Jaap Bruinsma Posted 10 augustus 2001 Report Share Posted 10 augustus 2001 Ik heb al eerder allerlei berichten gepost met vragen over de Audience 42's van Dynaudio. Die luidsprekers heb ik inmiddels beluisterd en ik ben er z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 10 augustus 2001 Report Share Posted 10 augustus 2001 Beste Jaap, Als ik het goed begrijp twijfel je tussen degelijk maar een beetje saai en (mogelijk) beter geluid maar een beetje gammel? Mijn mening: Laat eerst je oren kiezen, dan je verstand en als laatste je portemonaie! Groet/succes Tuby , die zelf net deze knoop heeft doorgehakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert Kamphuis Posted 10 augustus 2001 Report Share Posted 10 augustus 2001 Epos is een heel goed merk. De luidsprekers worden in Engeland vaak getest en de hemel in geprezen. Maar... dat geldt ook voor de Dynaudio's. Ik zou zelf niet kunnen leven met beschadigde kasten en zou in dit geval voor de 42 kiezen of doorsparen voor nog betere speakers. Succes, Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 10 augustus 2001 Report Share Posted 10 augustus 2001 laat je oren beslissen, maar luister ook eens naar de Dynaudio Audience 52!!!!! groetjes, berry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 10 augustus 2001 Report Share Posted 10 augustus 2001 Of je nou 50% korting krijgt of niet, een hi-fi set is wat mij betreft iets waar je echt zuinig en misschien zelfs trots op bent. Ik zie mijzelf nog niet glunderen omdat ik een gammele luidspreker heb (kom op, cosmetische beschadigingen EN een nieuwe tweeter? je zou nog bijna gaan denken dat het een tweedehandsje is). Bovendien is er idd geen reden te bedenken verder waarom je niet voor de Dynaudios zou gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2001 Report Share Posted 10 augustus 2001 Ik vind ook beide speakers heel erg goed. Ik had ook bijna de Epos aangeschaft, maar ben toen voor de B&W CDM1 gezwicht. Laterna misschien toch een foute keuze, die B&W is t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 10 augustus 2001 Author Report Share Posted 10 augustus 2001 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenwood Posted 10 augustus 2001 Report Share Posted 10 augustus 2001 Ik sluit me aan bij tuby volg je oren en je verstand groetjes kenwood Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 10 augustus 2001 Author Report Share Posted 10 augustus 2001 gaaf, dus als ik het goed begrijp koop je dynaudio's voor het leven... (als je dan niet inmiddels iets anders wilt, maar ze bl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 10 augustus 2001 Report Share Posted 10 augustus 2001 [luidruchtig] CONTOUR!CONTOUR!CONTOUR! [/luidruchtig] Ik hoop dat ik niet TE subtiel ben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 10 augustus 2001 Author Report Share Posted 10 augustus 2001 tsja, hoe subtiel kun je zijn.... heel goed hoor Avallon, je berichtje kwam als een stille hint.... ik snap precies wat je bedoelt, maar leef je even in: mijn budget is [echtwaar] absoluut [/echtwaar] niet groter dan ƒ 1750,- in totaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 11 augustus 2001 Report Share Posted 11 augustus 2001 Mjah, ik ben student dus begrijpen doe ik het zeker. MAAR wat ik uit ervaring weet is dat je als je je zinnen hebt gezet op iets en je neemt genoegen met iets minder, dan gaat het op een gegeven moment toch aan je knagen. 'Wat nou als ik even had gewacht...' Wat ik nu heb staan is niet echt slecht, maar k wil meer (hoeft nou ook geen ML te zijn). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Beste, Dynaudio wordt onderschat ! Omdat de inspeeltijd van een Audience wel 1/2 jaar duurt als het niet langer is ! En van de Contour serie duurt het wel een heel jaar en dan moet je ook nog heel regelmatig spelen anders red je het niet. Waarom ? zijn de bananen krom ! Het is gewoon zo, en dan pas gaan ze echt muziek maken ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Geplaatst door Ruud: Dat zeg ik!! Groet Ruud. "wie met z'n oren kijkt, ziet niks!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 12 augustus 2001 Author Report Share Posted 12 augustus 2001 NOU, het is zover. Ik heb de A52's besteld (ging n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Geplaatst door Jaap Bruinsma:NOU, het is zover. Ik heb de A52's besteld (ging n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 12 augustus 2001 Author Report Share Posted 12 augustus 2001 Versnel zit nog wel een maandje of 2 in het oude Plaatboef-pand. Waar woon je eigenlijk, dat je er op de fiets komen 'kunt'? Ik woon er ca. 5 minuten fietsen vandaan, dus ik kom er regelmatig =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Geplaatst door Jaap Bruinsma:Versnel zit nog wel een maandje of 2 in het oude Plaatboef-pand. Waar woon je eigenlijk, dat je er op de fiets komen 'kunt'? Ik woon er ca. 5 minuten fietsen vandaan, dus ik kom er regelmatig =) Kijk eens onderin m'n berichtenbalk!! (is heen en terug ca. 70 km. fietsen ) p.s. 350 postings!!!! Kom ik helemaal niet meer aan m'n slaap toe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Proficiat Audiopaul, Jij hoort nou ook bij de slapelozen . Hoever ben je met Air? ik ben echt benieuwd. Ik ben gisteren trouwens nog met een kennis naar Jurasic Park 3 geweest, maar van te voren heb ik 'm iets van Farnbach & Spie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Sorry Jaap, Ben je nog vergeten te feliciteren met je nieuwe aanwinst. Bij deze. Het zijn prachtige speakers, maar je moet ze idd wel lang inspelen. Dus geduld is hier een mooie deugd . Proficiat met je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Beste Jaap, Gefeliciteerd met je ??????? Tip : van een kenner van Dynaudio! Zet ze uit fase ! de voorfronten dicht bij elkaar en spelen maar het hoeft niet luid. Je kunt zelfs op vacantie gaan in de tijd van inspelen. Hoelang is een is een Chinees maar hoelang heb jij vacantie ? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Octavie Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Ha die Jaap, Gefeliciflapsteerd! Ik sta op het punt om ook speakers aan te schaffen en ik heb dus deze berichten van de A42's nauw gevolgd en ik ben zeker van plan om deze week ze eens aan te horen!!! Octavie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Geplaatst door Octavie:Ha die Jaap, Gefeliciflapsteerd! Ik sta op het punt om ook speakers aan te schaffen en ik heb dus deze berichten van de A42's nauw gevolgd en ik ben zeker van plan om deze week ze eens aan te horen!!! Octavie. Octavie, Jaap heeft de A52's gekocht!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Beste Jaap, Van harte gefeliciteerd met je aankoop! Je zal er ongetwijfeld veel plezier van hebben! @Octavie, niet schrikken van die A52, de A42 is ook een hele mooie luidspreker! Groet, Tuby , die alles mooi vind behalve de A20-vanwege de files Link to comment Share on other sites More sharing options...
Octavie Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Sorry, schijnbaar zitten de 4 en 5 te dicht bij elkaar op het toetsenbord Have mercy. Octavie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts