SpeedyAndr Posted 14 juli 2003 Report Share Posted 14 juli 2003 Geplaatst door Kermit:Dit was mijn commentaar op de Dynaudio's: Wie is hier nu de weg kwijt? Dat was jij dus en goed ook We zouden elke cd 2 minuten draaien, juist toen mijn Dynaudio's speelden ging je helemaal op in de muziek (denk ik) en vergat je de tijd Maakt niet uit, mijn geheugen voor dit soort dingen is gewoon goed Zoek het maar op in dat topic, waar je ook het commentaar vandaan hebt, want daar merkte ik het ook al op volgens mij. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 14 juli 2003 Report Share Posted 14 juli 2003 Geplaatst door Hi-Fifi:Ik heb er natuurlijk niet zoveel verstand van . Maar is het niet vooral erg afhankelijk van in en uitgangscapaciteiten? Men neme een b.v. een interlink met een weerstandswaarde van 0. Men propt deze kabel tussen een versterker en cd speler. 1e set up,cd speler uit.imp. 500 Ohm/amp. ing.imp. 50 Ohm...., 2e set up,cd speler uit.imp. 50 KOhm/Amp. ing.imp. 500 Ohm...., Ik denk dat alleen al door dit feit een kabel al dan wel of niet beter tot z Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 14 juli 2003 Report Share Posted 14 juli 2003 goed, ook maar eens een dropveter ertussen gedaan, hoor niet echt veel verschil, 't is net wat minder gedetaileerd door de slechtere verbindingen denk ik, er ontstaan kleine harde randjes Ik heb wel lange tijd gespeeld met 6 Euro DAP microfoon kabel, daarop zaten nep neutriks, die maken gewoon bagger contact. Toen Sebastiaan de bi-amp kabel klaar had en aansloot was het verschil wel heel erg groot. Ik ben van mening dat de verbinding nummer 1 is en dan het kabeltje zelf die de klank bepaald. dus bv een vertinde krimp op een met goud verguld oppervlak is vragen om problemen ... Snel weer de Fadel erop ... Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 14 juli 2003 Report Share Posted 14 juli 2003 Gelukkig hoeven de vrije elektronen zich niet door allerlei verschillende materiaalsoorten voort te bewegen. IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 14 juli 2003 Report Share Posted 14 juli 2003 Voordat ze hun einddoel bereikt hebben bedoel ik..... IKKE Nogmaals... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 15 juli 2003 Report Share Posted 15 juli 2003 Geplaatst door Hi-Fifi:Voordat ze hun einddoel bereikt hebben bedoel ik..... IKKE Nogmaals... ... 't is net als met spermacellen...die komen ook niet graag rubber tegen Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 15 juli 2003 Report Share Posted 15 juli 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 31 juli 2003 Author Report Share Posted 31 juli 2003 en toch heeft een dropveter ook hele goede kwaliteiten ik denk zelfs betere dan al die andere zilvershit en teflonrommel . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 juli 2003 Report Share Posted 31 juli 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:en toch heeft een dropveter ook hele goede kwaliteiten ik denk zelfs betere dan al die andere zilvershit en teflonrommel . Wat is hiervan het doel . Wilje weer van voren af aan beginnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 31 juli 2003 Author Report Share Posted 31 juli 2003 Geplaatst door Sodejuu: Wat is hiervan het doel . Wilje weer van voren af aan beginnen kheb net de hele topic nog eens doorgelezen,maar ik heb nog geen duidelijk antwoord en waar moet je het anders over hebben tis toch al zo stil hear bnnenkort ga ik mijn huidige interlinks vervangen door dropveters . uit principe doe ik dat . en of het dan slechter klinkt of niet , ik geniet dan gewoon van het feit ,dat ik dropveters op mijn set heb . echt puur natuur . en als ik er dan twee weken mee gespeeld heb ga ik ze vervangen door een echte mooie interlink ,en dan doe ik ook gelijk die inwendige interlink in mijn mf vervangen . en misschien hoor ik het dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 juli 2003 Report Share Posted 31 juli 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: kheb net de hele topic nog eens doorgelezen,maar ik heb nog geen duidelijk antwoord en waar moet je het anders over hebben tis toch al zo stil hear bnnenkort ga ik mijn huidige interlinks vervangen door dropveters . uit principe doe ik dat . en of het dan slechter klinkt of niet , ik geniet dan gewoon van het feit ,dat ik dropveters op mijn set heb . echt puur natuur . en als ik er dan twee weken mee gespeeld heb ga ik ze vervangen door een echte mooie interlink ,en dan doe ik ook gelijk die inwendige interlink in mijn mf vervangen . en misschien hoor ik het dan Vakantietijd = slappe tijd Het grootste verschil hoor je als je van een goeie (passende/matchende) interlink terug gaat naar de dropveter. Andersom is het effect veel minder. En "uit principe" moet je al helemaal geen veranderingen doen. Dat gaat meestal naar achteren af. En zo puur natuur zijn die dropveters niet. Er zit een boel kunststof aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 2 augustus 2003 Report Share Posted 2 augustus 2003 Erik als je toch bezig bent met kabeltjes kan je misschien ook andere materialen gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld staalkabel gebruikt voor een interlink (mijn vader viel van zijn stoel van het lachen, toen dat vertelde) en dat werkt ook... misschien hoor jij verschillen. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 augustus 2003 Author Report Share Posted 2 augustus 2003 binnenkort wil ik een bougie kabel uit een auto eens gaan proberen . heeft een hele mooie koolstof kern ,en een super teflon isolering . de afscherming wikkel ik er zelf wel omheen. je weet het nooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 augustus 2003 Report Share Posted 2 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:binnenkort wil ik een bougie kabel uit een auto eens gaan proberen . heeft een hele mooie koolstof kern ,en een super teflon isolering . de afscherming wikkel ik er zelf wel omheen. je weet het nooit Veel succes met de pluggen er aan maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 3 augustus 2003 Report Share Posted 3 augustus 2003 Geweldig Erik! Ik ben heel benieuwd... Lastig is wel dat we het niet kunnen vergelijken met een heeeele dure kabel als een Siltech, vd hul, seec enz. van een vraagprijs wat ik in mijn leven nog niet ga uitgeven aan apparatuur. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 augustus 2003 Author Report Share Posted 3 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu: Veel succes met de pluggen er aan maken in de kabel steek ik gewoon een koperen pen ,die maakt vanzelf kontakt met de koolstof kern. btw ,zou de weerstand van een bougiekabel wat uitmaken ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 Bij staalkabel is de weerstand ook blijkbaar hoog maar het werkt prima. Theoretisch heb je meer verlies. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts