Jump to content

Inspelen speakers

Octavie
 Share

Recommended Posts

Ik lees net dat je speakers in moet spelen. Goh, zo leer je nog wat. Nou niet dat ik meteen de buren wil gaan wegblazen, maar moet elke speaker in gespeeld worden? Ik lees dus dat je ze ongeveer een 1/2 jaar tot een jaar moet inspelen, zodat de conussen soepeler worden. Hmmmm....good 2 know!

Octavie

Hoi 8vie,

Het inspelen van speakers moet altijd gebeuren. Doe je dat niet, duurt het gewoon veeeeel langer voordat de speakers optimaal klinken. Het is ook zo dat niet iedere speaker evenlang nodig heeft om zijn ideale niveau te bereiken. Toevallig zijn de Dynaudio's dermate van opbouw, dat deze langer dan "normaal" nodig hebben.

Geplaatst door Octavie:

Ik lees net dat je speakers in moet spelen. Goh, zo leer je nog wat. Nou niet dat ik meteen de buren wil gaan wegblazen, maar moet elke speaker in gespeeld worden? Ik lees dus dat je ze ongeveer een 1/2 jaar tot een jaar moet inspelen, zodat de conussen soepeler worden. Hmmmm....good 2 know!

Octavie

Inspelen geld eigenlijk voor al je apparatuur, dus ook voor luidsprekers. Het is niet alleen voor het soepel maken van de conussen, maar ook voor de electronica (scheidingsfilter) en bekabeling van de speakers! ;)

Thanx voor alle info. Ik begin steeds meer de kriebels te krijgen om deze week de speakers en DVD-speler te beluisteren en aan te schaffen. Ik heb net een nieuwbouwwoning gekocht en ik denk dat ik zometeen maar meteen alle openstaande rekeningen maar betaal, zodat ik weet wat er nog over is van mijn spaarcentjes... :D

Schat, we annuleren de vakantie! ;)

Octavie