Octavie Posted 11 augustus 2001 Report Share Posted 11 augustus 2001 Gisteren eindelijk een receiver gekocht. De keuze is gevallen op de Pioneer VSX-839RDS. Er was een Summer Sale en het scheelde 500 piek! Ik kon hem niet laten staan!!! De volgende stap zijn de speakers. Ik raak wederom verstrikt in het wereldje der JoJo's! Zoals eerder vermeld klonk JBL prima. Inmiddels heb ik ook andere gehoord die prima klinken, dus het komt waarschijnlijk neer op: wat zit er in mijn portemonnee? Voorlopig wil ik graag 2 frontspeakers, 2 rearspeakers en een centerspeaker. Voor de FS wil graag plm 600,- uitgeven en de RS plm 400 en de center ???? Zojuist ook een review gelezen van de Monitor Audio Bronze Series? Komt goed uit de bus, dat setje. Kent iemand deze? Verder ook de berichten gelezen van Jaaps Dynaudio A42. Lijkt mij ook een goede keuze... Octavie We zijn er bijna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 11 augustus 2001 Report Share Posted 11 augustus 2001 Beste Octavie, Allereerst gefeliciteerd met je aankoop. Wat JBL betreft moet je er rekening mee houden dat ze nogal "bonkerig"geluid weergeven. Veel bas en een beetje wollig. Dan is Monitor Audio of Dynaudio m.i. een betere keuze. Heb je weleens gedacht aan Hepta? Die maken met het model Spring een hele nette luidspreker met weinig kleuring. Ook zou je kunnen denken aan Mission. Groots geluid uit tamelijke compacte kasten (wat overigens ook voor Dynaudio opgaat). Succes met je zoektocht/Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 11 augustus 2001 Report Share Posted 11 augustus 2001 Je zou ook voor Tannoy MX serie kunnen gaan. Moet je even beluisteren wat je het best vindt klinken. Wat Dynaudio betreft; ik vind ze persoonlijk minder geschikt voor home-cinema, vind ik net iets te beleefd. Maar voor muziek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 augustus 2001 Report Share Posted 11 augustus 2001 hoi 8vie, Ik wil je eerst vragen waarvoor je de set gaat gebruiken. Als het hoofdzakelijk stereo is, dan kun je alles kiezen wat je wil, mits jij het maar goed vindt klinken. Wil je echter hoofdzakelijk filmgeweld bewonderen, zou ik niet kiezen voor specifieke front-, rear- en centerspeaker, maar hier heeeeeeel zeker 5 dezelfde exemplaren voor nemen. Het gaat hier dan over de homogeniteit van de weergave en die is nu eenmaal het beste te bereiken met 5 dezelfde speakers voor front, rear en center. Welke je neemt maakt ook hier weer niet uit, zolang jij maar tevreden bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 11 augustus 2001 Report Share Posted 11 augustus 2001 Geplaatst door sodejuu:hoi 8vie, Als het hoofdzakelijk stereo is, dan kun je alles kiezen wat je wil, mits jij het maar goed vindt klinken. Beste sodejuu, Helemaal mee eens, met dien verstande dat het naar mijn eigen ervaring erg prettig is als je op het bestaan wordt gewezen van produkten die je niet kent. Uiteraard moet iedereen helemaal zelf weten wat hij/zij kiest. Echter, je kunt niet kiezen voor iets wat je niet kent (en achteraf misschien wel heel mooi had gevonden...) Groet, Tuby , die altijd de beste bedoelingen heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 augustus 2001 Report Share Posted 11 augustus 2001 Hoi Tuby, Ik ben niet zo merkgebonden. Er zijn velen die voor een logo kiezen in plaats van een goede weergave. We hebben het hier ook nog ergens over die Epos gehad. Die kent ook bijna niemand, terwijl iedereen wel eens van Dynaudio heeft gehoord en beiden maken goeie speakers. Ik heb het (hopelijk) afgeleerd om te roepen:"Neem A, want dat klinkt geweldig" of "Zou ik niet doen, want B klinkt veel beter". Ik heb zijn oren niet en ook zijn luisterruimte ken ik niet. Ik vind wel dat je open moet staan voor het onbekende, anders kom je nooit verder dan een Aiwa midisetje of Zonie-spul met B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Octavie Posted 12 augustus 2001 Author Report Share Posted 12 augustus 2001 2 sodejuu: Aangezien ik net een nieuwe woning gekocht heb en het 'My First Sony' setje van mijn vriendin op zolder achter het schot heb gezet, wil ik graag iets hebben in de woonkamer. Me and my girl zijn dol op films, dus Home Cinema heeft absoluut onze aandacht. Ik heb inmiddels dus die Pioneer VSX839 receiver gekocht, maar ik wil zeker ook CD's en de radio kunnen aanhoren. Vandaar dat ik nauw alle berichten en reviews volg, om een goede keuze te kunnen maken. Het hoeft voor mij geen 'state-of-the-art' speakers te zijn, maar een beetje kwaliteit is wel gewenst. Misschien is het soort muziek ook belangrijk wat wij graag luisteren. Voornamelijk RnB en trance/dance. En wanneer (o)pa en (o)ma langskomen, hebben Sky ook maar geprogrammeerd. C U, Octavie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Hoi 8vie, Ik ben er nog niet helemaal uit. Wat ik hieruit opmaak is dat je set hoofdzakelijk HT moet kunnen, maar ook goed in stereo moet zijn. Percentage HT/Stereo: 70%/30%? En wat ook niet onbelangrijk is, wat is je budget. Hoever wil je gaan, ƒ1500 of ƒ2500 of ƒ.... . Voor bovenstaand percentage zou ik toch kiezen voor 5 dezelfde speakers voor front, rear en center. Het mogen ook wel wat kleinere zijn daar er bij R&B, Trance en Hip Hop de bassen altijd flink worden aangedikt. Ikdenk wel dat het belangrijk is dat je speakers gaat beluisteren. Voor je muziekkeuze zou JBL goed uitkomen. Die zijn getrimt op boem-paf sound. Maar wil je echt genieten bieden Dynaudio, Monitor Audio of B&W hele goede spullen aan, maar er zijn nog meer merken die geschikt materiaal aanbieden. Energy bijvoorbeeld, heeft de XL-serie die heel goed klinkt en ontworpen is voor precies deze toepassingen (shit, nou ben ik alweer merken op aan het noemen ). Ik zou zeggen ga maar eens luisteren. Neem je eigen muziek cq films mee en vraag of je ze thuis mag uitproberen. Laat je niet door de verkoper in een hoek drukken, jij moet zelf beslissen. P.S.: Nr 400 . Ik laat nou al feestjes schieten. Klopt want m'n ma is jarig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Dubbel gefeliciteerd, en oh: je hebt toch zo'n beetje alle grote spelers op de markt opgenoemd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Octavie Posted 12 augustus 2001 Author Report Share Posted 12 augustus 2001 Gefeliciteerd met ma! Bewaar een stukje taart voor me... Ik ben zeker van plan om de speakers van Dynaudio en Monitor Audio te gaan beluisteren binnenkort. Zoals eerder vermeld wil ik ongeveer fl 2500,- uitgeven voor 2 frontspeakers, 2 rearspeakers en een centerspeaker. De verhouding HT/Stereo ligt denk ik meer 60/40, verwacht ik, misschien toch wel . C U next time, Octavie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts