Jump to content

bi-wire

jay
 Share

Recommended Posts

Ik ben nog niet erg bekend met bi-wire en zou hier meer over willen weten.

Ik heb een set tannoy boxen mx2 die geschikt zijn voor bi-wire. Hoe kan ik deze het beste aansluiten op een versterker met aansluitingen voor 1 paar boxen? En wat houd het metalen beugeltje die de terminals van de boxen verbind precies in? moet je die bij bi-wire laten zitten of juist verwijderen. En hoe sluit ik het beste deze boxen aan als ik geen gebruik wil maken van bi-wire.

alvast bedankt!

Hoi Jay,

Hoe kan ik deze het beste aansluiten op een versterker met aansluitingen voor 1 paar boxen?
Gewoon alle dubbele kabels in 1 gat van de aansluiting van de versterker stoppen.

En wat houd het metalen beugeltje die de terminals van de boxen verbind precies in?
Die zorgt ervoor dat de luidspreker single wired is, zodat je niet verplicht bent om je luidsprekers bi-wired aan te sluiten.

Moet je die bij bi-wire laten zitten of juist verwijderen.
Bij bi-wire moet je dat verwijderen, omdat die je interne kabels met elkaar verbindt en dat moet niet met bi-wire-ing.

En hoe sluit ik het beste deze boxen aan als ik geen gebruik wil maken van bi-wire.
Gewoon dat verbindings stukje ertussen plaatsen achterop de aansluiting van je luidsprekers en met een enkel kabel aansluiten, zoals het meestal gaat.

Hallo Jay,

Het metalen beugeltje kun je ook bij single-wire aansluiting 't beste verwijderen en dan vervangen door 'n zeer kort stukje kwaliteitskabel (Van den Hull,Qed,e.d)

Dit kost bijna niets maar je zult versteld staan van de winst! Dit heb ik bij m'n huidige en vorige speakers ook gedaan en is 't goedkoopste alternatief voor bi-wiren.

Groeten,

Alco.

Hallo,

Ikzelf heb de Tannoy D300 en single-wired aangesloten. Ik heb het blikken beugeltje met het goudrandje weggehaald en de uiteinden van mijn luidsprekerkabel langer afgestript zodat ik zowel HF als LF met de kabel heb aangesloten.