Mick Posted 13 augustus 2001 Report Share Posted 13 augustus 2001 Hallo hifi vrienden, Er van uitgaande dat je speakers en versterker geschikt zijn voor biwiring, heb ik met mijn minimale technische achtergrond toch het idee dat je de bekabeling op twee manieren kan aansluiten. Ik maak gebruik van de CS-122 speakerkabel van v/d/Hul en die kan gewoon per kanaal twee keer een + en - kabel naar je speaker sturen, maar volgens mij kan je met die zelfde kabels ook 1 keer ++ en -- per kanaal naar je speaker sturen en daar ook op deze manier aan sluiten. Wat geniet de voorkeur ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 13 augustus 2001 Report Share Posted 13 augustus 2001 Hoi Mick, er van uit gaande dat je wilt weten of je alle 4 luidspreker sockets wilt gebruiken hier mijn antwoord : Is sterk afhankelijk van de luidsprekers in kwestie, veel luidsprekers klinken beter als je alle ingangen gebruikt, echter dit is lang niet bij alle het geval. Vooral de wat goedkopere speakers hebben er geen baat bij als je ze biwired Beetje vaag antwoord misschien, maar zo is het wel in mijn optiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 13 augustus 2001 Report Share Posted 13 augustus 2001 Hoi Mick, Ik kan mijn luidsprekers ook biwire-en, maar mijn versterker niet. Ik heb dan ook twee dubbele kabels vanuit de luidsprekers samen in 4 gaten zitten van de versterker. Dus 2 kabels in 1 gat, maar als je versterker ook biwire-ing ondersteund, dan kan je het beste alle kabels in hun eigen gat steken. Bij mij is het geval dat ik de gaten van aansluiting achter op de versterker iets moest uitboren, omdat het niet paste, want er kon maar 1 4mm2 kabel erdoor heen en moest in totaal 8mm2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mick Posted 13 augustus 2001 Author Report Share Posted 13 augustus 2001 Hallo Avallon & Lars, Bedankt voor jullie reacties, maar misschien moet ik mijn vraag anders formuleren, want dit is niet helemaal wat bedoel. Misschien zijn deze voorbeelden duidelijker: Inplaats dat er tweeaderige kabels lopen die ieder + & - spanning bevatten, kunnen die zelfde kabels ook alleen + & + en - & - spanning bevatten waar bij de beide aders van de kabel of + of - aan gesloten zitten. of mischien is dit iets duidelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 augustus 2001 Report Share Posted 13 augustus 2001 Hallo Mick, TIP: Verwijder de standaard metalen plaatjes die zich bevinden tussen de 4 aansluitignen op je speakers. Vervang deze door korte (5 cm) stukjes CS-122 kabel en voila! Een aanzienlijke verbetering voor slechts 'n fractie van de prijs van bi-wiren! In mijn geval zelfs een verbetering t.o.v. biwiren. Mocht je dit nog niet hebben gedaan/overwogen dan zou ik 't zeker doen. 't is een zeer goedkope,maar zeer interessante upgrade. (Siltech verkoopt ook van deze korte stukjes kabel (zn. jumpers) incl. WBT pluggen,maar dan ben je opeens 500,- kwijt!) Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mick Posted 13 augustus 2001 Author Report Share Posted 13 augustus 2001 Het lijkt er op dat het niet gaat lukken, misschien via de URL wel. web page Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 13 augustus 2001 Report Share Posted 13 augustus 2001 Ik zou hier als ik jouw was mee oppassen. Niet elke versterker pikt het als de uitgangen parallel worden geschakeld. Op zich lijkt het een mooie oplossing, maar of dit ook positieve resultaten oplevert zou ik je niet kunnen vertellen, omdat ik maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 13 augustus 2001 Report Share Posted 13 augustus 2001 Mits de luidspreker zich hiervoor leent. Zo heb ik eens de Kef Q35.2 beluisterd. Dit zowel single- als biwired. Geloof me biwiren veranderde niks Althans mijn oortjes konden geen verschil horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts