Jump to content

Van Medevoort MA-111

siebe
 Share

Recommended Posts

Beste Siebe,

Ik heb jaren lang een Van Medevoort voor/eind-versterker gehad. Met veel plezier moet ik zeggen. Nooit problemen mee gehad maar wilde na 10 jaar eens wat anders.

Enkele kenmerken van Van Medevoort versterkers:

- kunnen lastige speakers aan, geldt voor de 111 in mindere mate, is instapmodel

- gebouwd als een tank

- dynamisch klasse A (meningen hierover zijn nogal wisselend)

- geen phono-ingang, zijn bij VM optioneel

Voor de MA-111 geldt:

- instapmodel uit vorige serie

- wordt nieuw verkocht (nu nog) onder de EUR 500

Voor een lage prijs kan je m.i. geen buil vallen aan deze versterker.

Enno :)

Hallo Siebe,

Ik heb sinds 1987 ongeveer 16 verschillende versterkers gehad.

1 daarvan was de Van Medevoort MA220, welke de voorganger was van de MA111's grote broer.

Het zijn inderdaad erg degelijk gebouwde versterkers met een neutrale, open klank.

Persoonlijk vondt ik de VM MA220 1 van de beste versterkers die ik heb gehad.

Sorry, dit zegt natuurlijk niet zoveel over de door jou genoemde MA111, maar ik denk, net als Enno, dat je voor die 500,- euro er een zeer goede versterker aan hebt!!

Ik vind 't jammer dat de MA111 & MA222 niet meer worden gemaakt. De nieuwe, silverkleurige serie ziet er naar mijn mening minder mooi uit.

Groeten,

Alco

Voor een lage prijs kan je m.i. geen buil vallen aan deze versterker.

Hmmm, dat vind ik een beetje kort door de bocht. Voor €500 kun je veel leuks doen/kopen en het zou toch jammer zijn als ie dan tegenvalt...

Ik had voor mijn eigen versterker ook een budget van ongeveer €500 en ik heb toch echt wel goed uitgekeken wat ik heb wilde. Ik ben blij dat ik niet zomaar een zaak ben binnen gelopen en een Yamaha versterker heb gekocht, want die vond ik niet mooi klinken. Je kunt wel degelijk een miskoop doen voor €500...

Als je bedoelt dat je voor €500 op zich niet zo vreselijk veel kunt verwachten van een versterker en dat die Van Medevoort waarschijnlijk wel een goede keuze voor dat geld is, dan ben ik dat wel met je eens. Hoewel ik nog nooit een Van Medevoort heb gezien/gehoord trouwens, maar aangezien ze normaal veel meer dan €500 kosten, zul je aan een Van Medevoort van €500 niet zo snel een buil vallen idd...

Beste Henrie,

Ik zal proberen iets duidelijker te zijn.

Aangezien deze versterker nieuw EUR 500 neem ik aan dat deze 2e hands daar duidelijk onder zit. Als dat zo is, dan kan je voor die lage prijs (laten we eens uitgaan van 300-350 EUR) geen echte buil vallen. Uiteraard blijft ook dit een heleboel centjes, in versterkerland kan je hier echter niet zo veel voor krijgen (imho). Voordeel is wel dat, mocht het op termijn niet matchen met de rest van de installatie, je deze versterker zonder groot verlies weer kan verkopen.

Enno :)

Geplaatst door Enno:

Beste Henrie,

Ik zal proberen iets duidelijker te zijn.

Aangezien deze versterker nieuw EUR 500 neem ik aan dat deze 2e hands daar duidelijk onder zit. Als dat zo is, dan kan je voor die lage prijs (laten we eens uitgaan van 300-350 EUR) geen echte buil vallen. Uiteraard blijft ook dit een heleboel centjes, in versterkerland kan je hier echter niet zo veel voor krijgen (imho). Voordeel is wel dat, mocht het op termijn niet matchen met de rest van de installatie, je deze versterker zonder groot verlies weer kan verkopen.

Enno    :)

Ja daar heb je gelijk in. Je kunt idd beter die Van Medevoort voor €350 kopen dan een nieuwe Yamaha of Marantz en er daarna achter komen dat ie niet bevalt. Die Van Medevoort is waarschijnlijk een stukje waardevaster...

He, zonet stond hier nog wat anders

Hihi, klopt Henrie & Enno :D

Ik dacht dat de nieuwe VM serie alleen maar in zilver uitvoering te krijgen was, maar aangezien de MA230 ook gewoon in zwart leverbaar is, heb ik m'n mening maar even wat bijgeschaaft.

Ik blijf de oude lijn wel mooier vinden.

(met die koelribben aan de zijkant)

Er stond een keer een MA220 (of MA222) 2e hands te koop voor maar Hfl 600,- gulden bij een HiFi zaak in Roden. Dat was echt een weggeef prijsje!

Rinsma HiFi had tot voor kort ook nog een MA220 staan voor 495,- euro.

Mvg,

Alco

Ik begin me zo langzaam aan bestolen te voelen met m'n Marantz PM7000 van €500 :(

Ik heb net de MA230 gezien, maar ik vind 'm niet echt lelijk of zo... Ok, er zijn mooiere (en wellicht horen die MA111 en 222 daar bij, maar die heb ik niet zo snel ergens kunnen vinden) maar ach, waar gaat het nu om. Om de muziek toch??

Waarom vind je zilverkleurige apparatuur trouwens niet mooi? Ik heb mijn PM7000 in champagne/goud genomen omdat ik die zwarte zo gewoontjes vond. Zijn de gemiddelde Sony- en Philipsversterkers ook...

Geplaatst door Henrie:

Die Van Medevoort is waarschijnlijk een stukje waardevaster...

Ik heb mijn voor- en eindversterker in 1991 gekocht voor NLG 1200,00. Geen reparaties aan gehad. In 2001 verkocht voor EUR 450,00. Hoezo waardevast..... :D:D

Enno