AleSyS Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Ik heb onlangs een Marantz SR6300 receiver icm een Pioneer DVD-656A aangeschaft. De DVD speler is middels een Eichman interlink gekoppeld aan mijn receiver. Nu is mijn volgende probleem / vraag. Ik ben aan het testen met Lord of the Rings SE en Star Wars Attack of the clones. DVD's hebben een Dolby Digital EX audio track. Het vreemde bij afspelen is dat mijn receiver Dolby Digital aangeeft ipv DOlby Digital EX. Bij Lord of the rings lukt het wel om DTS ES af te spelen. Kan dit een instellings fout van de DVD speler of de receiver zijn. Het in -of uitschakelen van de rear center speaker mag niet baten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 Ik kan je helaas niet helpen met je vraag maar ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de receiver. Ik wil ook overgaan tot de aanschaf van een receiver, waarbij ik momenteel neig naar een Harman Kardon of Marantz. Omdat de feitenlijke aanschaf, vooral vanwege het financiele plaatje, nog even moet wachten (er moeten immers ook luidsprekers bijkomen) heb ik nog geen luistersessie gehad. Ik vind het een beetje lullig om wel te gaan luisteren bij een zaak maar dan te moeten zeggen dat ik nog niets wil kopen omdat het financieel gezien nog even niet uitkomt. Maar even terug naar de kern van de zaak, ik neig naar deze twee merken vanwege de vermeende goede muzikale prestaties. Is de receiver in stereo net zo goed als je gedacht had. Was het bijv net zo goed als je oude installatie (is natuurlijk afhankelijk van kwaliteit oude inst.). Muziek is voor mij belangrijker dan DVD. Kun je misschien iets zeggen over positieve en/of negatieve dingen die je opvielen. Alvast bedankt. conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts