Jump to content

luidspreker uitslag

fenton
 Share

Recommended Posts

Kan geen kwaad hoor!

Als de spreekspoel te vergaat hoor je een duidelijke tik of plok. Dat wil je niet hebben!!

Maar 't kan zijn dat als je veel laag hebt met kleine speakers dan heb je niet in de gaten dat je wel heel veel vermogen in de spreekspoel perst. En als ie te heet wordt kan de lijm loslaten.

Gewoon terugsturen dan en garantie claimen.

Groeten Simon

Verbranden is ook dom!!

Dan moet je oordoppen inhebben om 't zover te laten komen.

Als 't goed blijft klinken doe je niets verkeerd!

Misschien, maar het hangt er ook een beetje vanaf.

Onhoorbare gestommel (rumble) van een platenspeler (of hobbelige plaat). Bepaalde DVDs (als je ze ook voor films gebruikt), bepaalde moderne dance/trance muziek.

Een 15 Hz toon hoor je niet, maar vergt wel veel vermogen.

het was een soundtrack van de film the rock, ik moest wat oefenen voor het orkest en zette de cd op, en zette de versterker goed open, zodat ik op degelijk geluidsnive kon meespelen, toen zag ik dat de woofers zo'n uitslag maakten, dat hadden ze echt nog nooit gedaan, daarmee dat ik wat panikeerde ;)

om eens te proberen hoe ver je kan gaan zou je op de rommel markt of via een tweedehandspagina op internet een paar goedkopies op de kop kunnen tikken.

Sluit deze dan eens aan en kijk hoelang deze het uithouden, dan weet je in iedergeval ongeveer wat je wel en niet kan doen.

Groet Michel :D

Geplaatst door Michel Romijn:

om eens te proberen hoe ver je kan gaan zou je op de rommel markt of via een tweedehandspagina op internet een paar goedkopies op de kop kunnen tikken.

Sluit deze dan eens aan en kijk hoelang deze het uithouden, dan weet je in iedergeval ongeveer wat je wel en niet kan doen.

Groet Michel   :D

Ik weet niet of dat nou zo'n goed idee is. als die goedkopies nou doorbranden en wellicht hierbij kortsluiting maken heb je goede kans dat er rook uit de amp komt lijkt mij.