Jump to content

Help! Keuze luidsp....... -- Gekocht!

Jaap Bruinsma
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Octavie:

Sorry, schijnbaar zitten de 4 en 5 te dicht bij elkaar op het toetsenbord cool.gif

Have mercy.

Octavie

Bij mij zijn mijn vingers meestal te dik, en 's avonds is mijn oog-hand coordinatie niet meer optimaal. Het is maar hoe je het noemt! :D

Groet,

Tuby cool.gif , die graag wat olie op het vuur gooit

Hoi Jaap,

no offense, maar presteren je boxen niet in een heel andere klasse dan een Plextor brander, via een Soundblaster geluidskaart op een Sony (Prologic/DD?) versterker?

Ik zou toch graag horen hoe het klinkt, maar ik heb zo mijn twijfels....

Grtz,

Ava

is het niet handiger om ipv constant radio-muziek te draaien, constant een 80/60/40Hz frequentie op laag volume af te spelen, als je je speakers snel wilt "in" spelen

als je de speakers soepel probeert te krijgen, lijkt mij dit wel een optie

:D

Geplaatst door Jaap Bruinsma:

ik heb Cool Edit wel, kun je net zo goed 25 hz maken, die hoor je niet, en dan speel je de woofer ook in

Beste Jaap,

Dan kan ik je wel muziek laten HOREN waarin die 25 Hz gewoon gespeeld en weergegeven wordt. Moet je maar eens een gemiddeld orgelconcert proberen!!

Groet,

Tuby cool.gif, die dan een kleine windhoos uit zijn baspoort voelt komen

Geplaatst door Tuby:

Beste Jaap,

Dan kan ik je wel muziek laten HOREN waarin die 25 Hz gewoon gespeeld en weergegeven wordt. Moet je maar eens een gemiddeld orgelconcert proberen!!

Groet,

Tuby cool.gif, die dan een kleine windhoos uit zijn baspoort voelt komen

Hoi Tuby,

Kunnen jouw speakers dit geweld aan? Het is een heel aparte ervaring, die helaas maar door weinig speaker goed weergegeven kan worden. Die van mij kunnen 't in elk geval niet, dan moet de sub aan. :rolleyes:

Maar 't waait wel eek.gif:D

Geplaatst door sodejuu:

Hoi Tuby,

Kunnen jouw speakers dit geweld aan? Het is een heel aparte ervaring, die helaas maar door weinig speaker goed weergegeven kan worden. Die van mij kunnen 't in elk geval niet, dan moet de sub aan. :rolleyes:

Maar 't waait wel eek.gif:D

beste Sodejuu,

Nee, niet meer. Ik heb tot vrij kort geleden infinity's gehad. Overture 3, waarvan ik destijds dacht dat het een koopje was. Die dingen hadden zoveel bas (zelfs als het niet in de muziek zat) dat luisteren heel vermoeiend was. Zelfs bij lage volumes.

Freq. bereik vanaf 18 Hz. Soms voelde je de woofers (4 per LS!!) klapperen, zo laag gingen ze. (Heb ooit speciaal daarvoor nog wat orgelconcerten gekocht, opgenomen hier in Maassluis. Er staat in de Grote Kerk werkelijk een enorm orgel waar regelmatig concerten op gegeven worden. Alleen in A'dam schijnt een grotere te staan). Maar ze kwamen niet in de buurt van naturel. Vandaar dat ik ze tamelijk recent heb verkocht. Ben nu in het zeer gelukkige bezit van Terrazzo Art Fidelity (uit Oss, zoals je al vermoedde vanwege de naam waarschijnlijk) Cadans 3/II. Naar "men" zegt de speakers die electrostaten het dichtst benaderen.

Neerlands Trots in bange dagen. Wat mij betreft het zoveelste bewijs dat "wij" weten hoe audioapparatuur gebouwd hoort te worden.

Groet,

Tuby cool.gif, nogmaals een blij man

Geplaatst door Tuby:

[QB]Beste alex,

Buiten dat, hoe kom je aan een oscillator die een dergelijk signaal produceert?

QB]

Ik heb thuis een audio-test cd die oa naast een frequentiesweep van 10hz-20Khz op een track heeft staan, ook diverse freq.s als losse tracks. Ik geloof dat ene FRED van audio-friends ze op zijn site als MP3's heeft gezet, kun je ze daar downloaden en op een CD branden in CDA formaat.

zie ook:

FRED & audiofriends

Even de cd-speler programmeren, en je kunt naar je werk ...

Let wel op dat 30hz op een te groot volume echt een aanslag is op de speaker, dus wel lage geluidsvolume's gebruiken

gr.

Alex