Jump to content

Thorens td 160

TannoJ
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Even een vraagje van een beginnend draaitafel-enthousiasteling..........

De puck op de draaitafel, moet die bij een lp onder of boven de plaat? Zoals jullie merken heb ik nog niet vaak hiermee te maken gehad. Nog zo'n basis-vraagje..... De groene RCA plug aan de thorens is dat nou de rode bij nieuwere sets??? Is er overigens informatie te vinden over eventuele aanpassingen? Ik denk dan aan een betere (stroom)kabel. Of is het beter eerst een ander element te kopen?

Groeten

John

Beste John,

Indien je je platenspeler omdraait dan moet de puck onder de plaat.

Maar eerst wel even je veren opnieuw afstellen !

En verder zit eraan de wat oudere Thorens platenspelers twee grijze pluggen .

Dus als er 1 groen is heeft iemand deze kleur leuk gevonden en die eraan gezet.

MvG,

Haudio

Wie met z'n ogen luistert hoort niets !

:rolleyes:

Beste JCGK,

De puck hoort natuurlijk op de plaat! Door het gewicht van de puck druk je plaat vlakker op het plateau en krijg je een mooier geluid! Bovendien zorgt de puck voor een stabielere gelijk-loop van je draaitafel!

Wat je met de groene RCA-plug bedoeld weet ik niet, bij mij heb ik het dunne originele kabeltje er 20 jaar geleden al afgesloopt!

Meestal is de plug met een wit randje voor het linkerkanaal en met een rood randje voor het rechterkanaal!

De duits firma Phonosophie levert speciale tuningsets voor Thorens-draaitafels. Kijk maar eens op pagina 45 van de Stereoplay van deze maand! Trouwens, de Stereoplay van deze maand besteedt veel aandacht aan analoog! Dus veel testen, maar ook tuning-tips!