Jump to content

2e hands cd speler kopen of dvd of sacd ?

mhijma
 Share

Recommended Posts

Hallo momenteel koop je vrij goedkoop goede cd spelers (marantz / hk etc.)

Rond de 200 tot 400 euro koop je 2e hands goed aangeschreven cd spelers (marantz cd m67 / m63 / m17)

Mijn ervaring met een DVD speler (audio) is vrij positief.

Hoe goed is een DVD speler qua audio ? van rond de 300 euro ? in vergelijkng met b.v. een Marantz cd 67se

Of toch maar een super audio speler kopen ?

Hallo mhijma,

Als ik je een advies mag geven, pas erg op met het kopen van een tweedehands cd-speler. Een cd-speler is een kwetsbaar apparaat (motorlade, laser enz.). Het audio geluid van een dvd-speler legt het naar mijn mening af tegen een goede cd-speler in de zelfde prijsklasse (bij alleen cd is er gewoon meer budget voor betere electronica). Sacd zal vast erg mooi zijn, de software is alleen erg duur. Als je al veel cd's hebt zou ik op dit moment voor een cd-speler gaan (geen dvd, sacd). Een vergelijking tussen verschillende spelers moet natuurlijk de doorslag geven bij je keuze.

Mvrg

John

Hallo mhijma,

Ik sluit me helemaal aan bij John's reactie. Bij een cdspeler van rond de 300-400 euro is er vaker wat meer budget voor betere audio componenten (versterker gedeelte van de cdspeler).

Tevens stunten de meeste leveranciers met cdspelers omdat ze DVD en SACD willen pushen.

Ik heb de Marantz CD-6000 OSE LE al voor 370 euro gezien. Het is een redelijke cdspeler, zeker gezien het bedrag dat je ervoor betaalt.

Tweedehands cdspelers hoeven geen probleem op de leveren wanneer je in het duurdere segment gaat kijken. De duurdere cdspelers zijn in het algemeen erg degelijk gebouwd.

Het belangrijkste nadeel van een tweedehands cdspeler is dat je de speler niet op je eigen set kunt beluisteren, tenzij je een tweedehands cdspeler bij een goede Audio zaak koopt.

Waarom zou je een 2de-hands apparaat niet op je iegen set kunnen beluisteren? Ik heb het ook wel eens gedaan met een 2de-hands eindversterker (Sphinx Project 18 Special edition). Wel goede afspraken maken over wel deel van de vraagprijs je aanbetaalt en hoe je het restant overmaakt. met een borg is ook nog wat te doen. Daarnaast blijft het een kwestie van vertrouwen natuurlijk......

Wat zijn jullie ervaringen?

Theo

'k heb ook wel es een tweedehands cd speler gekocht, en toen was er ook een hoop mogelijk. Maar.. dat was dan ook een dure. Ik kan me voorstellen dat iemand die een apparaat verkoopt voor twee of driehonderd euro niet op al dat gedoe zit te wachten...

Ik sluit me helemaal by Boy aan. Als verkopende partij loop je altijd een risico (beschadiging etc.). Voor 200 - 300 euro zou ik het gedoe ook niet willen. Overigens zou ik een tweedehands speler van meer dan 500 euro wel eerst op mijn set willen horen tenzij ik hem al eerder in huis heb gehad.