Ruud_F Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Het begon allemaal 12 jaar terug, het was toen 1989. Ik was toen in Duitsland gelegerd en bij een grote audiozaak in Hamburg zag ik een prachtige platenspeler staan. Na wat navragen bleek het een Transrotor te zijn. Ik was op slag verliefd op deze platenspeler. Het was geen gewone platenspeler zoals we deze kenden eind jaren 80. Het chassis bestond uit acrylaat en de lp rustte op een aantal kleine aluminium cilinders. Geweldig om te zien. Reuze enthousiast informeerde ik naar de prijs van deze Transrotor om daarna gedesillusioneerd huiswaarts te keren. Eenmaal thuis aangekomen heb ik me toen voorgenomen om eens een Transrotor te kopen als ik middelen had. Juni 2001, ik heb een afspraak gemaakt met Henk Niemijer van Audioselectief om een Missing Link te halen voor mijn NAD 319. Ik speel met de gedachte om nog een extra versterker er bij te halen om mijn luidsprekers te bi-ampen. Als ik de winkel binnenloop valt mijn oog op een platenspeler waarvan het chassis uit acrylaat bestaat. Op de platenspeler ligt een lp van Andreas Vollenweider. Het valt mij op dat ik meer muziek ervaar dan wat mijn Thorens TD 166 Mk II laat horen. Meer detail, rust en warmte. Ik krijg weer dat gevoel van 12 jaar terug. Ik krijg van Henk te horen dat het een Transrotor Leonardo 25 is. “Een Transrotor” was mijn eerste gedachte, ik was weer op slag verliefd. De hele middag stond in het teken van luisteren naar deze prachtige platenspeler. Lp na lp werd opgezet en ik hoorde voor het eerst muziek. Toen ik later thuis ben aangekomen heb ik het idee om te gaan bi-ampen maar laten varen, er wordt een Transrotor Leonardo besteld. Ik kreeg toen te horen dat Transrotors met de hand worden gemaakt en na bestelling pas worden gemaakt, het lange wachten is begonnen. In die tussentijd heb ik zeker niet stilgezeten. Mijn NAD 319 heeft geen phono trap en mijn NAD PP-1 gaat niet samen met het MC element wat op de Transrotor zit. Dus moet er een Phono Equalizer komen. Gelukkig kan ik op mijn gemak een aantal equalizers beluisteren in Sneek. In totaal hebben er gedurende 2 dagen 4 equalizers de revue gepasseerd; 1. Musical Fidelity X-LPS 2. Transrotor 3. Sphinx Myth serie 4. Lehmann Black Cube Al deze 4 equalizers hebben de mogelijkheid om zowel MM als MC elementen weer te kunnen geven. De Musical Fidelity bijt de spits af. De vormgeving van deze Musical Fidelity is niet gewoon te noemen. Een cilinder met daaronder 2 kleine cilinders waarop het hele zaakje rust. Een rode led geeft aan dat het aanstaat. De Musical Fidelity heeft een interne voeding. Ik krijg een wollig dreunend laag en nauwelijks detail voorgeschoteld. Ik kijk nog of de Musical Fidelity goed is aangesloten en kom tot de conclusie dat alles werkt naar behoren. Ik luister nog eens kritisch het is nog steeds zo. De Musical Fidelity valt af. De Sphinx wordt aangesloten. De Sphinx ziet er zeer strak uit. Een mat zwarte kast met een glanzend frontje, erg mooi om te zien. De voeding die ook in de kast is verwerkt is compleet gescheiden van de electronica. De Sphinx is een erg helder klinkende equalizer met een prachtig stereobeeld. Plaatsing van instrumenten is perfect, een strak, krachtig maar niet opdringerig laag komt me ten gehore. Deze equalizer laat zich ook instellen door diverse switches aan de binnenzijde. Een potenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 augustus 2001 Author Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door Ome Henk:Beste Ruud, Mooi verhaal van een blij man ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 augustus 2001 Author Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door Ruud:Beste Ruud, Mooi verhaal van een blij man ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Ha, die Ruud Weer zo'n mooie review! Wat kan ik er nog aan toevoegen? Je beschrijving van de Leonardo spreekt tot m'n verbeelding en je weet de verschillen ten opzichte van de cd-speler mooi onder woorden te brengen! Je hebt, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Sodeknetter, wat weet je 't weer mooi te bewoorden,Ruud. Van Harte Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst! you,you,you,lucky bast... by the way, wat zag ik vandaag (wederom) nadat ik van m'n werk nog effe de stad in ging en over 'n markt liep....? Jawellll, 3 kraampjes met van die grrrrote zwarte schijven,ook wel LP's genaamd!!! Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 jemig de pemig, Ome Henk. Da's effe mazzel hebben zeg! Alleen balen dat je ernu pas achter kwam.. Volgens mij duurt 't ook niet meer zo lang voordat die mega-LP/CD-beurs in Utrecht weer is. De grootste van Europa! Greetings, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilaudio Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Beste Ruud, een onbeschaafde vraag, maar over wat voor prijsklasse phono pre's praten we?? Ik weet dat er een flink aantal onder de 1000 gulden zitten (NAD, Creek, Rotel, Clearaudio Basic, X/LPS enz.) Volgens mij is de Lehman toch ruim daar boven ?? Overigens de Creek, daar heb ik veel goede beoordelingen over gelezen op het Net (nadeel, MC of MM). Verder, prima geschreven. Complimenten. Groeten wilaudio (newby) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 augustus 2001 Author Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door wilaudio:Beste Ruud, een onbeschaafde vraag, maar over wat voor prijsklasse phono pre's praten we?? Ik weet dat er een flink aantal onder de 1000 gulden zitten (NAD, Creek, Rotel, Clearaudio Basic, X/LPS enz.) Volgens mij is de Lehman toch ruim daar boven ?? Overigens de Creek, daar heb ik veel goede beoordelingen over gelezen op het Net (nadeel, MC of MM). Verder, prima geschreven. Complimenten. Groeten wilaudio (newby) Hoi Wilaudio, De Sphinx en de Transrotor zitten boven de F1200,- De Musical Fidelity en de Lehmann zijn < F1000,- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 augustus 2001 Author Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door Ome Henk: Duhhh, Utrech Wanneer dan joh Groetnis, Henk die het maar beperkt tot beperkt Frysk Als die beurs er dan is, zullen we dan met z'n allen richting Utrecht gaan dan ??? Autootje vol, errug gezellig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door Ruud Flohr: Als die beurs er dan is, zullen we dan met z'n allen richting Utrecht gaan dan ??? Autootje vol, errug gezellig Hi, guys! Misschien kan Sodejuu er nog een paar meenemen? Heb ik tenminste nog volop keus!! (grapje) Nee, ik was al van plan om te gaan, maar ik pak de trein! Parkeren in Utrecht is nl. echt een ramp en de treinreis duurt slecht 20 minuten! Wanneer was die beurs ook al weer, ergens begin september of zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Hoi Ruud, Het water loopt me uit de mond na al dat geschreven moois. Ik heb nu ook een Thorens TD166mk2 zoals je weet, en het is al een hele verbetering met die ouwe Dual, die nou inderdaad dienst doet als display in een etalage. De PP-1 heb ik reeds verbouwd - vaste kabel verwijderd en goeie cinchbussen erin gemonteerd - en bevalt prima maar een Leo met Lehmann is het nog lang niet en wordt het ook nooit. Al dat gelees over deze mooie speler en ook nog de looks ervan, drijven me steeds meer richting AS om er ook eentje te bestellen . Maar toch wil ik eerst proberen er zelf eentje te bouwen (met heeeeeeeeeeeeeel veel geduld), en daarna er toch maar eentje kopen. Als ik me niet vergis is die beurs ergens in november. Ik krijg als het goed is, morgen een lijst met alle platen/cd-beurzen die er nog aan staan te komen en de bijbehorende data. Als ik 'm heb zal ik 'm wel mailen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Hoi Ome Henk, Maak je niet druk, ik zal 't niet in m'n hoofd halen om die lijst alleen naar Ruud F. te mailen. Als ik 'm heb krijg jij er zeker ook een. En Audiopaul en Ruud H. en Alco en Maarten en ... en ... en ... . Of zal ik toch maar een aparte topic starten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Ha die Ruud Flohr, Super ! Alweer zo'n prachtig review. Weet je ik ben blij dat ik ze onder handen mocht hebben want het zijn prachtige instrumenten ! Jochen Rake weet wat muziekbelevenis is. En maakt ons daar ook deelgenoot van. Sorry dat ik je mail heb weggegooid Ruud en Ruud maar ik heb weer een virus. En ik wil dat niet verspreiden, nu nog een oplossing. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door Ome Henk: Ha Haudio, Heb je nu n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door Audiopaul: Ha, die Haudio Heb je wel eens gehoord van virusscanners? En ook dat je een virusscanner hebt, dat je 'm iedere week moet updaten? Groetjes van Paul, die al op SDAT4153 zit! p.s. Ja, Ome Henk, ik lees m'n mail en ja, ik heb al geantwoord! Gisteren een IDE-expander in m'n PC ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door sodejuu: Gisteren een IDE-expander in m'n PC ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 augustus 2001 Author Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door Ome Henk: Beste Ruud, Bedoel je hoe hazen gelegerd zijn Groentis, Henk die even in een melige bui is (het is al laat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 augustus 2001 Author Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door Ruud:Ome Henk toch, hazen = haazen. Groet Ruud H. Nog ff en dan zijn het 25 dagen Ruud H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 augustus 2001 Author Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door Ome Henk: Hahaha, leuk is dit, Vakantieman! Groetnis, Henk die geen TV boven heeft PS. Iemand nog belangstelling voor specifieke lp's Stuur alles wat je maar kwijt wil via e-mail naar mij, Ruud H, AudioPaul, Haudio (die last heeft van een virus ), Sodejuu en ... en .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door Audiopaul: Yo, Sodejuu, zet eens een "Remmetje" voor de regels van McAfee uit config.sys en/of autoexec.bat en kijk even wat er gebeurd! Waarschijnlijk een geheugenconflict! En anders moet je het register kaalslopen en de zaak opnieuwe installeren! Hoi Audiopaul, Bedankt voor de tip. Ik ben er nl een beetje huiverig voor om m'n c-schijf te formatteren. Ik heb teveel op m'n PC ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 augustus 2001 Author Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door sodejuu: Eerst het register plukken en als dat niet helpt dan "format c:/u, format d:/u, format e:/u, format f:/u en format g:/u" Zo weinig stations maar ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Zeg Jongens ik heb ook vacantie. Als Ruud F nou naar Sneek rijdt en Ome Henk ook dan rijden we samen naar Ruud in Almere dan kunnen we ook horen hoe het zonder platenspeler klinkt. Maarten heeft volgens mij ook nog vacantie en Audiopaul en Sodejuu moeten werken. Ruud F je hebt ook nog een Roxsan pre en een Tricord Dino beluistert fl 2500,00 en 1395,00 Jeetje en de beste was........ Aitos buizen MC pre-pre van Ruud volgens mij. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 augustus 2001 Author Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door Haudio: Ruud F je hebt ook nog een Roxsan pre en een Tricord Dino beluistert fl 2500,00 en 1395,00 MvG, Haudio Oeps, ben ik ze vergeten dan ?? Dan hebben ze ook een erg diepe indruk op me achtergelaten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 augustus 2001 Author Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door Ruud:Hai Ruud, Je bent die van mij toch ook niet vergeten Groet Ruud , 25 echte Ruud, Jouw Phono Equalizer is gewoon geweldig, fantastisch, super. Een equalizer die erg goed in mijn geheugen gegrift staat. Echter, ik heb niet overwogen om ook zo'n eqalizer aan te schaffen. Vandaar dat het niet bij mijn recensie stond. Inderdaad, 25 echte hele dagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts