wheel Posted 13 augustus 2001 Report Share Posted 13 augustus 2001 help, de gouden tip, ik ben nu 2 weken bezig met het opstellen van mijn set, maar het wil niet klinken. de basis handelingen, zoals plaasting uitgevoerd, zo ook kabel en interlinks geprobberd, wie heeft de oplossing ,: de klacht is: klinkt hard, rauw, en niet open. de set sphinx p10, rotel 971 dynaudio 1,8mk2 met ocos kabel ( hull en audioq ook geprobeerd) intlink onbekend ( medevoort was slecht) help, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 augustus 2001 Report Share Posted 13 augustus 2001 Geplaatst door wheel:help, de gouden tip, ik ben nu 2 weken bezig met het opstellen van mijn set, maar het wil niet klinken. de basis handelingen, zoals plaasting uitgevoerd, zo ook kabel en interlinks geprobberd, wie heeft de oplossing ,: de klacht is: klinkt hard, rauw, en niet open. de set sphinx p10, rotel 971 dynaudio 1,8mk2 met ocos kabel ( hull en audioq ook geprobeerd) intlink onbekend ( medevoort was slecht) help, Beste Wheel, Allereerst van harte welkom op dit forum! Voordat ik antwoord op je vraag kan geven, is het toch wel belangrijk om zaken te weten als aankleding/indeling van je woonkamer en de opstelling van je set en speakers. Misschien wil je daar eerst iets over vertellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 augustus 2001 Report Share Posted 13 augustus 2001 Beste Wheel, Iets meer info zou gemakkelijk zijn. Zoals de hoogte,breedte,diepte van de kamer en de aankleding ivm demping. Want een Dynaudio zeker een 1.8 klinkt normaal gesproken "nooit" hard of rauw dus ligt het ergens anders aan. De Sphinx is ook een rustig helder klinkende versterker dus daar ligt het ook niet aan. Ocos past erg goed bij Dynaudio en is ook rustig,open klinkende kabel. De Rotel zou je eens een ander voor kunnen proberen want die is heel goed maar erg analitisch en neigt snel naar hardheid (kan). Interlink zou een v.d.Hul The First Ultimate kunnen worden omdat deze past bij jou smaak , denk ik . dus even proberen. Verder als je eerst de acoustiek hebt aangepast want ik denk dat je daar de meeste winst haald. + je Cd speler en dan kun je nog overwegen om je set uit te breiden met een platenspeler dat kun je natuurlijk ook direct doen misschien dat je dan geen andere Cd speler aanschaft. O ja je kunt alvast proberen je luidsprekers wat dichter naar elkaar toe te plaatsen zo'n 2,25 meter van elkaar af met een toe van 60 graden om eventuele reflecties van de kamer minder van invloed te laten zijn. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 14 augustus 2001 Report Share Posted 14 augustus 2001 Klinkt inderdaad alsof de set (of onderdelen ervan) nog niet ingespeeld zijn, dus zoals Ome Henk zij, nog even gedult hebben, kan enkele weken duren voordat onderdelen (zelfs de kabels) ingespeeld zijn. Mocht dit niet helpen dan misschien toch nog eens naar de kabels kijken, mijn ervaring is dat een goede set interlinks en ls kabel wonderen kan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 14 augustus 2001 Report Share Posted 14 augustus 2001 Klinkt inderdaad alsof de set (of onderdelen ervan) nog niet ingespeeld zijn, dus zoals Ome Henk zij, nog even gedult hebben, kan enkele weken duren voordat onderdelen (zelfs de kabels) ingespeeld zijn. Mocht dit niet helpen dan misschien toch nog eens naar de kabels kijken, mijn ervaring is dat een goede set interlinks en ls kabel wonderen kan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 14 augustus 2001 Report Share Posted 14 augustus 2001 Beste Wheel, De afzonderlijke componenten zijn van dermate kwaliteit dat het daar niet aan zal liggen. Wellicht heb je veel vervuiling op je lichtnet (hetgeen te controleren is met een filter; dit zou een groot verschil moeten maken). Succes/groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
