philippe Posted 12 november 2002 Report Share Posted 12 november 2002 heeft iemand ervaring met het bestellen bij http://www.go2camcorder.de ? Hun prijzen zijn zeer aantrekkelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankK Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Philippe, Uberhaupt is het lastig hier info ter krijgen over aanschaffen in duitsland. Ik heb al een enkele poging gewaagd. b.v. ook de aanschaf via ebay zou me zeer interesseren. Als het lukt hier wat meer belangstelling te krikjgen voor deze onderwerpen dan zijn er veel geholpen. Misschien kunnen hier alleen hogeschool hifi vragen. Ik lees belangstellend met je mee. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Bestellen uit Duitsland is erg makkelijk als je daar een postadres kan aangeven. Over het algemeen gaat het versturen naar het buitenland (vanuit Dtl) ook niet lastig sinds de grenzen "open" zijn, zolang het maar binnen de EU gebeurd. Vaak wordt er wel wat moeilijk gedaan over betalen. "Per Nachmame" (rembours) doen ze niet gauw naar het buitenland, "per Vorkasse" (vooruitbetaling) wil je meestal zelf niet en sommigen willen geen creditcardbetaling (bij ebay al helemaal niet). Vraag de leverancier hoe hij de betaling wil hebben vanuit het buitenland en of hij bereid is het app. naar Nederland wil sturen. Ik denk dat je eerder een goed antwoord van die zaak krijgt dan van ons. P.S.: Veelal staan dergelijke regelingen in de AGB (Algemeine Gesch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Als het lukt hier wat meer belangstelling te krikjgen voor deze onderwerpen dan zijn er veel geholpen. Als er hier mensen zouden rondzwerven die apparatuur in duidsland bij ebay of de andere link zouden gekocht hebben, krijg je vast wel een reactie. Ik denk dat de meesten echter veel meer zien in de service die een goede audiozaak in nederland te bieden heeft. Misschien kunnen hier alleen hogeschool hifi vragen. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Hai Frank en Philipe, Ik koop regelmatig LP's via postorderbedrijven in Duitsland en heb daar goede ervaring mee (brede collectie). Alleen als er een eens een keertje beschadigd is, heb je wel een probleem. Daarnaast heb ik een phonotrap via een postorder bedrijf in Duitsland gekocht. Was hier toen niet te krijgen en zeker niet te beluisteren dus heb ik het maar "op de test" gekocht. Serieuze audio aparatuur koop ik verder het liefst in de buurt. Daar ben je toch het goedkoopst mee uit op lange termijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Ik heb de site eens bekeken en daaruit blijkt dat dit een onderdeel is van HiFi Components Bernhard Vehns. Deze gast heeft enkele zaken op internet en ook als werkelijke winkel in M Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankK Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Herenen dames Y(voor de zekerheid) Er zijn volgens mij meerderen onder ons die toch redelijk tot zeer dicht in de buurt van duitsland wonen. Ook in de reguliere hifi zaken is/zijn de producten een aanmerkelijk stuk goedkoper dan bij ons. Waar licht dit dan aan. Hebben ze speciale goedkope spullen voor dat arme duitsland ???????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Groter afzetgebied en minder BTW?? Duitland staat wel bekend als grootste discounterland van de wereld (Aldi, Lidl, Mediamarkt, Saturn). Het heeft ook voor een gedeelte met mentaliteit te maken. Daar geldt nog altijd "vele kleintjes maken een groot", ter ik hier de indruk heb van dat iedereen alleen maar zo snel mogelijk rijk wil worden en als het moet over de ruggen van anderen. Veel verkopers zien teveel dollars in hun oogjes IMHO Vergeef me aub als ik fout zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Geplaatst door sodejuu: Veel verkopers zien teveel dollars in hun oogjes IMHO En ze verkopen ook nog eens Zonie zeker Vergeef me aub als ik fout zit. Jeah Sure .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
This Game Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 Even mijn 2 eurocentjes toevoegen: Duitsland heeft idd veel megastores als de Mediamarkt, echter kleinere zaken of ketens zoals hier de Expert/Megapool zie je er amper. Mid-end en zeker High-end zaken vind je niet zo maar ergens in het centrum (zou ze zo niet weten in bv Bocholt, Kleve, Oberhausen, Duisburg etc) En ben je dus aangewezen op waren huizen (nivo Supertech apparaten) of de MM waar bv recievers meestal niet verder gaan dan de 500 euro prijsklasse, of een heel beperkt assortiment daarboven hebben. Vwb postorder, ik heb net bij Hifi-Regler een Onkyo 600E besteld, gaat prima per fax en creditcard. Een kennis heeft daar al een set speakers en een Yamaha probleemloos besteld en ze zijn erg goedkoop, zelfs voor Duitse begrippen. Mijn reciever kost hier over 795 Euro, daar slechts 569 + 25 euro versandkosten, dat is nog altijd een whopping 200 Euro verschil !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankK Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 Luitjes, Ik heb op het net eens een aantal shops opgezocht die verschillende hifi producten aanbieden. Hier volgen ze. Hirsch-ille-shop / Hifi-shop / Hifi-stelling / TSN-versand / Media-studio-shop. Heeft een van jullie ervaringen met deze internetwinkels? Zoals een goed nederlander betaamd is het natuurlijk van de gekke dat er bij zeer veel van de aanbiedingen minimaal 400 euro verschil zit met onze aanbieders. Service en kwaliteit willen we allemaal maar deze verschillen zijn belachelijk. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keessie Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 hallo, www.springair.de , www.audiovision-shop.de , www.ebay.de , dat zijn voor mij de plaatsen waar ik regelmatig struin naar nieuwe dingen. bij springair ben ik fysiek ook echt binnengeweest, evenals bij audiovision. beide gewone winkels. ebay is wat anders. dat zijn allemaal partikulieren net als op marktplaats, maar er wordt tenminste een hoop zinnigs aangeboden in duitsland. die zaak waar jij het over hebt, ken ik niet, maar er zijn meer leuke duitse aanbieders. de prijzen zijn interessanter als bij ons, alleen zijn er dus blijkbaar een heleboel mensen die gewoon behoefte hebben aan goede service. nou daar is ook niks mis mee. zelf vind ik het niet zo interessant. maar vergis je niet, als ik weet wat ik wil hebben, dan ga ik naar een winkel waar ze het verkopen, en leg ik het ze daar voor. even kort door de bocht: "ik wil dat en dat kopen, en bij die en die duitser kost dat zoveel. als ik het bij jullie koop, wat kost mij dat dan?" meestal lukt dat wel. groetsels ( gejat van Gent ) Keessie Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankK Posted 19 november 2002 Report Share Posted 19 november 2002 Hallo Keessie, De namen die ik vermeld hebben zijn allen terug te vinden in de ebay. Zijn allen aanbieders van betere audioapparatuur. Prima na te zoeken hoe anderen over deze bedrijven denken. Echter die verhalen over lof enz. ??? Ik heb geen idee wat daar wel en niet van klopt. Tevens is het me onduidelijk hoe dat zit met de kwaliteit. FrankK Link to comment Share on other sites More sharing options...
sloezz Posted 28 november 2002 Report Share Posted 28 november 2002 ik kijk ook altijd naar duitsland met name naar www.mediacheckpoint.de is volgens mij het goedkoopst (ik heb de vorige links nog niet gecheckt) Opsturen hou ik niet zo van omdat er in NL geen belasting is betaald en ik heb geen zin om dat alsnog te gaan betalen(als ze je natrekken oid) Kennen jullie overigens www.abetterprize.vze.com is ook goedkoop alleen dan lees ik weer bij de importeur van denon dat er absoluut geen garantie wordt verleend als de apparatuur bij dat soort winkels aangeschaft wordt. m.v.g. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 november 2002 Report Share Posted 28 november 2002 Ik heb 1 Yamaha 620 receiver (-200), 1 5.1 set Canton Movie50 boxjes (-700), 1 Sony 555 sacd speler (-600) en 1 M-audio s/pdif-AES/ebu converter (-200) bij onze oosterburen gekocht. Nooit problemen. (het bedrag tussen haakjes is ruwweg de besparing in euros ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
This Game Posted 28 november 2002 Report Share Posted 28 november 2002 Belasting hoef je binnen de EU niet extra te betalen, behalve misschien als je em ex btw (MWSt, MehrWertSteuer) besteld. (Wacht nu al ruim 2 weken op mijn Onkyo van Hifi-Regler)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronald1978 Posted 2 december 2002 Report Share Posted 2 december 2002 Ik heb ook zonder problemen bij www.hificomponents.de (Bernard Vehns) een versterker gekocht. Voordeel van deze is: ook zonder creditcard. Wel van tevoren betalen. Wordt wel per UPS afgeleverd (+tracking nummer eventueel, zodat je weet waar het is en je kunt bellen wanneer het komt). Scheelde mij ook zo'n EUR 250,-. Ik zoek nu speakerset, die ik zeker ook in DL ga bestellen. Suc6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
This Game Posted 5 december 2002 Report Share Posted 5 december 2002 Had dat nou een maand eerder gezegd, die gast is nog 45 euro goedkoper dan hifi-regler Maar goed, deze heeft dan ook een goedkopere website en iets minder referenties. Jammer dat ie geen B&W heeft, weet iemand toevallig waar je die wel kunt bestellen? Ik zoek 603s3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankC Posted 6 december 2002 Report Share Posted 6 december 2002 Op http://www.audiovision-shop.de/Preise/preise.html heb ik 602S3"s gezien. Misschien dat je met hen eens contact kan opnemen ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts