Jump to content

B&W

Guest Robert K.
 Share

Recommended Posts

Guest Robert K.

IK ben vandaag wat speakers wezen luisteren want ik wil een leuk soundje hebben natuurlijk wie niet!!!

Maar nu heeft die kerel van Correct een voorbeeld opstelling gegeven wie weet of dit een goede combinatie is?

B & W DM 302 als front speakers en Rear speakers

Magnat vector needle II als center

Tannoy Mercury 10 subwoofer

Die van Corrupt zit redelijk in de richting. will je het helemaal goed doen om een homogeen geluid te krijgen moet je de Magnat vervangen door een 5e DM302.

Het hoeven ook niet 5 B&W's te zijn. Belangrijk is dat je voor Front, Rear en Center dezelfde luidspreker gebruikt. Merk en prijs maken dan niet uit. Je moet alleen tevreden zijn met de klankleur van de gekozen luidspreker.

Zorg verder dat je een subwoofer neemt die toch wel de 20Hz (-3dB) aankan en liefst nog dieper kan gaan, anders mis je een deel van de film.

Greetz,

Sodejuu

Ik kan me een set voorstellen bestaande uit 5x Magnat Vector-22 en de Magnat Needle Sub. Ik zou afstappen van het gebruik van een specifieke center, vanwege het verschil (homogeniteit) met de front/rear speakers. De tannoy zou ik me niet aan wagen. Een -6dB-punt van 35Hz is gewoon niet laag genoeg. Deze kunnen de meeste "gewone" speakers ook al aan, dus is dat weggegooid geld. De magnat sub komt volgens specs w

Guest Robert K.

He sodeju weer bedankt voor je reactie.

Ik heb een emailtje binnengekregen van een audio zaak uit Dordrecht genaamd Audiovision (www.audiovision.nl) Hij stuurde me een bericht dat ik 5 mission M 70 moest nemen i.p.v. de magnats heb jij hier ook nog een mening over.Hieronder zie je het mailtje!!!

Hear U Soon

het mooiste zou zijn om 4 maal een mission m70 te nemen en dan de mc70 als center. dit zijn hoogwaardige speakers welke nu al in de engelse vakpers tot de beste speaker in deze klasse is verkozen.( test heb ik in de zaak )

deze zijn verkrijgbaar in de kleuren beuken en zwart. de set kost normaal F 2100,00 maar mag ik je aanbieden voor een prijs van 1899,00

een vergelijkbare set is er ook van B&W. deze set bestaat ook uit 4 dezelfde speakers , deze zijn de nieuwe 300 serie samen met een center speaker.

deze set kost normaal 2000,00 en mag ik je aanbieden voor 1799,00.

beide sets zijn zeer zeker de versterker waard en zullen hiermee goed tot zijn recht komen.

als laatste kan ik je de magnat set aanbieden voor 899,00. dit zijn 5 dezelfde speakers en een subwoofer. deze set is de metric 5.1 aktief. zeker voor dit geld heb een zeer goede prijs/prestatie verhouding.

als je niet naar het geld kijkt dan zou ik zelf zeggen op de eerste plaats mission 1 , B&W 2 en magnat op 3.

alle sets staan op het internet. http://www.mission.co.uk/m70_range.htm

de B&W speakers

Een goed ge

Nogmaals, het maakt niet uit welke speakers je neemt, zolang JIJ maar tevreden bent met het geluid. Persoonlijk vindt ik het geluid van Mission aan de magere kant, maar ik ken ook mensen die er van dromen. Ik stel voor laat ze de sets maar eens opbouwen en ga luisteren. Vraag of ze de center willen vervangen door een normale front-/rearspeaker, dan kun je zelf horen wat ik bedoel (homogeniteit). Vraag ook of je de set thuis mag uitproberen, want daar moet die tenslotte komen te staan. BEN KRITISCH, laat je niet door de verkoper in een hoek drukken, maar beslis zelf wat je mooi vind. trap niet in de verkooppraatjes, veelal zit er op sets van bepaalde merken een hogere marge waardoor de verkoper er alles aan doet om je die set te verkopen.

Succes en veel luisterplezier gewenst.

Greetz,

Sodejuu