wheel Posted 14 augustus 2001 Author Report Share Posted 14 augustus 2001 tja, wat een oplossingen, inderdaad laminaat en vrij open kamer, ik twijvel inderdaa=d aan de warmte van rotel 971. ocos klinkt goed, echter wat minder in laag. prima kabel.een vriend zei me dat ik de speaskers in fase tegen elkaar zou kunnen zetten om ze wat sneller ingespeeld te krijgen, leek m egoede tip... O JA EEN TARALABS INTERLINK... maar ja inspelen? de luidsprekers zijn 3 jaar jong, en de kabel ook....de cd 1 jaar. de p 10 1 maand... help Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 augustus 2001 Report Share Posted 14 augustus 2001 Geplaatst door wheel:tja, wat een oplossingen, inderdaad laminaat en vrij open kamer, ik twijvel inderdaa=d aan de warmte van rotel 971. ocos klinkt goed, echter wat minder in laag. prima kabel.een vriend zei me dat ik de speaskers in fase tegen elkaar zou kunnen zetten om ze wat sneller ingespeeld te krijgen, leek m egoede tip... O JA EEN TARALABS INTERLINK... maar ja inspelen? de luidsprekers zijn 3 jaar jong, en de kabel ook....de cd 1 jaar. de p 10 1 maand... help Yo, Wheel! Tips volop, maar even aanvullend...laminaat is echt funest voor je akoestiek en kan de door jou aangegeven klachten veroorzaken, want aan je mooie set ligt het echt niet! Leg eens een dik kleed in het geluidsveld een paar meter v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 augustus 2001 Report Share Posted 14 augustus 2001 Eeeeek, dat kan nog "leuk" worden dan,AudioPaul... Volgende week krijg ik ook laminaat in m'n woonkamer. (slik) Ik was wel van plan om dan 'n kleed voor de set/speakers te leggen. Ik hoop dan maar dat dat voldoende is. ps (effe off-topic) kun je click-laminaat over oude (dunne,stugge) vloerbedekking leggen ? (met van die groene vilttegels onder de oude vloerbedekking gelijmd) Zou mooi zijn,want dat scheelt werk,tijd,geld en vooral db's ! Greetings, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 augustus 2001 Report Share Posted 14 augustus 2001 Geplaatst door Alco:Eeeeek, dat kan nog "leuk" worden dan,AudioPaul... Volgende week krijg ik ook laminaat in m'n woonkamer. (slik) Ik was wel van plan om dan 'n kleed voor de set/speakers te leggen. Ik hoop dan maar dat dat voldoende is. ps (effe off-topic) kun je click-laminaat over oude (dunne,stugge) vloerbedekking leggen ? (met van die groene vilttegels onder de oude vloerbedekking gelijmd) Zou mooi zijn,want dat scheelt werk,tijd,geld en vooral db's ! Greetings, Alco. Ha, Alco Zolang de ondergrond maar redelijk vlak/egaal is, lijkt het me geen probleem om het laminaat er zwevend op te leggen! Ik denk ook dat het behoorlijk dempt! Enne, bij Kwantum is hebben ze joekels van vloerkleden (h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 augustus 2001 Report Share Posted 14 augustus 2001 Geplaatst door Ome Henk: H Link to comment Share on other sites More sharing options...
wheel Posted 14 augustus 2001 Author Report Share Posted 14 augustus 2001 nou wacht gewoon op aanbieding Lux laminaat kost 19.95 dan en is best getest .... maar mijn set moest het bekopen! Dus alco, maak je keuze , of je duur speelgoed of je tevreden wonen... wil iemand nog een rotel kope! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 14 augustus 2001 Report Share Posted 14 augustus 2001 Heren, Het heeft even geduurd voor ik mijn vrouw zover kreeg te accepteren dat het kleed symetrisch voor/tussen de luidsprekers moest liggen. Een volgend probleem is dan hoe je banken/stoelen neer te zetten. Audio is leuk en belangrijk, maar om de zitplaatsen zodanig te krijgen dat het geluid optimaal is... je krijgt dan een bioscoop-opstelling. Vond ik heel acceptabel, maar zelfs met al mijn overredingskracht kreeg ik mijn meisje niet zo ver. Compromis: ik een vaste plek, jawel de hotspot, en de rest zoekt maar uit waar ze gaan zitten. Om een lang verhaal kort te maken; ik heb hardhout parket en samen met het kleed werkt het uitstekend. Ontstane reflecties tgv het parket zijn heel netjes op te lossen met o.a. gordijnen en plaatsing van meubels. Groet, Tuby , die de apartste woonkamer van Nederland heeft (not) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zodatklinkt Posted 25 september 2001 Report Share Posted 25 september 2001 Die Rotel klinkt juist helemal niet "hard"maar eerer smooth. Aldus vele reviews. Ik kan het beamen want ik heb m zlf ook. Goed ding. Soms klikt het gewoon niet tussen verschillende audio componenten. Daarom wordt er vaak gezegd eerst te gaan luisteren alvorens over te gan tot kopen. Succes in ieder geval!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xenophon Posted 27 september 2001 Report Share Posted 27 september 2001 Nix lelijker dan bijvoorbeeld Dolby Prologic bleeeeeeeeeeeeeeeeh zelfs op een dure HK is et bagger van de bovenste plank surround? Voor in de bios en bij een dvd maareeeh verder no thanx!!!! ave Xenophon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xenophon Posted 27 september 2001 Report Share Posted 27 september 2001 vorige bericht hoort bij wat mis je bij surround ooops soryy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts