Michel Posted 11 augustus 2001 Report Share Posted 11 augustus 2001 Beste avallon, 1)Niets 2)Klopt Ik kom ook regelmatig in Rotterdam (Dick Bakker, Zwaard, Multifoon), ik trachtte alleen de topografische grenzen van mijn omzwervingen aan te geven... Groet, Tuby , die zal proberen het vaderlijke wat in te dammen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Beste Forummers, Ik zou haast zeggen dat ik verbaasd ben door zo veel CD-spelers, maar dat is niet waar. Ik wist wel dat jullie er allemaal een hebben! De mijne staat op het REVIEW deel van deze site, als jullie dat nu ook eens doen? Wat vinden jullie van deze? Wat betreft de opnamekwaliteit van CD's, ik ben liefhebber van o.a. Jazz. In navolging van Carl: Er worden nu veel remasters opnieuw op de markt gebracht bij VERVE, deze zijn meestal van goede tot uitstekende opnamekwaliteit. Je kan als het ware de Neumann buizenmicrofoon van Ella Fitzgerald door de remaster heen horen! Tja, analoog opgenomen, dat hoor je er toch doorheen. Verder is ECM voor Jazz ook een kwaliteitslabel, deze jongens zijn uitstekend in staat de complete opnameacoustiek gratis op je CD erbij te zetten! Wat betreft klassiek heb ik goede ervaringen met Philips, je zou het niet verwachten maar de opnamekwaliteit is prima. Op dit moment ben ik nog tevreden met mijn CD-speler. Hoewel er af en toe toch iets knaagt..... Als ik op 't net al die zelfbouw-DACs met buizen uitgangsversterker zie denk ik dat er bij mij op dat punt nog veel te verbeteren is. De DAC in mijn speler is uitstekend, alleen de uitgangsversterker en de filtering..... Naar mijn bescheiden mening zit hier de bottleneck van het hele CD-speler systeem! Die filtering zorgt voor mooie specs..... maar maakt meer kapot dan je lief is. (vrij geciteerd uit SIRE) Dit is ook de enige plek in mijn set waar nog transistoren in de signaalweg zitten. Hoe zou een vooroorlogse, direct verhitte triode als bijvoorbeeld de Siemens Aa, klinken op deze plek??? Ik heb me voorgenomen om hier maar niet te veel over na te denken, ik moet eerst mijn nieuwe eindversterkers nog afbouwen (volledig direct verhitte triodes met interstage en amorfe uitgangstrafo's) , dan nog een setje zilveren speakerkabel maken en dan istie misschien aan de beurt. Als die klaar is durf ik iedere confrontatie met elke set aan, ook analoog! Ik ben alleen bang dat we dan een paar jaar verder zijn. Groeten, Stefan geplaatst door Ome Henk:This is the end.... my only friend.... the end... Ome Henk, als je Jim Morrison al gaat citeren ben ik bang voor je gezondheid! Het gaat toch wel goed met je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Geplaatst door Stefan:Op dit moment ben ik nog tevreden met mijn CD-speler. Hoewel er af en toe toch iets knaagt..... Als ik op 't net al die zelfbouw-DACs met buizen uitgangsversterker zie denk ik dat er bij mij op dat punt nog veel te verbeteren is. De DAC in mijn speler is uitstekend, alleen de uitgangsversterker en de filtering..... Naar mijn bescheiden mening zit hier de bottleneck van het hele CD-speler systeem! Die filtering zorgt voor mooie specs..... maar maakt meer kapot dan je lief is. (vrij geciteerd uit SIRE) Stefan, Ik weet niet of je deze al kent, het is een DAC op basis van de oude TDA1541, zonder oversampling en met buizen uitgang. http://www.fortunecity.com/rivendell/xenta...gio/Adagio.html . De Convertus van TNT-audio is ook erg eenvoudig van opzet en heeft ook een minimale filtering. Trouwens, een mooie cd-speler! Groeten, Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 13 augustus 2001 Report Share Posted 13 augustus 2001 Hallo Richard, Ik kende deze nog niet, ziet er goed uit. Zijn bouwstijl komt wel grotendeels overeen met mijn ideeen. hij staat nu tussen de favorieten, mapje "interessante dacs" Thanks, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts