Octavie Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Ik lees net dat je speakers in moet spelen. Goh, zo leer je nog wat. Nou niet dat ik meteen de buren wil gaan wegblazen, maar moet elke speaker in gespeeld worden? Ik lees dus dat je ze ongeveer een 1/2 jaar tot een jaar moet inspelen, zodat de conussen soepeler worden. Hmmmm....good 2 know! Octavie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Hoi 8vie, Het inspelen van speakers moet altijd gebeuren. Doe je dat niet, duurt het gewoon veeeeel langer voordat de speakers optimaal klinken. Het is ook zo dat niet iedere speaker evenlang nodig heeft om zijn ideale niveau te bereiken. Toevallig zijn de Dynaudio's dermate van opbouw, dat deze langer dan "normaal" nodig hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Geplaatst door Octavie:Ik lees net dat je speakers in moet spelen. Goh, zo leer je nog wat. Nou niet dat ik meteen de buren wil gaan wegblazen, maar moet elke speaker in gespeeld worden? Ik lees dus dat je ze ongeveer een 1/2 jaar tot een jaar moet inspelen, zodat de conussen soepeler worden. Hmmmm....good 2 know! Octavie Inspelen geld eigenlijk voor al je apparatuur, dus ook voor luidsprekers. Het is niet alleen voor het soepel maken van de conussen, maar ook voor de electronica (scheidingsfilter) en bekabeling van de speakers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 en als ze eenmaal ingespeeld zijn zal je merken dat elke keer als je je spullen aanzet je apparatuur warm moet draaien! Na een tijdje wordt het geluid beter! Groet, Tuby , die daarom zijn spullen nooit uitzet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Geplaatst door Tuby:Tuby , die daarom zijn spullen nooit uitzet Behalve als je graag Russisch roulette speelt bij onweer! : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Mijn buren hebben een joekel van een bliksemafleider op het dak! Tuby , die niet bang is voor een flitsje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Octavie Posted 12 augustus 2001 Author Report Share Posted 12 augustus 2001 Thanx voor alle info. Ik begin steeds meer de kriebels te krijgen om deze week de speakers en DVD-speler te beluisteren en aan te schaffen. Ik heb net een nieuwbouwwoning gekocht en ik denk dat ik zometeen maar meteen alle openstaande rekeningen maar betaal, zodat ik weet wat er nog over is van mijn spaarcentjes... Schat, we annuleren de vakantie! Octavie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts