kappa7 Posted 14 augustus 2023 Report Share Posted 14 augustus 2023 En met 12V is die ook goed te regelen met een NTC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 14 augustus 2023 Report Share Posted 14 augustus 2023 Kan allemaal wel zo zijn, maar Marlboro komt van een Gamma radiator ventilator en moet nu ineens met 12 Volt aan de gang op NTC regelingen notabene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 augustus 2023 Report Share Posted 15 augustus 2023 Die gamma ventilator is al 12V dus al je die iets terug regeld dan is die al stil. Kwestie van de juiste NTC er bij zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 augustus 2023 Report Share Posted 15 augustus 2023 Of een andere ventilator. Dat is wat ik met de koelkastventilatorset heb gedaan. Van 2x80 mm naar 1x 120 mm. Van gejengel naar vrijwel onhoorbaar. Zo'n setje lijkt op een radiatorsetje, mét temperatuurregeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 augustus 2023 Report Share Posted 15 augustus 2023 (edited) Ik denk meer aan een straalkacheltje. 19/20 graden in het souterrain voelt best koud aan in die hitte. Edited 15 augustus 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marboro Posted 16 augustus 2023 Report Share Posted 16 augustus 2023 Bedankt voor de tips. Vooralsnog is het kleine beetje geluid voor mij geen probleem en blijft de temperatuur op een aanvaardbaar niveau. Dus ik kijk het een tijdje aan. De ventilatoren zijn makkelijk aan te brengen en de staande unit past precies tussen bovenkant versterker en onderkant van het schap erboven. Dus ook geen gezaag of geboor nodig. Mocht ik nog van gedachten veranderen dan wordt het waarschijnlijk een open rack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 15 september 2023 Report Share Posted 15 september 2023 Ik zou een High End ventilator overwegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts