musicfreak Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 waarom zijn er bijna geen topmerken meer die minidisc players uitbrengen??? het is een ideaal apparaat om muziek over te schrijven! titels invoeren en klaar!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Ik denk dat dat komt doordat mp3-spelers nu 'in' raken. Zowel de mp3-spelers die vanaf een geheugen spelen, als spelers die vanaf cd kunnen spelen. Ik heb zelf ook zo'n speler: de Philips Expanium (de oude 'vierkante', niet die 'ronde' die ze nu hebben). Dat werkt ook perfect. En je kunt er ook nog eens gewone cd's in afspelen (zowel gewone cd's als cd-r's en cd-rw's). Nadeel is dat ie nogal batterijen vreet als ie een mp3-cd moet afspelen. Komt denk ik doordat ie automatisch een ESP van 100 seconden instelt (kun je dus niet uitzetten) en natuurlijk doordat ie, behalve van digitaal naar analoog omzetten, ook nog eens de mp3-files moet decoden. Daar heeft ie wel een redelijke buffer voor nodig en het duurt dan ook even voordat ie een cd heeft gelezen (als je 'm net aanzet). Hij speelt overigens in alfabetische volgorde af: eerst losse files, dan de files in een directory (de directories schikt ie ook weer alfabetisch), dan de files die in een subdirectorie staan enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicfreak Posted 14 november 2002 Author Report Share Posted 14 november 2002 bedankt maar wat ik eigenlijk bedoelde was ik wil een nieuwe set samen gaan stellen en een MINIDISCRECORDER is daarbij gewoon een must en ik wil geen SONY of DENON dus dat word lang zoeken denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 Oh dan had ik dat idd verkeerd begrepen Maar dan heb ik ook geen antwoord op je vraag. Geen idee waarom er geen minidiscrecorders worden verkocht door topmerken... Wellicht toch vanwege mp3. Ik geloof dat er wel al mp3 spelers te koop zijn (mp3 cd's maak je natuurlijk gewoon met je computer)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 Minisisc spelers worden niet veel verkocht, dus weinig merken leveren nog een speler, de vraag is gewoon minder, dus commercieel minder interessant. Waarom geen Denon? je hoeft de rest van de set toch geen Denon te hebben? Andere merken weet ik zo ook niet. Succes! gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 Beste Henk, jouw "profiel" verraadt dat je een highend-set wil samenstellen. De SONY ES minidisc-spelers maken deel uit van menige highend-set! (klinken ook heel goed, Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 Zou het niet te maken hebben met het feit dat minidisc "het" niet gemaakt heeft en eigenlijk is achterhaald door de DVD, SACD en aanverwante media. Ik denk dan ook dat er geen markt (meer) voor is. Het is dan ook, zeker voor de merken in het high-end segment, niet interessant iets te ontwikkelen als je weet dat het maar zelden verkocht zal gaan worden. Ik zou in jouw geval dan ook niet meer voor de minidisk gaan. Ik adviseer je dan desnoods nog even te wachten en bijvoorbeeld te gaan voor een goede DVD-brander. De rest van de installatie kun je inmiddels wel al mee beginnen. Dat is misschien ook wel wenselijk ivm het spreiden van de, waarschijnlijk, hoge kosten voor jouw beoogde installatie. conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 Hallo Musicfreak, Mag ik een oneerbiedige suggestie doen? Ik ben zelf niet bepaald een actief mp3 gebruiker. En een van de redenen daarvoor is dat wat ik ervan heb gehoord het gewoon niet haalt bij CD, SACD of plaat. Misschien is mp3 gewoon geen high-end, zodat je er ook geen high-end apparatuur voor kunt maken. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 Ik denk dan ook dat er geen markt (meer) voor is. Het is dan ook, zeker voor de merken in het high-end segment, niet interessant iets te ontwikkelen als je weet dat het maar zelden verkocht zal gaan worden. Volgens mij geldt dat voor alle produkten van High End-fabrikanten. Misschien voor een minidiscspeler/recorder nog wat meer, maar zou dat dan uitmaken? Ik weet dat bijvoorbeeld Marantz nog altijd een (dubbel)cassettedeck in de Range-serie heeft. Wordt denk ik ook niet veel meer verkocht. Kan ik me iig niet voorstellen, want cassettes zijn gewoon erg onhandig t.o.v. bijvoorbeeld cd's en als je liever analoog geluid wil kun je beter een draaitafel kopen denk ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
insurgento Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 de top-end Sony's zijn toch wel goed hoor of Onkyo? of Teac? Zelf heb ik een Pioneer en vind het heel handig, klein, geen last van krassen, met titels. Ook ideaal voor radio-opnames en compilaties. Snelheid, sneller dan pc opstarten, en opnemen doe je al-luisterend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Zonder enige twijfel zijn de beste mini-disc spelers van de wereld die uit de ES serie van Sony. Maar omdat er toevallig dus deze vier letters op staan valt het af, wat erg jammer is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 november 2002 Report Share Posted 16 november 2002 Geplaatst door musicfreak:waarom zijn er bijna geen topmerken meer die minidisc players uitbrengen??? het is een ideaal apparaat om muziek over te schrijven! titels invoeren en klaar!! als geheel met opengeklapte voorkant... en de achterkant... Ps. Sorry dat de plaatjes wat groot zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 Goede minidiskrecorders worden wel degelijk nog gemaakt, je moet alleen weten door welke fabrikant. Kijk eens op de site van Tascam (professionele tak van Teac. Of is het omgekeerd?) http://www.tascam.com Via de amerikaanse site krijg je er ook richtprijzen bij in dollars. Hun topmodel minidiskrecorder is niet goedkoop... Grt. Fester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts