Jump to content

20Hz Subwoofer

Guest Joost M.
 Share

Recommended Posts

Guest Joost M.

Ik als audioleek die via deze manier wat ervaring probeert op te doen was net het bericht van Robert K. aan het lezen met als subject "B&W" en daar stond in dat een 20Hz Subwoofer toch wel een aanrader was om optimaal van een film te kunnen genieten.

Nu ben ik op dit moment bezig met het in fases aanschaffen van een Home Theatre System. En ik wou daarvoor een speakerset van "Davis" aanschaffen. De frontspeakers hebben een bereik van 35Hz tot 25KHz.

De Subwoofer die Davis levert "Le Basson" produceert een een signaal vanaf 30Hz. Dit verschil is dus niet zo groot.

Doe ik er nu verstandig aan om een Sub te kopen die hetzelfde merk als mijn speakers heeft of... kan ik beter op zoek gaan naar een andere subwoofer met wat betere specs??

en in het 2e geval wat raden jullie me dan aan??

Alvast bedankt,

Joost M.

Guest Frank Smid

Hallo Joost,

Ik zou als ik jou was hierbij niet de subwoofer van Davis nemen, omdat 30 hz. gewoon niet laag genoeg is bij een goede film en als je front-speakers het ook al aankunnen vanaf 35 hz. is dit natuurlijk weggegooid geld. Hierbij zou ik dan een andere subwoofer kopen, die toch wel minimaal vanaf 22 hz. begint, en het liefst bij 20 hz. Als aanrader hierbij zou ik een Rel nemen, en dan afhankelijk van het te besteden budget van jou, zou ik er een uitzoeken. Maar stel dat je rond de fl. 2500,- hebt te besteden voor een subwoofer, dan is de Rel Q201E toch wel een hele strakke subwoofer. Veel succes ermee.

Met vriendelijke groet,

Frank