Jump to content

HOME............HOME !

Haudio
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door sodejuu:

Hoi Haudio/Maarten

Maarten heeft er werk van gemaakt. Het ziet er allemaal heel fraai uit en het is nog leerzaam ook.

Ha die Sodejuu,

Er gaat nog meer komen !

Maar dat duurt nog een paar weken.

MvG,

Haudio

:o

Geplaatst door Avallon:

Ik zou graag willen complimenteren, maar moet nog een beetje bijkomen van het aanschouwen van de Dolce Vitas. Wat een (buiten mijn bereik liggende) beautys.    eek.gif    eek.gif    eek.gif

Beste Avallon,

Met het risico een beetje belerend te klinken; wat niet is kan nog komen. Ik denk dat niet 1 forum-lid begonnen is met een high-end set. Het is per definitie een kwestie van opbouwen door de jaren heen. Aangezien je nog studeert, komen die Dolce Vita's er vast wel, ookal is het misschien niet in de nabije toekomst.

N.B. Maarten, complimenten! (en Haudio ook, als ik het goed begrepen heb).

Groet,

Tuby cool.gif , die graag een hart onder de riem steekt

Maarten en co?

Pracht site, maar dat wist je al! Alleen Tranrotor nog even in het rijtje zetten en de zaak is perfect! ;)

Even een kleine opmerking inzake de gevoeligheidswaarden van MM's. Die zou ik eerder zetten op 5 mV. Waarden van MM liggen tussen de 3,5 en 7 mV. De 2.5 mV hoort volgens mij meer thuis bij de High Output MC's. MC's hebben waarden tussen 0,1 tot 2mV, dus 0,25 is goed gemiddelde.

Dus wellicht kun je hier nog eens naar kijken?

Verder, prachtig mooi! ;)

Geplaatst door Audiopaul:

Maarten en co?

Pracht site, maar dat wist je al! Alleen Tranrotor nog even in het rijtje zetten en de zaak is perfect!   ;)

Even een kleine opmerking inzake de gevoeligheidswaarden van MM's. Die zou ik eerder zetten op 5 mV. Waarden van MM liggen tussen de 3,5 en 7 mV. De 2.5 mV hoort volgens mij meer thuis bij de High Output MC's. MC's hebben waarden tussen 0,1 tot 2mV, dus 0,25 is goed gemiddelde.

Verder, prachtig mooi!   ;)

Even reageren. Dat Technics element van mij is een Low Output MM en heeft een output van max. 1,2mV. Het is en blijft een MM. eek.gif

Geplaatst door sodejuu:

Even reageren. Dat Technics element van mij is een Low Output MM en heeft een output van max. 1,2mV. Het is en blijft een MM.   eek.gif

Inderdaad, Sodejuu, uitzonderingen heb je altijd! ;) Moet bij jou de knop aardig ver open, denk ik, voor een beetje volume!

Hoe bevalt de Thorens trouwens?

Inderdaad, Sodejuu, uitzonderingen heb je altijd!  ;) Moet bij jou de knop aardig ver open, denk ik, voor een beetje volume!

Hoe bevalt de Thorens trouwens?

Hoi Audiopaul,

Die Thorens doet goed zijn best. Hij klinkt, na een revisiebeurt, veel beter dan mijn ouwe Dual. Ik heb 'm al verbouwd zoals Maarten op z'n site heeft beschreven, voordat ik die site gelezen had. Ik ga er binnenkort ook nog een nieuwe ombouw om timmeren. Ik hoop dat hij ooit zo mooi wordt als die Thorens TD-147 bij Haudio's Place.

In ieder geval, ik heb nog nooit zo van mijn LP's kunnen genieten. :)

Geplaatst door sodejuu:

Hoi Audiopaul,

Die Thorens doet goed zijn best. Hij klinkt, na een revisiebeurt, veel beter dan mijn ouwe Dual. Ik heb 'm al verbouwd zoals Maarten op z'n site heeft beschreven, voordat ik die site gelezen had. Ik ga er binnenkort ook nog een nieuwe ombouw om timmeren. Ik hoop dat hij ooit zo mooi wordt als die Thorens TD-147 bij Haudio's Place.

In ieder geval, ik heb nog nooit zo van mijn LP's kunnen genieten.   :)

Ja, die TD147, da's een apart dingetje! Heeft de stofkap aan de onderkant zitten! :D

Vandaag in Arnhem even een paar gloedje nieuwe platen gekocht, nl. de nieuwe van Air - 10.000 Hz Legend en Portishead -Music by Portishead. Beetje vreemde muziek, maar zeer genietbaar!

Ja, die TD147, da's een apart dingetje! Heeft de stofkap aan de onderkant zitten!   :D

Vandaag in Arnhem even een paar gloedje nieuwe platen gekocht, nl. de nieuwe van Air - 10.000 Hz Legend en Portishead -Music by Portishead. Beetje vreemde muziek, maar zeer genietbaar!

Hoe kom jij erbij om Portishead te kopen? Het is inderdaad heel aparte muziek, zo doomsday-achtig, maar ik hou ervan. Hoe is die nieuwe Air? Net zo goed als Moon Safari of nog beter?

Geplaatst door sodejuu:

Hoe kom jij erbij om Portishead te kopen? Het is inderdaad heel aparte muziek, zo doomsday-achtig, maar ik hou ervan. Hoe is die nieuwe Air? Net zo goed als Moon Safari of nog beter?

Tja, ik heb nou eenmaal een brede smaak! Dit soort aparte muziek trekt mij wel, ik had trouwens al een cd van Portishead! Ken jij de Propellorheads dan, valt ook binnen dit genre (trip-hop).

Komt waarschijnlijk omdat ik vroeger altijd naar de "John Peel Show" en "de Wilde Wereld" met Bram van Splunteren luisterde. Daar krijg je die brede smaak van, van reggae tot speed-metal!(Slayer of Anthrax in de auto op 10, met je kop tegen het stuur bengen en maar hopen dat de airbag niet uitklapt :D:D)

p.s. van Air laat ik je het nog weten, heb nog niet alles gedraaid. Is na een paar nummers al veelbelovend!

Maarten en co?

Pracht site, maar dat wist je al! Alleen Tranrotor nog even in het rijtje zetten en de zaak is perfect!   ;)

Verder, prachtig mooi!   ;)

Ha die Paul,

Je hebt er wel werk van gemaakt dus heb ik alles nog eens op een rijtje gezet en de meeste MM zitten tussen de 3,5 en 4,5 mV

en de meeste MC's ongeveer 0,4 mV en de meeste MC high 2,5 mV

Met uitschieters naar boven en naar onderen.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Geplaatst door Haudio:

Ha die Paul,

Je hebt er wel werk van gemaakt dus heb ik alles nog eens op een rijtje gezet en de meeste MM zitten tussen de 3,5 en 4,5 mV

en de meeste MC's ongeveer 0,4 mV en de meeste MC high 2,5 mV

Met uitschieters naar boven en naar onderen.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ha, die Haudio!

Eerlijk gezegd niet, maar nu heb ik er dus even werk van gemaakt, zie hier en doe er je voordeel mee!

Sommige Stantons zitten op 7 mV (trackmaster, groovemaster), alle Rega's op 5 mV (exact, super elys, bias, super bias en elys), Goldring 1000 series (1006, 1012GX, 1022GX, 1042) zit op 6,5 mV, Grado MM reference Series zit op 4,5 mV, Grado MM Prestige Series zit op 5 mV, Shure M97 XE zit op 4 mV, Ortofon OM series zit op 4 mV, Reson Mica en Reca zit op 6,5 mV enz. enz.

Gemiddelde waarde: ca. 5 mV!

Geplaatst door Ome Henk:

Beste Audiopaul,

Heb ik dit niet eerder gezien     confused.gif

Komt me bekend voor, waarvan ook alweer     confused.gif

Hihi. Met jouw apparatuur wordt dit een wereld site!

Groetnis en succes, Henk     :D

Ha, ha, is ADSL snel of niet, Ome Henk!

Ik heb een aparte topic over m'n Homepage geopend bij Algemeen! Misschien wil je daar je reactie even posten? :rolleyes: