend ,:ik haal met mijn golf 1.6 diesel net zo veel vermogemn als jij met je 1.6 gti benzine .

haaaa dat kan niet ,.

o nee ?

turbo erop .

pomp heel rijk

intercooler ertussen .

water injectie in de inlaat .

en gewoon 190 lopen dat ding .(beetje veel rook maar dat geef niet )

Wat deed je vriend toen? Ook een turbo erop om vervolgens weer meer vermogen dan de diesel te hebben? :)

Geplaatst door Alco:

Dag en nacht verschil is ook wat overdreven denk ik, maar uiterst minimaal ook...

Ik heb momenteel nog 3 soorten kabels in de kast liggen, die klankmatig blindelings van elkaar te onderscheiden zijn.

Het gaat om de Van den Hul CS122, Van den Hul Clearwater en Transparent 'The Wave'.

Tussen die 3 kabels zit echt wel een duidelijk verschil, wat direct opvalt.

Groeten,

Alco

alle 3 niet mijn favoriet.

alle 3 niet mijn favoriet.

Van mij ook niet hoor Jopie, maar die kabels heb ik al jaren.

Van de 2 genoemde bevalt mij de goedkoopste notabene nog 't best, de VDH Clearwater.

I.c.m een warme,smooth klinkende versterker is 't best een fraaie kabel. Helder, strak laag, mooi open midden en erg gedetailleerd.

In de verkeerde combinatie missen stemmen de nodige body, en is ie (zelfs mij) iet te fel in 't hoog.

Nu heb ik 'n schemerlampsnoer-look kabel en die bevalt me nog 't best en heeft eigenlijk geen negatieve kanten in mijn set.

(alleen oogt ie wat knullig, that's all :D )

ik wil erik wel een heeeeel klein beetje gelijk geven. Mede door het afstruinen van fora's zoals deze, vond ik ook dat ik maar eens "echte" kabels moest kopen. tussen voor en eindversterker en tussen voorversterker en cd-speler zitten nu vd hul the bay kabeltjes. Wel niet duur maar wel een merk zou ik zo zeggen. de dropveters die bijgeleverd waren, waren in ieder geval MET vergulde stekker en ofc kabel.

Ik hoor het niet hoor. ik wil het wel horen, maar het lukt me gewoon niet. ze staan wel mooier, maar ik kijk toch niet zo vaak achter mijn apparaten.

wat IK dan toch nog hoor als amateur hifigenieter is duidelijke verschillen in klank bij de bronnen en luidsprekers.

Maar wat eric misschien ook bedoeld, waarom willen mensen met dure kabels de allerlaatste klankverbeteringsoplossing krijgen.

Je hoort inderdaad nooit iemand praten over, "zo, ik heb de nieuwste v/d hul luidsprekerterminalkabel lstk2MKII ingesoldeerd, dat klinkt helder zeg" of "ik heb nu de nieuwste vergulde ringkerntrafo van die en die in m'n eindbak geplaatst"

??????

nou, waarom?

greetz,

Keessie

Geplaatst door Alco:

Van mij ook niet hoor Jopie, maar die kabels heb ik al jaren.

Van de 2 genoemde bevalt mij de goedkoopste notabene nog 't best, de VDH Clearwater.

I.c.m een warme,smooth klinkende versterker is 't best een fraaie kabel. Helder, strak laag, mooi open midden en erg gedetailleerd.

In de verkeerde combinatie missen stemmen de nodige body, en is ie (zelfs mij) iet te fel in 't hoog.

Nu heb ik 'n schemerlampsnoer-look kabel en die bevalt me nog 't best en heeft eigenlijk geen negatieve kanten in mijn set.

(alleen oogt ie wat knullig, that's all :D )

en ik geloof best dat het mooi klinkt.

cool.gif

Toch ben ik het met de meeste van jullie niet eens. Op een echt goede installatie hoor je meer dan subtiele verschillen tussen de diverse kabels. Dat uit zich dan in transparantie, warmte, laagfundament etc, afhankelijk van het type kabel. "Warme" installaties zijn helderder te maken met zilveren kabels, bv van Siltech of Harmonic Technolgy Pro Silway. In "heldere" installaties moet je juist eventueel zilver vervangen door (goed) koper.

Mijn taktiek is altijd dat ik een nieuwe kabel eerst gratis een week thuis op proef wil hebben. Hoor ik een duidelijke verbetering of beter nog een karakterverandering in het geluidsbeeld dat me aanspreekt, dan koop ik hem.

Geplaatst door Theo:

Toch ben ik het met de meeste van jullie niet eens. Op een echt goede installatie hoor je meer dan subtiele verschillen tussen de diverse kabels. Dat uit zich dan in transparantie, warmte, laagfundament etc, afhankelijk van het type kabel. "Warme" installaties zijn helderder te maken met zilveren kabels, bv van Siltech of Harmonic Technolgy Pro Silway. In "heldere" installaties moet je juist eventueel zilver vervangen door (goed) koper.

Mijn taktiek is altijd dat ik een nieuwe kabel eerst gratis een week thuis op proef wil hebben. Hoor ik een duidelijke verbetering of beter nog een karakterverandering in het geluidsbeeld dat me aanspreekt, dan koop ik hem.

en zo zijt het.

:D

Geplaatst door Theo:

Theo

Dat is nu precies mijn punt: de kabel als filter of klankregeling. Iets is niet goed en dat ga je met kabeltjes oplossen. Op[zich niet erg, maar je introduceert meteen een aantal ongewenste zij-effecten. En het kost even wat meer tijd om die vast te stellen. Maar als je eenmaal zo ver bent, dan is dat weer het einde van de kabel...

En het kost even wat meer tijd om die vast te stellen. Maar als je eenmaal zo ver bent, dan is dat weer het einde van de kabel..

Ik heb m'n interlinks al een paar jaar, en moet nog steeds "zij-effecten" waarnemen, maar ik hoor ze niet. :)

Switch ik over naar dropveters, dan is mijn "zijeffect" {lees bijwerking} dat ik linea recta m'n set wil verkopen. :D

Wat een ongelooflijke troep zeg die dropveters. cool.gif:D

Tsja...

Je apparatuur moet natuurlijk wel goed genoeg zijn... ;) Anders kun je altijd een of andere dure kabel toepassen om de 'randjes'er uit te filteren. En dan klinkt het dus mooier. Conclusie: de dropveter zorgt voor 'randjes'.. Inderdaad, wat een rotzooi...

:D

Geplaatst door Edwin Snoek:

Ik heb m'n interlinks al een paar jaar, en moet nog steeds "zij-effecten" waarnemen, maar ik hoor ze niet. :)

Switch ik over naar dropveters, dan is mijn "zijeffect" {lees bijwerking} dat ik linea recta m'n set wil verkopen. :D

Wat een ongelooflijke troep zeg die dropveters. cool.gif:D[/QUOTe

en hier ben ik het mee eens.

Switch ik over naar dropveters, dan is mijn "zijeffect" {lees bijwerking} dat ik linea recta m'n set wil verkopen.

Je weet het dus wel :D

Jij schiet de boodschapper neer omdat de inhoud van de boodschap je niet bevalt... Misschien kun je beter iets doen aan diegene die je de boodschap gestuurd heeft...

Doet me denken aan het verhaal van de roeiwedstrijd tussen japanners en Nederlanders. De japanners wonnen dik. Nadere analyse leerde dat de japanner 10 roeiers en een stuurman hadden en de Nederlanders 10 stuurlui en een roeier(die heette Dirk Roderik Opveter). Dus werd de Dirk Roderik aan een streng trainingsprogramma onderworpen. Een jaar later was er weer een roeiwedstrijd en de japanner wonnen weer dik. Toen is Dirk Roderik ontslagen... En de stuurlui kregen een gouden handdruk en werden erelid van de roeivereniging..

confused.gifeek.gif:P:D

>Op een echt goede installatie hoor je meer dan

>subtiele verschillen tussen de diverse kabels.

Dus de kwaliteit van een installatie wordt afgemeten met de hoeveelheid verschil (let wel: verschil geen verbetering) een kabel maakt... goh dan heb ik geen goede installatie of mijn oren zijn prut (wat geen van beide het geval is)

nando

Ik denk dat je juist steeds minder verschil hoort naarmate je installatie beter is. Dat betekent dat de met elkaar verbonden componenten niet door de eigenschappen van de interlink beinvloed worden. En dat vind ik een positieve eigenschap.

Geplaatst door Kermit:

Ik denk dat je juist steeds minder verschil hoort naarmate je installatie beter is. Dat betekent dat de met elkaar verbonden componenten niet door de eigenschappen van de interlink beinvloed worden. En dat vind ik een positieve eigenschap.

Sorry, maar naar mijn idee merk je de verschillen minder naarmate de set minder is. Een Multitech-setje krijg je met de beste kabels niet aan de gang, een fatsoenlijke audioset weldegelijk.

Let wel, ik zeg ook duidelijk verschillen, beter is een subjectief verhaaltje.

BTW: Die roeiclub, is die uit Den Haag en is ie geresideerd op het Binnenhof confused.gif:rolleyes::P

P.S.: Ik denk dat we hier nog heel lang over kunnen debatteren en dat we er nooit uit zullen komen. Ieder zijn standpunt dus.

Ik heb er natuurlijk niet zoveel verstand van :D .

Maar is het niet vooral erg afhankelijk van in en uitgangscapaciteiten?

Men neme een b.v. een interlink met een weerstandswaarde van 0.

Men propt deze kabel tussen een versterker en cd speler.

1e set up,cd speler uit.imp. 500 Ohm/amp. ing.imp. 50 Ohm....,

2e set up,cd speler uit.imp. 50 KOhm/Amp.

ing.imp. 500 Ohm....,

Ik denk dat alleen al door dit feit een kabel al dan wel of niet beter tot z

Tsja, ik ben er heel erg tevreden (en blij) mee. Als ik zie dat sommigen meer voor een 2e hands interlink betalen dan ik voor mijn 2e hands 606II, dan ben ik nog veel blijer.

Wat niet wil zeggen dat dit voor mij het enige is. Ik heb al veel verschillende aantrekkelijk klinkende sets gehoord.

Geplaatst door erik klijnsmit:

ook esl,s natuurlijk

:);)

Ach, Kermit was ook helemaal de weg kwijt toen hij naar mijn Dynaudio's luisterde :D

Als de kleuring maar aangenaam is he :)

Andr