Piet Paulusma Posted 23 april 2001 Report Share Posted 23 april 2001 Alvast bedankt voor alle reacties die ik gehad heb op mijn berichten. En omdat ik dankzij dit forum als een stuk verder ben op audiogebied dacht ik dit verder uit te kunnen breiden door lid te worden van een audio magazine (wat raden jullie aan??) en lid worden van een audio club (waarschijnlijk Audio club Oost Brabant) Heeft iemand goede / slechte ervaringen met zo'n club zo ja dan hoor ik graag wat en hoe... Alvast bedankt, Piet Paulusma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 april 2001 Report Share Posted 23 april 2001 Hallo Piet, Je zou kunnen overwegen om lid te worden van Musichome. Het is een blad waarin altijd een set van iemand wordt besproken,incl. foto's. Daarnaast staan er diverse testen in van zowel de betaalbare als high-end audio en (helaas) ook hometheater. Ook hebben ze sinds kort een rubriek waarbij men voor een vastgesteld budget probeert de meest muzikale set voor te shotelen. Kortom, genoeg interessants, lijkt me. Persoonlijk ben ik meer een liefhebber van de Engelse bladen, maar die zijn wel aanzienlijk duurder. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Posted 23 april 2001 Report Share Posted 23 april 2001 Bladen die ik je aan kan raden: Stereophile, The absolute sound,Hifi-news. Wat zeker aan te raden is, het boek: the complet guide to high end van Robert harley. groetjes roger Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 april 2001 Report Share Posted 23 april 2001 Stereophile and Hifi News worden bemand door mensen die technisch en geluidsmatig echt verstand van zaken hebben. Zo'n Peter Comeau heeft jarenlang geschreven voor Hifi-news en is nu chef designer bij Cyrus. Dat zegt toch wel wat over het niveau van schrijvers.Beide aanraders. Als je ook van analoog houdt is Hifiplus een relatief nieuw Engels blad heel lezenswaardig. Ook veel LP recensies. Stereo is enige betrouwbare Duitse blad. Koop ik overigens zeer sporadisch. Nederlandse bladen hebben echt te weinig niveau. Vaak zitten er wel goede mensen bij, maar gezien de beperkte omvang van ons landje kunnen ze zich niet veroorloven een produkt minder goed te vinden. De redakteuren krijgen dan niets meer ter recensie aangeboden. Veel importeurs hebben vaste schrijvers. Een en al juich. Of je daar nu zoveel aan hebt? TNT is overigens een leuk internet tijdschrift gratis en voor niets! Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bobbo Posted 24 april 2001 Report Share Posted 24 april 2001 Ik vind zelf Stereophile (USA)en Hifi News & Record Review (UK) de betere bladen. Kwaliteit van de Nederlandse bladen (HVT en MusicHome) vind ik wisselend. MusicHome vind ik de laatste jaren minder worden, HVT daarentegen weer wat beter dan een aantal jaren geleden. Duitse bladen vind ik over het algemeen matig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts