Jump to content

Helaas een Sony, maar wie helpt mij?

Patric
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Het volgende is mijn probleem:

Ik zelf denk dat het aan mijn A/v-reciever ligt, maar het geluid dat ik stereo mode ervaar is te weinig dynamisch. Ook verzemmen de tonen in elkaar.

Mijn setup:

Sony STR-DB940QS

Front speakers: Canton Ergo SC-L

Center Speaker: Canton Ergo AV-950

Achter: Infinity's (moeten nog "geupgraded" worden)

Ook in 5.1 mode vind ik het geluid niet overtuigend.

Nu zit ik te denken om een onkyo 600E aan te gaan schaffen.

is dit een geslaagde keuze?

alvast bedankt.

Patric,

Ik heb de Sony boven op de TV kamer ook staan. Ik vind de klank echter erg helder en het gedrag is behoorlijk dynamisch. Maar hij is voornamelijk voor DVD films, stereo vind ik hem niet goed genoeg.

Ik heb er daarom maar wat tammere speakers op gezet. De Sony is ook niet in staat om al te complexe belastingen aan te sturen.

Kennissen van ons hebben hem in de huiskamer en ze draaien met Tannoy R2 front speakers.

Dat valt overigens reuze mee, en is kennelijk een prima huwelijk.

Deze receiver van ca. 500 Euro bevat 5 eindversterkers, een decoder, een alu kast etc. Je mag hem dus niet vergelijken met een stereo versterker in dezelfde prijsklasse.

Of de Onkyo wel goed is weet ik niet, geen ervaring met dat model, maar volgens mij mag je ervan uitgaan dat je een behoorlijke stap moet maken wil je in stereo echt verder komen. Ik zou de Onkyo daarom gewoon een weekend lenen en kijken hoe het bij jou klinkt.

gr,

Maarten

PS. Heb je de switch achterop de Sony receiver al op 4 Ohm gezet? Als de beveiliging het houdt (bijna altijd wel) klinkt hij daar het beste mee.

Zeg sodejuu zou je als je het geld had al onze sonies vervangen door iets beters??

(als dat al bestaat :D )

Ik zou deze wel liever hebben dan mijn tae 1000esd SSP75medLayer1.jpg

Nee, want er is best wel meer te krijgen dan Z.N.. alleen en ook nog voor eenzelfde bedrag. Alleen dat er dan wat minder toeters en bellen op zitten en niet bij elke bushalte te koop is.

Wat zegt Stefan altijd? LESS IS MORE!!! ;)

Geplaatst door sodejuu:

Nee, want er is best wel meer te krijgen dan Z.N.. alleen en ook nog voor eenzelfde bedrag. Alleen dat er dan wat minder toeters en bellen op zitten en niet bij elke bushalte te koop is.

Wat zegt Stefan altijd? LESS IS MORE!!! ;)

Ok hier de uitdaging

Ik zoek een 4(6) kanaals voorversterker zonder toeters of bellen. Moet wel afstands bediening hebben.

Ik hoef niet eens een processor maar wel een digitale input. Weet je een goede?

Groeten Simon

Heeft Z.N.. die dan confused.gif Een 4 of 6 kanaals voortrap met AB en zonder surroundprocessor confused.gifconfused.gif. Dit lijkt dan meer op een (klein) mengpaneel en die kun je bij een muziekwinkel krijgen (kopen) . De AB erbij is geen probleem, maar oftie werkt??? :rolleyes::D;)

Nu is een voortrap/processor een dure business (wel of geen Z.N.. maakt dan niet uit). Wil je het goedkoop neem dan een k.e.k. receiver en gebruik alleen de voortrap. Er zijn zat merken die dergelijk ding in de collectie hebben. Goeie: Denon, Onkyo en Harman Kardon (Hartman Karton ;) )

Geplaatst door sodejuu:

Heeft Z.N.. die dan confused.gif Een 4 of 6 kanaals voortrap met AB en zonder surroundprocessor confused.gifconfused.gif. Dit lijkt dan meer op een (klein) mengpaneel en die kun je bij een muziekwinkel krijgen (kopen) . De AB erbij is geen probleem, maar oftie werkt??? :rolleyes::D;)

Nu is een voortrap/processor een dure business (wel of geen Z.N.. maakt dan niet uit). Wil je het goedkoop neem dan een k.e.k. receiver en gebruik alleen de voortrap. Er zijn zat merken die dergelijk ding in de collectie hebben. Goeie: Denon, Onkyo en Harman Kardon (Hartman Karton ;) )

Nee z.n. heeft die ook niet maar ik heb de dolby surround er uit gegooit en daar interlinks voor in de plaats.

Meer hoef ik niet.

Kijk nu snij je precies 't probleem aan. Wat moet ik met tig kanaals eindversterker als ik die al heb. Ik ga dat geld niet nog een keer uitgeven om 't vervolgens niet te gebruiken.

Het hele multichannel gebeuren van nu doet me denken aan de midi setjes van vroeger.

Smeer je klant al je produkten in

Geplaatst door seoman:

Nee z.n. heeft die ook niet maar ik heb de dolby surround er uit gegooit en daar interlinks voor in de plaats.

Meer hoef ik niet.

Kijk nu snij je precies 't probleem aan. Wat moet ik met tig kanaals eindversterker als ik die al heb. Ik ga dat geld niet nog een keer uitgeven om 't vervolgens niet te gebruiken.

Het hele multichannel gebeuren van nu doet me denken aan de midi setjes van vroeger.

Smeer je klant al je produkten in

Geplaatst door seoman:

Ok hier de uitdaging

Ik zoek een 4(6) kanaals voorversterker zonder toeters of bellen. Moet wel afstands bediening hebben.

Ik hoef niet eens een processor maar wel een digitale input. Weet je een goede?

Groeten Simon

Kijk eens naar mijn gouden tip onder aan deze draad http://www.hear.nl/cgi-bin/ubb6/ultimatebb...ic&f=1&t=001516

Alleen geen digital in, dacht ik. Maar dan zet je er toch gewoon een 6 kanaals DAC voor

;)