Jump to content

Verhoging speakers

Jasper
 Share

Recommended Posts

Ik heb twee infinity sm205 luidsprekers (+/- 85 cm hoog). Ik wil ze zo verhogen dat de tweeters op oorhoogte zijn als ik zit, dus ongeveer 40 a 50 cm erbij, omdat ik er achter kwam dat als ik mijn hoofd lager hou het geluid beter klinkt.

Nu is mijn vraag:

Wat kan ik het beste gebruiken om te verhogen. Ik heb wel eens gehoord dat je zo weinig mogelijk contact met vloeren en muren moet maken, daarom dacht ik zelf om 4 waterleiding-buisjes eronder te monteren. Is dit verstandig of kan ik beter een tafeltje of een plankje maken?

Hallo Jasper,

Je zou een bak kunnen maken

van MDF, daar boven op een marmel tegel van 't zelfde formaat en daar dan de speakers weer op zetten.

(wel met spikes/kegels onder je speaker uiteraard!)

Je kunt de MDF bak vullen met schelpenzand.

That oughtta do it..

Groeten,

Alco.

Hoi Jasper,

Het idee van Alco is prima. Ik heb namelijk ook een bak van MDF gemaakt en dit op de volgende manier:

2 x vierkante plankjes

8 x vierkante plankjes waarvan de lange zijdes verstek laten zagen onder een hoek van 45 graden. Hierdoor ontstaat een achthoek waarop je de 2 vierkante MDF platen op kan monteren. Dit alles met een dikte van 250 mm. De mat. kosten bedroegen +/- 140,= voor 2 bakken.

ps. Ipv vullen met schelpenzand zou je er 2 subwoofers van kunnen maken. ;)

Groet,

Odin

Guest bkamph

Ik gebruik zelf granieten platen. Elke natuursteenhandelaar heeft wel wat afvalplaatjes liggen, die je voor weinig geld kunt bemachtigen.

Bert

ik denk dat de meeste mensen met speakers van 85cm er niets onder hebben, dat zijn niet bepaald kleine jongens, ikzelf heb ook infinity van 150cm (niet de studio monitor)

maar daar zaag ik de spikes er toch ook niet onderweg zodat de tweeters dan op oor hoogte zitten.

ik zou je toch een setje spikes aanraden of wat verder er vanaf gaan zitten.